شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

اپوکسی کف آنتی استاتیک و مزیت های بی نظیر آن

این ترکیب از اپوکسی کف به واسطه ی نوع فرمولاسیون خاصی که دارد منجر به هدایت جریان الکترواستاتیک از سطح رویه ی خود به منبع تخلیه و یا همان چاه ارت می شود. نحوه ی عملکرد آن بدین صورت است که با پخش و پراکنده سازی بارهای الکتریکی عملاً از تجمع آن ها در یک نقطه ی معین جلوگیری می کند و در نهایت با تخلیه ی تدریجی جریان از بسیاری از آسیب ها و صدمات ثانویه به تجهیزات الکترونیکی حساس و همچنین پرسنل جلوگیری می کند.

اپوکسی کف آنتی استاتیک و مزیت های بی نظیر آن

به گزارش شمانیوز:این ترکیب از اپوکسی کف به واسطه ی نوع فرمولاسیون خاصی که دارد منجر به هدایت جریان الکترواستاتیک از سطح رویه ی خود به منبع تخلیه و یا همان چاه ارت می شود. نحوه ی عملکرد آن بدین صورت است که با پخش و پراکنده سازی بارهای الکتریکی عملاً از تجمع آن ها در یک نقطه ی معین جلوگیری می کند و در نهایت با تخلیه ی تدریجی جریان از بسیاری از آسیب ها و صدمات ثانویه به تجهیزات الکترونیکی حساس و همچنین پرسنل جلوگیری می کند.

اپوکسی کف آنتی استاتیک در ساختار خود دارای ترکیباتی از مواد رسانا می باشند که مسیر هدایت جریان را به بهترین شکل مهیا می کند. علاوه بر موارد مذکور این اپوکسی کف در محیط های پر خطر مانند فرآوری مواد گازی یا سوختی می تواند از بروز انفجار های ناگهانی ناشی از تخلیه ی لحظه ای جریانات برقی جلوگیری کند. بنابراین شما می توانید با استفاده از این کفپوش اپوکسی علاوه بر افزایش استحکام و دوام سطوح کف ضریب امنیت محیط کاری خود را به مراتب افزایش دهید. در ادامه ی این مقاله سعی می کنیم جوانب دیگری از این ماده ی ارزشمند را خدمت کاربران ارائه دهیم.

 

کاربردهای اپوکسی کف آنتی استاتیک

اپوکسی کف آنتی استاتیک کاربردهای فراوانی در پوشش دهی سطوح کف مراکز صنعتی و همچنین کارخانجات تولیدی دارند و عمده وظایف آن افزایش سطح ایمنی و در کنار آن حفظ ساختار بتن می باشد. همان طور که گفته شد وجود ترکیبات آنتی استاتیک تنها برای استفاده در محیط های با شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرد و برای دیگر نواحی کاملاً خنثی بهتر است از اپوکسی کف معمولی که غالباً به صورت رنگ رویه بر روی پرایمر قرار می گیرند به کار گرفته شوند.

اما به عنوان یک قاعده ی کلی چند مورد از مراکزی که بنا به شرایط ویژه ی خود از اپوکسی کف آنتی استاتیک استفاده می کنند به شرح ذیل می باشند.

  • صنایع تولید قطعات و تجهیزات الکترونیکی
  • اتاقک های دارای دستگاه های سرور مرکزی
  • کارخانجات تولید کننده ی مواد منفجره
  • صنعت نساجی
  • مراکز تولید دارو و لوازم بهداشتی
  • صنایع فرآوری مواد شیمیایی ، نفت و گاز

 

 

2

برخی از مشخصات فنی اپوکسی کف آنتی استاتیک

  • رنگ درخواستی اپوکسی کف آنتی استاتیک به صورت سفارشی قابل تهیه می باشد و می توانید متناسب با محیط کار خود این ترکیبات را با رنگدانه های متنوع خرید کنید.
  • غالباً تشکیل شده از دو جزء رزین اپوکسی و هاردنر های پلی آمین هستند که قبل از شروع رنگ آمیزی لازم است که هر دو جزء با نسبت مشخص با یکدیگر میکس شوند.
  • اپوکسی کف آنتی استاتیک دارای وزن مخصوص بسیار متعادلی می باشند بطوریکه نسبت به حجم خود وزن بالایی ندارند. لذا در مراحل تولید سعی میشود مقدار 1.55 گرم به ازای هر سانتی متر مکعب همواره حفظ شود.
  • مقدار پوشش دهی تئوری آن ها در ضخامت 500 میکرون ، به ازای هر لیتر برابر 1.92 متر مربع می باشد. البته هر چقدر آماده سازی سطح به درستی انجام شود می توانید قدرت پوشش دهی رنگ را در حجم یک لیتر به صورت عملی تا 2.5 متر مربع نیز برسانید.
  • دامنه ی ضخامتی اپوکسی کف آنتی استاتیک بسیار گسترده می باشد و بنا به شرایط محیط کار می توان 500 تا 1500 میکرومتر از این رنگ را روی سطوح اعمال کرد.
  • زمان خشکی چندان بالایی ندارند ، البته با توجه به دمای محیط مقدار آن قابل نوسان است. معمولا دو حالت خشکی را برای اپوکسی کف آنتی استاتیک در نظر می گیرند که شامل حالت قابل لمس و حالت خشکی صد در صد که هر کدام به ترتیب نیازمند زمان 18 ساعت و 7 روز کامل می باشند. همه ی این مقادیر مذکور تنها در دمای متعادل 25 درجه ی سانتیگراد صحت دارد و با تغییر دما قطعاً زمان خشکی رنگ نیز تغییر خواهد کرد.
  • عمر مفید یا زمان pot life این رنگ ها در دمای 25 درجه سانتیگراد و پس از اختلاط کامل برابر 25 تا 35 دقیقه می باشد لذا جهت حفظ کیفیت رنگ توصیه می شود کمتر از زمان تعیین شده کلیه ی رنگ های میکس شده و آماده ی اعمال را روی سطح قرار دهید.
  • تجهیزات استانداردی که برای شروع رنگ آمیزی لازم است عبارتند از کاردک ماله، تیغه های دسته دار بلند و رولرها می باشد.
 

3

 

تولید با کیفیت ترین رنگ های صنعتی در شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام با بهره گیری از بروزترین تکنولوژی های مطرح دنیا و استفاده از ماشین آلات با فناوری تمام اتوماتیک، طیف گسترده ای از پوشش های رنگی صنعتی و همچنین انواع رنگ ساختمان را در چرخه ی تولید خود دارد. اپوکسی کف آنتی استاتیک نیز یکی از محصولات بسیار پر مخاطب این مجموعه می باشد که بنا به درخواست فراوان مشتریان گرامی برنامه های ویژه ای جهت افزایش سطح تولید این محصول ارزشمند تبیین شده است. لذا شما می توانید با مراجع به سایت مرجع شرکت رانا کیمیا فام نسبت به هر محصول اطلاعات بسیار جامعی را کسب کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied