شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

نکات کلیدی هنگام خرید Xbox S

کمپانی مایکروسافت امسال باعرضه ایکس باکس سری اس در کنار کنسول قدرتمند ایکس باکس سری ایکس کاربران و علاقه‌مندان به حوزه بازی‌های ویدئویی را غافل‌گیر نمود.

نکات کلیدی هنگام خرید Xbox S

این کنسول در واقع نقطه میانه کنسول‌های نسل قبل و  نسل جدید است که با قیمت‌گذاری مشتری پسندی که مایکروسافت برای آن انجام داده است، موجب شده که کاربران با خرید آن بتوانند به قابلیت‌های مشابه قدرتمندترین کنسول‌های نسل جدید با بودجه‌ای کمتر دسترسی داشته باشند. البته توجه داشته باشید که سخت‌افزار این کنسول اصلاً قابل‌مقایسه با ایکس باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5 نیست.

با استفاده از این کنسول ایکس باکس می‌توانید تمامی بازی‌هایی که برای سری ایکس عرضه شده‌اند را با پرداخت هزینه کمتر تجربه نمایند؛ بنابراین می‌توانید با ایکس باکس سری اس که ابعادی جمع‌وجورتر و قیمتی مقرون‌به‌صرفه دارد به جدیدترین و بهترین بازی‌های روز دنیا دسترسی داشته باشید. اگر می‌خواهید با نکات مهم در هنگام خرید ایکس باکس سری اس بیشتر آشنا شوید تا پایان با معرفی وبسایت اگزو در این حوزه همراه ما باشید.

ویژگی‌های کنسول ایکس باکس سری اس

می‌توان گفت که کنسول‌های سری اس کوچک‌ترین ایکس باکس تاریخ هستند که دارای 15.1 سانتی‌متر عرض و 27.5 سانتی‌متر ارتفاع هستند. این کنسول‌ها در دورنگ سفید و مشکی به بازار عرضه شده‌اند. کنسول ایکس باکس اس از پردازنده Zen2 با هشت هسته، فرکانس GHz 3.8 و پردازنده گرافیکی شخصی‌سازی‌شده RDNA2 باقدرت 4 ترافلاپس و همچنین 20 واحد CU تشکیل شده است. همچنین جهت اتصال SSD اختصاصی از یک درگاه حافظه، یک درگاه HDMI  و سه درگاه USB برخوردار است. به‌طورکلی کنسول Xbox S با یک دسته بازی، یک کابل برق و کابل HDMI  با قیمت 299 دلار به بازار عرضه شده است و در دسترس کاربران قرار دارد.

مهم‌ترین دلایل خرید ایکس باکس سری اس

b8663e6f-b2ca-43a1-b0d9-5c29d145cab2

  • قیمت

مهم‌ترین ویژگی این کنسول قیمت مناسب آن است که با قیمت 299 دلار عرضه شده است. ازاین‌رو در مقایسه با کنسول‌هایی مانند ایکس باکس ایکس و پلی‌استیشن 5 ارزان‌تر است؛ بنابراین شما می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر از تمامی بازی‌هایی که مایکروسافت برای نسل‌های گذشته کنسول‌های خود ارائه نموده است، استفاده کنید. لازم است که اشاره کنیم برای این کنسول قدرتمند هیچ عنوان انحصاری عرضه نشده است و کلیه بازی‌های مورد انتشار با اعمال بعضی از تغییرات بر روی ایکس باکس اس در دسترس هستند؛ بنابراین باتوجه‌به قیمت ایکس باکس سری S می‌تواند گزینه مناسبی جهت خرید برای کاربرانی باشد که هزینه کمتری می‌خواهند پرداخت نمایند.

  • سرویس گیم پس

خرید برخی از کالاها با هزینه‌های جانبی بسیاری همراه است. در خصوص کنسول‌های ایکس باکس اس نیز شما با خرید آن تنها می‌توانید به سخت‌افزار موردنیاز دسترسی داشته باشید و باید به خرید بازی‌های موردنیاز خود بپردازید. باتوجه‌به اینکه این کنسول از دیسک‌ها پشتیبانی نمی‌کند تنها می‌توانید از طریق محتوای دیجیتال به بازی‌ها دسترسی داشته باشید. کمپانی مایکروسافت دارای سرویس‌های اشتراکی مقرون‌به‌صرفه‌ای است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید هزینه بازی‌ها را تا حدود زیادی کاهش دهید. سرویس گیم پس مهم‌ترین پوئن مثبت این کنسول است که می‌توانید به‌صورت 1، 3 و 6 ماهه اشتراک‌های آن را خریداری نمایید و صدها بازی هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

  • متناسب با تجهیزات کنونی

برای داشتن تجربه بازی‌های هیجان‌انگیز نیاز است که ضمن خرید کنسول لوازم جانبی مناسب آن را نیز تهیه کنید. شما باید علاوه بر کنسول باید نمایشگر یا مانیتور، هدفون و ... را نیز خریداری کنید. این کنسول بر خلاف پلی‌استیشن 5 که از کنترلر پلی‌استیشن 4 پشتیبانی نمی‌کند، با تمامی کنترلرهای قدیمی مایکروسافت سازگار است و می‌توانید لوازم جانبی نسل‌های گذشته را به آن متصل نمایید تا بتوانید از قابلیت‌های بی‌نظیر آن استفاده کنید.

  • سرعت بالای بارگیری بازی‌ها

کمپانی مایکروسافت در کنسول‌های نسل جدید خود شرایطی را فراهم نموده است که بازی‌ها دو تا سه برابر سریع‌تر در مقایسه با نسل‌های گذشته این کنسول بارگیری شود. در واقع کنسول ایکس باکس اس باتوجه‌به مجهز بودن به NVMe SSD سرعت فوق‌العاده‌ای در بارگیری بازی‌ها و دسترسی به گیم پلی دارد. ازاین‌رو کاربران با خرید آن دیگر در انتظار بارگیری طولانی‌مدت بازی‌ها نخواهند بود.

در کنار تمامی ویژگی‌ها و مزایای ذکر شده برای ایکس باکس سری اس باید به نکات منفی که در مورد آن وجود دارد نیز بپردازیم تا کاربران بتوانند انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشند. از جمله دلایلی که می‌تواند نشان دهد این کنسول انتخاب مناسبی برای شما نیست می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • حافظه کم

کنسول ایکس باکس سری اس دارای یک حافظه SSD پرسرعت با حجم 512 گیگابایت است اما کاربران می‌توانند فقط به 364 گیگابایت آن دسترسی داشته باشند. کنسول‌های نسل قبل نیز میزان حافظه‌ای مشابه داشتند اما افزایش حجم بازی‌ها در مقایسه با گذشته موجب شده که تمامی کنسول‌ها نتوانند از این بازی‌ها پشتیبانی نمایند که نارضایتی کاربران را به دنبال داشته است. هرچند که مایکروسافت وعده داده است که حجم بازی‌ها را با حافظه SSD ایکس باکس اس فشرده‌تر نماید اما تا کنون این فناوری نتوانسته است تأثیر چندانی بر حجم بازی‌ها داشته باشد. ازاین‌رو اگر به دنبال اجرای بازی‌های سنگین و پرحجم هستید این کنسول نمی‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

  • عدم پشتیبانی از دیسک

اگر قصد خرید ایکس باکس سری اس را دارید توجه داشته باشید که این کنسول از دیسک‌های بازی پشتیبانی نمی‌کند. در این دستگاه درایو نوری وجود ندارد، ازاین‌رو نمی‌توانید به بازی‌های فیزیکی بر روی این کنسول دسترسی داشته باشید.

آیا این محصول آینده دار است؟

f8cfc233-55ac-41de-83c5-70516551d643

کاربرانی که مسائل اقتصادی و مدیریت هزینه برای آن‌ها بسیار اهمیت دارد به این گزینه بیش از هر موضوع دیگری توجه دارند. این کنسول با قیمت مناسب و سرویس‌های کاربردی که دارد می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد و می‌توانید آن را در لیست محصولات اقتصادی قرار داد. این کنسول دارای حافظه داخلی 360 گیگا‌بایت است و شاید در حال حاضر بتواند رضایت شما را جلب نماید، اما تضمینی وجود ندارد که در آینده نیز پاسخگوی نیازهای شما باشد.

سخن پایانی بررسی راهنمای خرید ایکس باکس سری S

اگر علاقه‌مند به دنیای بازی‌های ویدئویی هستید و می‌خواهید یک کنسول جدید تهیه کنید می‌توانید به فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند مراجعه نمایید. فروشگاه اگزو یکی از بهترین مجموعه‌هایی است که انواع محصولات گیمینگ بهترین برندها به همراه گارانتی و قیمتی مناسب ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید جهت خرید ایکس باکس سری اس با اطمینان خاطر به این وب‌سایت مراجعه نمایید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied