شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

تفاوت چاپ بنر و چاپ فلکس در تبلیغات محیطی

معمولاً کسانی که به دنبال بازاریابی و تبلیغات هستند و قصد دارند برای تبلیغاتی خود راهی مقرون به صرفه پیدا کنند، استفاده از بنر تبلیغاتی و فلکسی یک گزینه عالی است. همانطور که می‌دانید تبلیغات هوشمندانه یکی از بهترین روش‌های بازاریابی برای بیشتر و بهتر دیدن کسب و کارها است.

تفاوت چاپ بنر و چاپ فلکس در تبلیغات محیطی

امروزه با پیشرفت علم، صنعت چاپ گزینه‌های متنوعی را جهت تبلیغات هدفمند برای کسب و کارها ارائه کرده است، که انتخاب هر کدام از آنها بستگی به سلیقه و بودجه شما دارد. چاپ بنر و چاپ فلکس از متداول‌ترین روش‌های تبلیغاتی است، که در اینجا قصد داریم توضیحاتی در زمینه آنها ارائه دهیم و به بررسی تفاوت‌هایی که بین این دو وجود دارد، بپردازیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

 

چاپ بنر چیست و چه کاربردی دارد؟

بنر یک ابزار تبلیغاتی از جنس پی وی سی است و معمولا در اندازه‌های بزرگ چاپ می‌شود. چاپ بنر اغلب در بیلبوردهای تبلیغات شهری نصب می‌شود، و سفارش چاپ بنر نسبت به سایر ابزارهای تبلیغات محیطی معمولا بیشترین تقاضا را دارد.

ارزش این رسانه ناشی از دسترسی به طیف گسترده‌ای از مخاطبین می‌باشد، که معمولاً در پربازدیدترین و پرترددترین مکان‌ها قرار دارند. بنرهای تبلیغاتی در دو نوع بنر عرض 3.2 متر و بنر عرض 5 متر چاپ می‌شود. بنر تبلیغاتی به‌ دلیل جنس پی وی سی، از مقاومت و انعطاف پذیری بالایی در برابر باد و بارندگی نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است که بنرهایی که به ‌عنوان چاپ بنر تسلیت، تبریک و خیر مقدم در کوچه و خیابان دیده می‌شوند، از نوع بنرهای تبلیغاتی نیستند. این نوع بنرها متریال و روش چاپی مشابه با بنرهای تبلیغاتی دارند، ولی در انتقال پیام آنها با یکدیگر متفاوت است.

تبلیغاتی بنری را می‌توان در بازار به‌صورت ریلی، مکعبی، سپری و اسکلت فلزی یافت. استفاده از بنرهای تبلیغاتی یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌های تبلیغاتی یا ارائه نام تجاری است. این نوع بنرها براحتی در دسترس هستند و برای چاپ آنها به زمان زیادی نیاز نیست؛ خیلی سریع چاپ می‌شوند. مجتمع چاپ سبحان با بهره گیری از جدیدترین دستگاه های چاپ، امکان سفارش چاپ بنر در اسرع وقت و با انواع متریال و بهترین کیفیت ارائه می کند.

چاپ فلکسی چیست و چه مزایایی دارد؟

در حقیقت به تابلوها و تبلیغاتی که افراد در خیابان‌ها می‌بینند و در ورودی مغازه‌ها و یا پیاده‌روها نمایش داده می‌شود، فلکس می‌گویند. این نوع تابلو ها قادر به عبور نور از خود هستند و در ابعاد بزرگ چاپ می‌شوند. چاپ فلکس، نوعی چاپ بنر است، با این تفاوت که معمولاً ضخیم‌تر است و می تواند نور را از خودش عبور بدهد.

نخستین تفاوت فلکس در کنار چاپ بنر، همان مهتابی به کار رفته در این تابلو ها است. چینی‌ها نخستین کسانی بودند که در سال ۱۳۷۵ موفق به ساخت تابلو های فلکس شدند. در حال حاضر این تابلوها در بازار دارای دوجنس چینی و کره‌ای می باشند. نوع کره‌ای آن به ‌دلیل کیفیتی که دارد، محبوب‌تر است و در بازار بیشتر به فروش می‌رسد.

نحوه نصب بنر فلکسی آسان و ساده است. اگر جزو افرادی هستید که باید هر از چند گاهی طرح تبلیغاتی خود را تغییر دهید، استفاده از فلکسی بهترین گزینه است چون با حداقل هزینه میتوان رویه آن را تعویض کرد. کیفیت چاپ فلکسی بستگی به دستگاه چاپ آن دارد. دستگاه چاپ یووی رول، کیفیت خوبی را برای چاپ فلکس ارائه می کند.

تفاوت چاپ بنر و چاپ فلکس چیست؟

  • تفاوت اصلی بین فلکسی و بنر، قدرت عبور نور در آنها است. معمولاً بنرها به‌ دلیل نوع ساختارشان از این ویژگی برخوردار نیستند.
  • بنر را می‌توان در فضای داخلی و خارجی به کار برد. در حالی که از فلکس فقط در فضاهای خارجی می‌توان استفاده کرد. البته در فضاهای خارجی هم قابل استفاده هستند.
  • بنر ممکن است در هر اندازه‌ای چاپ شود، اما در مورد فلکس اینگونه نیست. چون فلکس را نمیتوان با چسب بهم چسباند.
  • معمولاً کیفیت بنرها به‌دلیل تفاوت خاص در دستگاه‌های چاپ نسبت به فلکس، بیشتر است.
  • یکی از مزیت‌های اصلی تابلو فلکس نسبت به بنر، این است که دارای صفحه نورانی هستند و باعث می‌شود بیلبورد یا آگهی تبلیغاتی چشم اندازی بیشتری داشته باشد.
  • قابلیت تعویض رویه چاپ فلکسی باعث می‌شود که بتوان به‌ سادگی از آن برای چندین سال استفاده کرد و این ویژگی آن را بسیار محبوب‌تر کرده است؛ در صورتی که در بنرها چنین قابلیتی وجود ندارد.
  • مقاومت و استحکام تابلوهای فلکسی در مقابل تابش نور خورشید و سرما و گرما بالاست و به این منظور می‌توان از آن به‌ مدت طولانی تری استفاده کرد.
  • بنر مانند فلکسی دو نوع چینی و کُره‌ای دارد و هر دو نوع آن گراماژ بین هشت اُنس تا سیزده اُنس را دارند. یعنی از نظر گرماژ باهم فرقی ندارند.
  • فلکسی معمولا کمی تیره‌تر از بنر چاپ می‌شود. دلیلش هم به خاطر وجود لامپ مهتابی داخل تابلو است، چنانچه فلکسی مانند بنر چاپ شود، در طول شب که مهتابی داخل تابلو روشن می‌شود، کار چاپ شده شما تا حد زیادی بی حال و بی رنگ و رو خواهد شد. به همین دلیل تابلوهای بنری، از روبرو نور پردازی می شوند.
  • اغلب فلکسی به‌دلیل نورپردازی که دارد، نمای چشمگیرتری نسبت به بنر دارد و مشتریان بیشتری را به خود جذب می‌کند.
  • فلکس نیازمند تابلو فلکسی بوده و اثر چاپی درون تابلو قرار می‌گیرد. این در حالی است که بنر بدون نیاز به تابلو در هر مکانی قابل نصب است.
  • یکی از مزایای چاپ فلکسی این است که می‌توان آن را در طیف وسیعی از فرم‌ها و رنگ‌های مختلف چاپ کرد.

بهترین کیفیت چاپ بنر و فلکسی را از چاپ سبحان بخواهید

برای یک تبلیغ چشمگیر و ماندگار کیفیت چاپ این تبلیغات بسیار اهمیت دارد. برای حفظ کیفیت چاپ بنر و فلکسی نیاز به دستگاه‌های تخصصی و دقیق چاپ است. دستگاه‌های چاپی با کیفیت مختلف وجود دارند.

مجموعه چاپ سبحان با در اختیار داشتن به روز ترین دستگاه‌های چاپ آماده همکاری با شرکت‌ها و سازمان‌ها و انواع برندها است. از امتیازهای سفارش به تیم چاپ سبحان، ضمانت کیفیت، قیمت مناسب و نتیجه چاپی مطلوب و مورد تایید مشتریان است. این مجموعه توانسته توجه مشتریان را از نظر کیفیت کار، تحویل به موقع و قیمت گرفته تا کیفیت چاپ و طراحی گرافیکی، به خود جلب نماید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی