شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی//

آموزش طراحی داخلی آموزشگاه طرحستان

اموزش طراحی داخلی از آن دسته از مهارت هاست که بسیار جذاب است به خصوص برای افرادی که علاقه زیادی به تبدیل فضای خالی و خام به فضایی زیبا دارند .

آموزش طراحی داخلی آموزشگاه طرحستان

همه چیز درباره آموزش طراحی داخلی و دوره های آن

اموزش طراحی داخلی از آن دسته از مهارت هاست که بسیار جذاب است به خصوص برای افرادی که علاقه زیادی به تبدیل فضای خالی و خام به فضایی زیبا دارند . این حرفه جزو محبوب ترین حرفه ها میان مردم است و وقتی سخن از خلاقیت می شود اولین چیزی که به ذهنمان می رسد طراحی داخلی است . حتی اگر دانش ومهات کافی درمورد رنگ شناسی یا محل قرارگیری وسایل خانه داشته باشیم این دانش و مهارت ها در طراحی داخلی کفایت نمی کند زیرا این رشته علاوه بر طراحی تخصصی ، شامل طراحی فضا ، استفاده ابزاری از طراحی داخلی ومهم ترین بخش آن بازاریابی برای خدمات شما است .

آموزش طراحی داخلی  بسیار اهمیت دارد چون ممکن است هر کسی در اطراف شما بخواهد دکوراسیون خانه خود را عوض کند یا تنوعی در فضای خانه خودش ایجاد کند .  در منزل بسیاری از افراد دکوراسیون آنها ، یک حالت بی روح و کسل کننده ای دارد که این وضوع به دلیل رنگ هایی است که در منزل استفاده شده یا موقعیت وسایل ها می باشد در این شرایط ، این اشخاص باید به سراغ طراحان داخلی بروند تا خواسته ها و سلایقشان را به خوبی بفهمند و راحت تر بتوانند دکوراسیون خود را مدیریت کنند چون طراحان داخلی علاوه بر خواندن و یاد گرفتن این مهارت به صورت عملی در آن محیط قرار میگیرند و درک بهتری از محیط دارند .

ابزار اصلی بسیاری از شغل ها مانند موزیک یا هنراستعداد است اما در دکوراسیون داخلی موضوع اصلی توانایی است تا به عنوان مثال شخص بداند که چه چیزهایی در کنار هم زیبا به نظر می آیند یعنی طراحی داخلی شغلی خلاقانه برای افراد خلاقی است که با رنگ ها اشنایی کامل دارند.

کلاس طراحی داخلی

طراحی داخلی چند مزایا دارد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد:

1-  خلاقیت با دکوراسیون داخلی : ساختن زندگی مسلما برای طراحان داخلی که شغل حرفه ای دارند بسیار راحت تر از افرادی است که درگیر فروش کارهای هنری هستند اما همچنین برای اینکار باید چیز های دیگر مانند بودجه و زمان بندی و ... را هم در نظر داشته باشیم .

2_ خرید در دکوراسیون داخلی : لازمه داشتن این شغل عشق و علاقه به خرید کردن است یعنی اگر می خواهیید در این شغل موفق باشید باید به خرید کردن علاقه داشته باشید ولی این به معنا نیست که شما از هر مغازه ای خرید می کنید دکوراتور ها برای خرید کردن سمت مغازه های خاص و لوکس می روند .

3_ مسائل مربوط به پروسه ساخت و ساز در طراحی داخلی : دکوراتور داخلی با طراح داخلی فرق دارد طرحان داخلی برای گرفتن مجوز باید آموزش های گسترده ای ببینند تا بتوانند با طراحی و طراحی دوباره معماری فضاهای مختلف درگیر شوند .

طراحان داخلی باید زمان بندی مناسبی داشته باشند . آنها یا در پروژه ساخت و سازی که در حال ساخت است درگیر هستند یا در پروسه دوباره سازی آن .  اما دکوراتور های داخلی برای ایجاد دکوراسیون فضای موجود استخدام می شوند و در پروژه ساخت و ساز دخالت نمی کنند .

4_ تنوع مشتریان در دکوراسیون داخلی : یکی از مزایایی که این شغل دارد تنوع است زیرا در هیچ کدام از روز ها مشتری ها اصلا شبیه به هم نیستن .

به عنوان مثال یک روز ممکن است شما یک اشپزخانه را دکور بزنید یا در روز دیگر هتل یا یک رستوران و هر مشتری ایده و سلایقش با مشتری دیگر متفاوت است .

در بعضی از کارها به عنوان مثال با رنگ پاستلی کار می کنند در بعضی ها با رنگ ها و سبک های متفاوت دیگری . حتی اگر چندین سال به دکوراسیون یک فضا مانند اتاق خواب بپردازید همیشه در حال تنوع و سلیقه متفاوت مشتری های خود هستید .

مواردی که در دوره های اموزش طراحی داخلی اموزش داده می شوند :

آموزش طراحی داخلی

1_ مبانی طراحی دکوراسیون داخلی

2_سبک شناسی

3_اصول و فرایند طراحی داخلی

4_کاربرد رنگ در طراحی داخلی

5_آموزش نرم افزار های کاربردی

6_نورپردازی

7_مواد و مصالح

8_ فنگ شویی

دلیل اهمیت رنگ در دوره های اموزشی طراحی داخلی این است که رنگ نشانگر خلاقیت طراح را نشان می دهد و با جذابیت طراحی ارتباط خاصی دارد. دوره های اموزش طراحی داخلی دارای دو مرحله کلی است که شامل مقدماتی و پیشرفته است . در مقدماتی نقشه کشی ساختمان و طراحی مقدماتی آموزش داده می شود و در دوره های پیشرفته با انواع سبک معماری که به آن متریال نیز گفته می شود آشنا می شوند که لازمه آماده شدن برای مدیریت یک پروژه است .  همچنین در دوره اموزش طراحی فضاهای مختلف تمرین می شود مثلا فضاهای مسکونی ، تجاری ، اداری و حتی طراحی ویترین .

در ادامه به دو مورد از نرم افزار های دوره مقدماتی اموزش طراحی داخلی اشاره می کنیم :

Auto CAD 

3D Max

برای دوره پیشرفته نیز سه مورد از نرم افزار های اموزش طراحی داخلی را به شما معرفی می کنیم :

 پیشرفتهMAX 3D

V – Ray

Revit

 

در آمد طراحی داخلی

این رشته مرز درآمدی مشخصی ندارد . البته در ابتدای ورود به این حرفه ممکن است شروع به همکاری با یک شرکت طراحی داخلی بکند و در کنار کسب درآمد به کسب تجربه بیشتر و مهارت بیشتر نیز بپردازید . لازمه موفقعیت در این رشته داشتن درک و تفکری خلاق است ولی در کنار آن باید با اصول و عناصر مهم طراحی داخلی نیست آشنا بشویم .  برای پیشرفت در این حرفه باید چند مشخصه را در نظر داشته باشیم که از جمله از آن ها می توان به محدودیت زمانی ، بودجه موجود و فضا و ساختار اشاره کرد . اگر قصد شرکت در کلاس طراحی داخلی را دارید می توانید از طریق آموزشگاه طرحستان اقدام بکنید.

منبع: https://tarhestan.org

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied