شمانیوز
شما نیوز

چگونه از مصاحبه شغلی مدیریت محصول سر بلند بیرون بیایم؟

آماده شدن برای یک مصاحبه کاری در بهترین حالت‌ هم استرس‌زا است، به خصوص زمانی که دارید برای موقعیت شغلی مورد علاقه و کار مورد نظرتان آماده می‌شوید. مطمئنا قبل از مصاحبه کاری، مدام از خود می‌پرسید که در رابطه با چه موضوعاتی قرار است از شما سوال شود؟ و یا چگونه از عهده تمامی سوالات بر بیایید؟

چگونه از مصاحبه شغلی مدیریت محصول سر بلند بیرون بیایم؟

آماده شدن برای یک مصاحبه کاری در بهترین حالت‌ هم استرس‌زا است، به خصوص زمانی که دارید برای موقعیت شغلی مورد علاقه و کار مورد نظرتان آماده می‌شوید. مطمئنا قبل از مصاحبه کاری، مدام از خود می‌پرسید که در رابطه با چه موضوعاتی قرار است از شما سوال شود؟ و یا چگونه از عهده تمامی سوالات بر بیایید؟

توجه داشته باشید که برای داشتن یک مصاحبه کاری رضایت بخش، باید مصاحبه کننده را با خود همراه کنید و او را تحت تاثیر قرار دهید؛ زیرا تنها در این صورت است که استخدام کننده متقاعد می‌شود که فردی مناسب برای کسب و کار او خواهید بود.

به طور کلی یک تعداد سوال استاندارد وجود دارد که برای مصاحبه سمت مدیریت محصول از شما پرسیده می‌شود. این سوالات مرتبط با تجربه و سوابق کاری شما است و کارفرما سعی دارد تا با آگاهی از جواب این دسته از سوالات به نقاط قوت، سطح مهارت و میزان پشت کار شما پی ببرد. بنابراین با آماده شدن برای این دسته از سوالات، احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و با آمادگی بیشتری برای مصاحبه حاضر خواهید شد.

امروز قصد داریم تا با ارائه یک خلاصه از رویدادها و اتفاقاتی که طی جلسه مصاحبه رخ می‌دهد و آموزش چند ترفند کاربردی، شما را برای داشتن یک مصاحبه کاری موفق و رضایت بخش آماده کنیم تا بر رقبا پیروز شوید و شغل مورد علاقتان را بدست آورید.

6EzNY6Dm772i

 آماده شدن برای سوالات عمومی مصاحبه شغلی مدیریت محصول:

اولین کاری که برای یک مصاحبه کاری باید انجام دهید، آماده سازی ذهنی و افزایش اعتماد به نفس‌تان است. قبل از مصاحبه کاری، سوال و جواب‌های زیر را با خود مرور کنید و قبل از آنکه چیری بگویید، به آن خوب فکر کنید. در زیر رایج‌ترین سوالات مصاحبه شغلی مدیریت محصول را برایتان گردآوری کرده‌ایم.

  1. می‌توانید کمی از خودتان بگویید ؟
  2. در شغل قبلی خود چه مسئولیت‌هایی داشته‌اید که در این سمت جدید کمک‌تان می‌کند؟
  3. نقاط قوت و ضعف حرفه‌ای شما چیست؟
  4. در شغل قبلی خود چه چالش‌هایی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید؟
  5. چه مهارت و ایده‌هایی دارید که به موفقیت بیشتر سازمان و تولید محصول کمک می‌کند؟
  6. چه حقوق و دستمزدی مد نظر شما است؟
  7. چرا شغل قبلی‌تان را ترک کرده‌اید؟

 8ecd902a8d9330594b20a65d8616b8ad7202d1f5_600x400 - Copy

در این بخش با سوالات عمومی و رایج مصاحبه کاری آشنا شده‌اید. در ادامه مطالب به بررسی دقیق‌تر اتفاق‌های مصاحبه کاری خواهیم پرداخت.

چگونه یک مصاحبه شغلی مدیریت محصول موفق داشته باشیم؟

در این بخش قصد داریم تا ترفندهایی کارآمد برای داشتن یک مصاحبه شغلی موفق را در اختیار شما قرار دهیم. قبل از هرچیزی، فرض را بر این می‌گیریم که با مدیریت محصول به طور کامل آشنا هستید

  1. شما به عنوان یک پروداکت منیجر « product manager » یا مدیر محصول باید قبل از مصاحبه کاری، تمام اطلاعات مرتبط با شرکت را بررسی کنید و در رابطه با محصولات و خدمات شرکت تحقیق کنید و از افرادی که در آنجا کار می‌کنند، سوال بپرسید تا در جلسه مصاحبه شغلی مدیریت محصول غافلگیر نشوید.
  2. هنگامی که برای مصاحبه شغلی پروداکت منیجمنت « product management » آماده می‌شوید، باید مهارت‌های خاص مدیریتی خود را تقویت کنید تا موفق به جلب نظر کارفرما شوید. توجه داشته باشید که برای تسلط بر مطالب مرتبط با تولید، مواد اولیه، تولید نهایی و … باید با چرخه تولید به طور کامل آشنا باشید و دانشی کافی پیرامون محصول داشته باشید. به همین خاطر است که گذراندن دوره آموزش مدیریت محصول شانس شما را در مقابل رقبا برای قبولی در آزمون استخدامی افزایش می‌دهد.
  3. یک پروداکت منیجر در اغلب اوقات با مشتریان در ارتباط است. به همین خاطر لازم است که به علم بازاریابی مسلط باشد و قادر به سخنوری، برقراری ارتباط اجتماعی ، حل مشکلات و مدیریت نیروهای کار باشد و دارای حس مسئولیت پذیری باشد. در جلسه مصاحبه شغلی، به گونه‌ای برخورد کنید که کارفرما از تمام مهارت‌های ارتباطی و دانش روانشناسی شما آگاه شود.
  4. تمامی سازمان‌ها و کارخانه‌ها برای ادامه روند موفق نیاز به یک ناظر و مدیر با دانش لازم در حوزه مدیریت تولید و محصول دارند. بنابراین، لازم است که طی مصاحبه شغلی، مهارت و دانش خود را در رابطه با بهینه سازی کلیه فعالیت‌ها، قابلیت برنامه ریزی تکنیکی، دانش استراتژی در سیستم تولید، مدیریت بودجه، بررسی کالا، فرآیند تولید محصول، ایجاد هماهنگی میان افراد کل مجموعه و... نشان دهید.

    8ecd902a8d9330594b20a65d8616b8ad7202d1f5_600x400

خلاصه آنکه …

سوالاتی که طی جلسه مصاحبه شغلی مدیریت محصول از شما پرسیده می‌شود تا حد زیادی به خصوصیات اخلاقی مصاحبه‌گر، موقعیت شغلی در سازمان و نیازمندی‌های شرکت و کارخانه بستگی دارد. به طور کلی می‌توان گفت که طی مصاحبه مدیریت محصول، در رابطه با استراتژی‌ها و علم طراحی محصول، فنی، رفتاری از متقاضی سوال می‌شود و لازم است که فرد متقاضی مودبانه و حرفه‌ای رفتار کند تا مصاحبه‌گر با او همراه شود.

 پیروی از ترفندهای بالا کمک می‌کند تا مصاحبه‌گر، فرد متقاضی را یک نیرو متخصص و مفید برای سازمان بداند و شانس فرد در مقابل سایر متقاضیان، برای استخدام، افزایش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied