شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

ویژگی های یک فرش ماشینی مرغوب

فرش به عنوان یکی از لوازم اولیه و مورد نیاز در خانه همه ایرانیان به شمار می آید. همه ما فرش را نه فقط به عنوان یک وسیله ی کاربردی، بلکه به عنوان کفپوشی فاخر با طرح و رنگ های چشم نواز میشناسیم و برای آن ارزش زیادی قائل هستیم.

ویژگی های یک فرش ماشینی مرغوب

در واقع فرش ها با رنگ های متنوع و همچنین نقش های هنرمندانه، تاثیر بسزایی در دکوراسیون و چیدمان منزل داشته و می توانند هر فضایی را آراسته کنند.

احتمالا اگر تا کنون برای خرید فرش ماشینی اقدام کرده باشید، از خودتان این سوال را پرسیده اید که ویژگی های یک فرش ماشینی مرغوب کدام ها هستند؟

پس در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی برای خرید یک فرش ماشینی مرغوب و مناسب را با شما در میان بگذاریم.

 

فرش ماشینی مرغوب چگونه است؟

در زمان انتخاب فرش مرغوب، هر شخصی معیارها و فاکتورهای خاصی را در ذهن خود دارد. یک نفر به زیبایی فرش بیش از هرچیزی اهمیت می دهد. دیگری به جنس الیاف فرش توجه می کند و یک نفر دیگر هم شانه و تراکم فرش را از همه چیز مهم تر می داند.

اما برای شناخت فرش ماشینی مرغوب که تناسب لازم را با فضای خانه، اتاق و یا محل کار شما داشته باشد، بایستی به برخی از نکات توجه نمایید.

 

فرش ماشینی مرغوب

 

قیمت فرش

توجه به قیمت فرش می تواند تا حد زیادی شما را در انتخاب یک فرش مناسب یاری نماید. چرا که یکی از ویژگی های یک فرش ماشینی مرغوب، قیمت استانداردِ آن است.

ارزان بودن غیر منطقی یک فرش، علامت هشدار دهنده ایست که به شما می گوید، شاید فرشی که انتخاب کرده اید از کیفیت لازم برخوردار نیست.

البته بیش از حد گران بودن فرش هم نمی تواند دلیلی برای کیفیت بالای آن باشد.

گاها شاهدیم که برخی از فرش ها با قیمت های بسیار بالا عرضه می شوند اما در زمان استفاده، کیفیتی بسیار نامطلوب دارند.

به همین دلیل خرید فرش از فروشگاه هایی که مثل شهر فرش دارای تضمین قیمت و تضمین کیفیت هستند، بیشتر از هر چیز دیگری می تواند خیال شما را از کیفیت و قیمت فرش آسوده نماید.

 

زیبایی فرش

همانطور که پیش از این هم گفتیم، زیبایی ظاهر فرش برای بسیاری از خریداران آن، حرف اول را می زند.

بنابراین داشتن طرح و نقش مناسب و چشم نواز نیز یکی دیگر از ویژگی های یک فرش ماشینی مرغوب به شمار می رود.

در بین انواع مختلف فرش های ماشینی، فرش های 1200 شانه و 1500 شانه از جمله ی زیباترین فرش های موجود در بازار هستند که به جهت شباهت زیادشان به فرش های دستبافت، طرفداران بسیار زیادی دارند.

تنوع رنگ و طرح یکی از شاخصه های اصلی این دسته از فرش های ماشینی است که به شما این امکان را می دهد، به سادگی آن ها را با هر دکوراسیونی هماهنگ نمایید.

بنابراین اگر قصد خرید یک فرش ماشینی مرغوب را دارید و به زیبایی ظاهری و همچنین قیمت مناسب و ایده آل آن خیلی اهمیت می دهید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما به یکی از شعب شهر فرش مراجعه نموده و در سالن فرش های دستبافت گونه، فرش مورد علاقه خود را با تضمین قیمت و تضمین کیفیت، به صورت نقدی یا اقساطی با بهترین شرایط خریداری نمایید.

 

54511827-d9c2-4bc2-8541-d4c2631f1f56

فرش ماشینی مرغوب

 

مکان استفاده از فرش ماشینی

از ویژگی های یک فرش ماشینی مرغوب، تناسب آن با فضاییست که قرار است از آن استفاده نمایید.

خوب است که در هنگام خرید فرش ماشینی توجه داشته باشید که آن را برای چه فضایی انتخاب می کنید.

فرش های ماشینی مرغوب برای آشپزخانه، اتاق خواب، فرش سالن پذیرایی، دفتر کار و ... هر یک ویژگی های خاص خود را دارا هستند و بایستی بر اساس نوع نیاز و کاربرد، انتخاب شوند.

به عنوان مثال یک فرش ماشینی مرغوب برای آشپزخانه فرشیست که از الیاف مرغوب آکرلیک تهیه شده باشد تا در اثر شستشوی مکرر کیفیت خود را به سادگی از دست ندهد.

اما یک فرش مرغوب برای سالن پذیرایی می تواند تهیه شده از الیاف تنسل باشد تا ترکیب رنگ، زیبایی و ظرافت بیشتری داشته باشد.

فرش های مدرن و فانتزی، گزینه های بهتری برای اتاق خواب هستند و علاوه بر قیمت مناسبشان، زیبایی مطلوبی را هم برای فضای خواب و استراحت شما به همراه خواهند آورند.

 

الیاف فرش

یکی از مهم ترین ویژگی های یک فرش ماشینی مرغوب، استفاده از الیاف با کیفیت در بافت آن ها است.

برای خرید یک فرش ماشینی مرغوب حتما بایستی اطلاعات کافی درباره‌‌ی الیاف مختلف فرش داشته باشید تا کار انتخاب برایتان ساده تر شود.

در بین انواع مختلف فرش های ماشینی، فرش هایی که بافته شده از نخ آکرلیک هستند نسبت به انواع دیگر فرش نظیر فرش های پلی استر، کیفیت و ماندگاری بیشتری دارند.

امروزه به کمک فناوری های جدید، با تقویت کیفیت الیاف آکرلیک، آن ها را هین ست نموده و به این ترتیب میزان درخشش و همچنین کیفیت الیاف فرش را بهبود می بخشند.

همچنین برای خرید فرش در ماه مبارک رمضان میتوانید تا ساعت 2 بامداد به شعب شهر فرش مراجعه کنید.

فرش های تهیه شده از الیاف آکرلیک هیت ست شده نه تنها درخشش خاص و چشم نوازی دارند، بلکه قابلیت شستشو به دفعات مکرر را داشته و در اثر تماس با آب کیفیت و درخشش خود را از دست نمی دهند.

 

سایر ویژگی های یک فرش ماشینی مرغوب

علاوه بر تمام مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، خوب است که بدانیم یک فرش ماشینی ایده آل بایستی ویژگی های دیگری اعم از

  • شانه و تراکم بالا
  • ابعاد استاندارد
  • بافت مناسب
  • و نخ خاب مرغوب
  • نیز داشته باشد.

 

بهترین اندازه و ابعاد فرش ماشینی مرغوب کدام است؟

در بین انواع مختلف فرش های ماشینی که در بازار عرضه می شود، فرش های ماشینی 700، 1000 و 1200 شانه، نسبت به ابعاد دیگر فرش مناسب تر بوده و از جهت کیفیت، کارایی و ماندگاری در جایگاه برتری قرار دارند.

 

ویژگی های یک فرش ماشینی مرغوب، گذشته از کیفیت آن، به نوع کاربرد، زیبایی، مکان استفاده از فرش، تراکم و شانه فرش و همچنین قیمت آن بستگی دارد.

آگاهی از ویژگی های فرش های ماشینی مختلف، پیش از اقدام به خرید فرش می تواند ما را در انتخاب بهترین گزینه های موجود یاری رساند.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied