شمانیوز
شما نیوز

تقدیر از عملکرد بانک مسکن در اجرای مسوولیت اجتماعی

در مراسم توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر اهدایی بانک مسکن بین دانش‌آموزان مدرسه شهید ابراهیم گاوکش از مدارس ساخته شده توسط بانک مسکن در لرستان، از عملکرد بانک در اجرای مسوولیت اجتماعی، تقدیر شد.

تقدیر از عملکرد بانک مسکن در اجرای مسوولیت اجتماعی

 

به گزارش شمانیوز ، در این مراسم که در روستای وره زرد پلدختر برگزار شد، داریوش عالی‌پور مدیر شعب استان، سرهنگ صارمی فرمانده بسیج ادارات استان و مدیران آموزش‌وپرورش شهرستان پلدختر حضور داشتند.

داریوش عالی‌پور مدیر شعب لرستان در این مراسم که در حیاط این مدرسه که سال 1399 توسط بانک مسکن و با مشارکت نوسازی مدارس استان ساخته شده گفت: بانک مسکن نسبت به مسائل اجتماعی نگاهی ویژه در سال‌های اخیر به‌خصوص در کمک به مناطق محرم داشته است.

وی افزود: در دنیای امروز دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی به‌خصوص بنگاه‌های اقتصادی نمی‌توانند نسبت به مسائل اجتماعی بی‌تفاوت باشند.

عالی‌پور گفت: اولین مدرسه در سال 1395 و به پیشنهاد سازمان توسعه و نوسازی و تجهیز مدارس کشور در لرستان، مدرسه‌ یک کلاسه در روستای گاوکش شهرستان نورآباد بود که در دستور کار بانک قرار گرفت و در سال 1396 افتتاح شد.

به گفته مدیر استان، 40 دانش‌آموز که یا محروم از تحصیل بودند یا باید مسافت زیادی را تا روستاهای هم‌جوار در سرما و برف بوران طی می‌کردند، در مدرسه شهدای بانک مسکن روستای گاوکش مشغول به تحصیل شدند.

عالی‌پور افزود: نهضت مدرسه‌سازی در لرستان با ساخت و احداث مدرسه شش کلاسه شهدای بانک مسکن در شهرستان الیگودرز در سال 98 ادامه پیدا کرد. این مدرسه مجهز و زیبا در منطقه مسکن مهر این شهرستان با حدود 450 دانش‌آموز در دو نوبت پسرانه و دخترانه در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: البته فعالیت مدرسه‌سازی در لرستان به همین‌جا ختم نشده و بعد از حادثه سیل سال 1398 در لرستان مدرسه تخریب‌شده بر اثر سیل روستای وره زرد شهرستان پلدختر با مشارکت بانک مسکن و سازمان توسعه و نوسازی و تجهیز مدارس استان تکمیل شده و در پاییز سال 1399 افتتاح شد که هم‌اکنون حدود 200 دانش‌آموز دختر و پسر در دو نوبت آغاز سال تحصیلی جدید را جشن می‌گیرند.

مدیر لرستان گفت: از زمان افتتاح اولین مدرسه در این استان تاکنون همه‌ساله بانک مسکن بخشی از نوشت‌افزار دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در این مدارس را تأمین کرده است و این اقدام در سال 98 با اهدای 1000 بسته نوشت‌افزار به دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده استان لرستان گسترش بیشتری پیدا کرد.

وی افزود: امسال نیز این روند از سوی بانک مسکن با اهدای حدود 700 بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان سه مدرسه شهدای بانک مسکن شهرستان‌های نورآباد، الیگودرز و پلدختر ادامه پیدا کرده است.

سرهنگ صارمی فرمانده بسیج ادارات استان لرستان هم در این مراسم گفت: بانک مسکن جدای از انجام وظایف مالی خود و نقش پررنگ در خانه‌دار کردن مردم انصافاً در عمل به مسوولیت‌های اجتماعی خود حتی بیش از حد انتظار جامعه عمل کرده و همواره حضوری مؤمنانه در عرصه‌های اجتماعی استان داشته است.


بیشتربخوانید:آغاز پرداخت ۶۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانک برای نهضت ملی مسکن


 

فرمانده بسیج ادارات استان افزود: ساخت مدرسه در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته از جمله استان لرستان اقدامی جهادی و خداپسندانه بوده است که باقیات صالحاتی برای مدیران و مجموعه بانک مسکن خواهد بود؛ امیدواریم این نهضت همچنان در این استان محروم توسط بانک مسکن ادامه پیدا کند و همچنین به همه خیرین و بانک‌ها و سازمان‌های دیگر استان تسری بخشد تا دیگر شاهد جا ماندن دانش‌آموزی از تحصیل به علت نبودن امکانات و مدرسه در این استان نباشیم.

احمدی رییس آموزش و پروش شهرستان پلدختر هم با تشکر از حضور مدیر شعب و فرمانده بسیج ادارات استان در پلدختر و مدرسه مجهز شهید ابراهیم گاوکش روستای وره زرد گفت: اقدام خیرخواهانه بانک مسکن در احداث این مدرسه باری سنگین از دوش آموزش‌وپرورش در این منطقه از شهرستان برداشته است.

وی افزود: روستای وره زرد پلدختر از مناطقی بود که ما با مدرسه‌ای تخریب‌شده و غیرقابل استفاده آموزشی در آن مواجه بوده‌ایم و با توجه به دور بودن از مرکز شهر و دسترسی به مراکز آموزشی برای اهالی این منطقه و دانش‌آموزان مشکلاتی به وجود آمده بود که با یاری بانک مسکن بخشی از موانع آموزشی در این منطقه پرجمعیت و محروم در مقطع متوسطه حل شده است.

منبع: پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا

 

 


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied