شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

استند گل و گلدان

استند گل و گلدان

استند گل  وسیله ایی که نگهداری از گل و گیاه در خانه های آپارتمانی را ممکن ساخته .قطعا شما هم هنگام ورود به خانه‌ای با دکوراسیونی از گل و گیاه موجی از حس فوق‌العاده‌ی زندگی و زندگانی را دریافت می‌کنید که آرامشی عجیب و غریب به جسم و روح‌تان تزریق می‌کند. بکار بردن گیاهان در دیزاین محیط موجب مدرن‌تر و شیک‌تر دیده شدن خانه یا دفتر کار شما می‌شود.

75.

شما می‌توانید با استفاده از گلدان‌های زیبا و جذاب برای گیاهانتان تاثیر بیشتری بر گیرایی محیط بگذارید، که ما برای این مقصود گلدان‌های کلاسیک را توصیه می‌کنیم. گلدان‌های کلاسیک، گلدان‌هایی همه کاره و بی‌نقص هستند که برای کاشت گل، سبزیجات و گیاهان کوچک مناسب می‌باشند.  با قرار دادن این نوع گلدان‌ها در اتاق نشیمن، دفتر کار، آشپز‌خانه و اتاق مدرن و سنتی می‌توانید جلوه‌ای ویژه و نوین به محیط ببخشید. ما در ادامه با آموزش راه‌هایی ساده و جذاب برای زیبا‌تر سازی گلدان‌ها‌ و در نهایت افزایش گیرایی محیط با چاشنی ذوق و شوق هنری خودتان می‌پردازیم، پس حتما برای داشتن خانه‌ای شکیل و تماشایی ما را در این بخش همراهی کنید.

15613.

استند گل یا پایه گلدان

استفاده از استند گل میتواند کمک شایانی برای نظم دادن و زیبا تر کردن فضای خانه ی شما باشد.این استند ها که به نامهای پایه گلدان نیز معروف هستند اشکال مختلفی دارند و شما میتوانید  بنا به نیاز خود آنها را انتخاب کنید.

شرکتهای بزرگی به تولید محصولات گل و گیاه و انواع استند گل مشغول هستند که به تعدادی از انها اشاره میکنیم.

۱.https://www.plantstandfactory.com  یه سایت مخصوص کسانی که عاشق گل و گیاه بوده و نیاز به اطلاعاتی در این خصوص دارند.

۲.https://villasaze.ir یه  ایرانی که به تولید انواع استند گل مشغوله و کارهای بسار خاص و زیبایی اراعه میده.

۳.https://www.alibaba.com سایت معروف علی بابا که یکی از بزرگترین فروشندگان استند گل محصوب میشه.

۴.https://www.kiefel.com/en به شما اطلاعاتی در رابطه با دکوراسیون داخلی و خارجی و گل و شیوه نگهداری میده.

 

گلدانها

  • رنگ سفید

برای داشتن گلدانی شیک به رنگ سفید صدفی فقط کافیست مقدار زیادی از گلدان سفالی و کلاسیک خود‌تان را در رنگ سفید فرو کنید و بعد چند ساعت منتظر بمانید تا کاملا خشک شود. رنگ سفید خنثی گلدان با قرارگیری در کنار رنگ سبز پر جنب و جوشِ گیاه‌تان تضاد رنگ فوق‌العاده جذابی را در محیط ایجاد می‌کند. همانطور که گفتیم رنگ سفید رنگی کاملا خنثی است پس برای عموم دکوراسیون‌ها با هر طرح و رنگی انتخابی مناسب می‌باشد.

11

  •  
  • پارچه گلدار

برای داشتن گلدانی با ظاهری متفاوت و فریبنده، می‌توانید از پارچه‌های گلدار استفاده کنید. احتمالا خیلی از شما تکه پارچه‌های زیادی در کمد دارید که می‌توانید همان‌ها را بکار بگیرید، در غیر این صورت لازم است به پارچه فروشی‌ها مراجعه کرده و پارچه‌هایی در متراژ خیلی پایین خریداری بفرمایید. بعد از تهیه پارچه باید آن را به اندازه سطح گلدان مورد نظر خود‌تان قیچی کنید و سپس پارچه را با چسبی مناسب به سطح گلدان کلاسیک خود بچسبانید. این روند یک روند هنری به نام دکوپاژ نام دارد که از این شیوه می‌توانید برای زیبندگی تمام وسایل کهنه و از چشم افتاده استفاده کنید‌. دکوپاژ علاوه‌بر ظاهر زیبا و فریبنده جنس به‌خصوصی به گلدان‌های شما می‌بخشد.

 

● طرح گلدن

رنگ طلایی نمادی از ثروت و سلطنت است پس شما با زدن این رنگ به بخش پایانی گلدان و ظرف زیر گلدانی، دکوری شکیل و لوکس خواهید ساخت. البته انتخاب رنگ بالایی گلدان هم موضوعی حائز اهمیت می‌باشد زیرا تضاد رنگ ایجاد شده روی گلدان تاثیر زیادی روی گیرایی محیط می‌گذارد. شما از این گلدان‌های خود ساخته می‌توانید برای تزئین هر میز و طاقچه‌ای در خانه استفاده کنید.

  • رنگ سیاه

افزودن رنگ سیاه به گلدان‌های شما می‌تواند موجب افزایش جذابیت و تاثیر گذاری آن‌ها در محیط شود. رنگ سیاه رنگی پر رمز و راز است که با تمام رنگ‌ها و محیط‌ها به راحتی مچ می‌شود. برای افزودن رنگ سیاه به گلدان می‌توانید خودتان با استفاده از قلمو کوچک و مقداری رنگ روی گلدان طرح بزنید و ایفای هنر کنید، در غیر این صورت با خریداری برچسب‌هایی ساده به رنگ سیاه می‌توانید طرح و نقشی با این رنگ را به گلدان‌هایتان ببخشید.

● رنگ پفکی

رنگ‌های پفکی برای گلدان‌های سفالی کارکرد فوق‌العاده‌ای دارند و شما رنگ‌های پفکی را به شکل خمیری سفید رنگ می‌توانید از فروشگاه‌های مخصوص خریداری کنید‌. اگر رنگ ویژه‌ای مد نظرتان است باید آن را با خمیر پفکی مخلوط کنید، در غیر این صورت می‌توانید رنگ پفکی خالص را به گلدان خودتان افزوده و سپس طرح و نقشی با رنگ متفاوت روی آن خلق کنید. که ما به شما استفاده از رنگ‌های اکریلیک را برای این مقصود توصیه می‌کنیم. رنگ‌های پفکی با بافت منحصر به‌ فردی که دارند عمل طراحی و چاپ پذیری را برای شما ساده‌تر می‌کنند.

● رنگ پاستلی

برای بخشیدن ظاهری روشن و ظریف به گلدان‌هایتان می‌توانید از رنگ‌های پاستلی استفاده کنید. رنگ‌های پاستلی روحی زنانه و لطیف به دکوراسیون شما می‌بخشد. امروزه از رنگ‌های پاستلی به طور گسترده‌ای در هر خانه مدرنی استفاده می‌شود، ولی شما با ایجاد روند مسدود کردن رنگ روی گلدان می‌توانید ابتکاری نوین به دکور خود اضافه کنید. برای این کار می‌توانید از دو طیف رنگ پاستلی برای رنگ آمیزی گلدان‌ها استفاده کنید.

  • شابلون

برای طراحی و رنگ آمیزی دقیق‌تر گلدان‌ها می‌توانید از شابلون استفاده کنید. برای داشتن گلدانی با ظاهر زیبا‌تر و جالب‌تر بهتر است از رنگ‌‌های بافتی استفاده کنید و در نهایت با افزودن شور هنری خود در طراحی گلدانی متفاوت با ظاهری مدرن یا سنتی خلق کنید.

  • سنگ‌های تزئینی

شما می‌توانید به جای رنگ‌ها با استفاده از سنگ‌های تزیینی، پولک‌ها و جواهرات ظاهری زیبا و دلکش در دکوراسیون گلدان‌های خود ایجاد کنید. برای این کار بهتر است سنگ‌ها را با یک سبک مشخص مثلا خط شکسته یا اشکال هندسی با چسبی مناسب روی قسمتی از سطح گلدان خود بچسبانید.

  • صورتک خندان

برای داشتن این نوع گلدان‌ها قسمت بالایی گلدان را با رنگ‌سفید و قسمت زیر گلدانی و پایین گلدان را با هر رنگی که مد نظرتان است رنگ آمیزی کنید تا برخورد رنگ فوق‌العاده‌ای را روی گلدان ایجاد کنید. حالا با استفاده از رنگ سیاه و قلمرویی کوچک می‌توانید صورت‌های خندان را روی گلدان نقاشی کنید. این چهره‌های خندان در کنار سبزه‌ها و گیاهان، شادی و انرژی بالایی را به محیط تزریق می‌کنند.

 ● نخ‌های کنفی

این روش ساده‌ترین شیوه‌ برای تزیین گلدان‌ها می‌باشد. در این روش فقط کافیست نخ‌های کنفی را خریداری کرده، تکه تکه روی گلدان چسب بزنید و بعد نخ‌ها را با روشی که در عکس نمایان است بدون فاصله بچسبانید. این ریسمان‌ها روحی بکر و طبیعی به گلدان‌های شما می‌بخشد.

 

 

  • پارچه توری

روش دیگری که برای تزئین گلدان‌ها وجود دارد، بکارگیری پارچه‌های توری طرح دار است. برای این کار باید پارچه‌های توری را بعد از اندازه گیری گلدان بریده و با چسب زدن به قسمت‌های ضخیم پارچه آن ‌را روی گلدان بچسبانید. این روشِ نوآورانه جذابیت‌هایی از نوع ظرافت زنانه با بافت بخصوص پارچه‌های توری به دکوراسیون شما می‌افزاید.

● پوشش براق

در این روش تزیینی با استفاده از رنگ‌های براق به گلدان‌ها روحی بازیگوش و شاداب می‌‌بخشید و در مقابل انرژی مضاعفی را از آن‌ها دریافت می‌کنید. برای این کار می‌توانید از اکریل یا رنگ‌های اکریلیک استفاده کنید. البته‌ باید در نظر بگیرید که از این رنگ نمی‌توان در تمام قسمت‌های گلدان استفاده کرد زیرا بکارگیری نادرست از آن جذابیت کار را کاهش می‌دهد و تمام زحمات شما هدر می‌رود. به همین علت ما پوشش دهی براق را فقط برای قسمت مشخصی از گلدان‌ها توصیه می‌کنیم.

● نقاشی

شما برای خلق گلدان‌هایی قشنگ و تماشایی با این روش فقط به ذوق و شوق هنری خودتان نیاز دارید. برای نقاشی روی گلدان‌های سفالی بهتر است در مرحله اول روی کاغذ طرح‌های مد نظرتان را امتحان کنید تا احتمال خرابی کار کاهش دهید. برای جذابیت و روح بخشی بیشتر به گلدان‌ها کاملا بی‌پروا و بدون ترس طرح بزنید و از رنگ‌ها استفاده کنید و از این کار لذت ببرید.

در نهایت شما گلدانی شیک و زیبنده دارید که میتوانید با قرار  دادن آن در دکوراسیون خانه خود، دکوراسیونی لوکس و مجلل با زمینه‌ای از سادگی‌ها بسازید.

منبع:واحد تحقیقات ویلاسازه.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied