شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

آنتی اسکالانت و کاربرد آن در دستگاه تصفیه آب صنعتی

آنتی اسکالانت نقش موثری در جلوگیری از تشکیل رسوب در سطح غشای فیلتر ممبران دارد و به همین دلیل با افزایش طول عمر فیلتر ممبران و افزایش بهره وری آن باعث افزایش کارایی نهایی دستگاه تصفیه آب صنعتی می شود.

آنتی اسکالانت و کاربرد آن در دستگاه تصفیه آب صنعتی

آن چه آنتی اسکالانت را به عنصری ضروری برای دستگاه تصفیه آب صنعتی و در واقع محافظت از فیلترهای ممبران تبدیل کرده است، به ساختار آنتی اسکالانت در جذب آلاینده ها و عوامل رسوب بر می گردد.

علاوه بر این آنتی اسکالانت اسمز معکوس، به همراه کلیه آلاینده هایی که جذب کرده است، با پساب از سیستم خارج می شوند و نیازی نیست که در مورد آنتی اسکالانت در آب آشامیدنی خود نگران باشید.

آنتی اسکالانت با افزایش طول عمر فیلتر ممبران از طریق ممانعت از تشکیل رسوب، بهره وری ممبران و سیستم را افزایش می دهد؛ علاوه بر این باعث افزایش میزان دبی جریان آب تصفیه شده و کاهش هزینه های سیستم تصفیه آب صنعتی نیز می شود.

درست است که استفاده از آنتی اسکالانت در ابتدای راه اندازی و شروع به کار دستگاه تصفیه آب صنعتی با نصب سیستم تزریق در پیش تصفیه، امری ضروری است، اما در گام بعد باید به انتخاب آنتی اسکالانت مناسب با توجه به میزان، نوع آلاینده ها و هم چنین تزریق دوز مناسب نیز دقت کنیم.

قیمت و خرید آنتی اسکالانت 

 

قیمت آنتی اسکالانت به برند، غلظت و ترکیبات آن بستگی دارد.  اغلب آنتی اسکالانت های موجود در بازار، محصولات وارداتی هستند و قیمت آنها به نرخ ارز وابسته است.

کاربرد آنتی اسکالانت 

اگر از آنتی اسکالانت با کیفیت و اصل استفاده کنید، بخش قابل توجهی از هزینه های احتمالی دستگاه تصفیه آب صنعتی خود را کاهش داده اید. آب ورودی به دستگاه تصفیه آب صنعتی از نمک های محلول کلسیم و منیزیم و دیگر املاح رسوب گذار تشکیل شده است، که در زمان عبور از سطح غشای فیلتر ممبران بر روی آن رسوب می کنند و باعث فولینگ(گرفتگی)  ممبران می شوند. مدت زمان زیادی طول نمی کشد که فولینگ باعث خرابی کامل فیلترهای ممبران و از کار افتادگی آن ها می شود.

بنابر این تنها راه حل برای جلوگیری از تشکیل رسوبات در سطح غشای فیلتر ممبران از ابتدای راه اندازی و شروع به کار دستگاه تصفیه آب صنعتی، نصب واحد تزریق آنتی اسکالانت را در بخش پیش تصفیه دستگاه است.

نقاط قوت استفاده از آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه آب صنعتی شامل موارد زیر می باشد:

1- افزایش و حفظ دبی آب تصفیه شده که در واقع به معنی افزایش کارایی سیستم است.

2- افزایش طول عمر فیلترهای ممبران که یکی از بخش های پر هزینه دستگاه می باشد.

3- کاهش هزینه های سیستم

در نتیجه اگر می خواهید دستگاه تصفیه آب صنعتی تان بدون ایراد کار کند و بازدهی بالایی داشته باشد، نصب سیستم تزریق آنتی اسکالانت در پیش تصفیه دستگاه را جدی بگیرید.

بهترین آنتی اسکالانت های اسمز معکوس (RO)

کاربرد آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت های RO دارای انواع آنتی اسکالانت شامل اسیدی و قلیایی می باشد، که هر کدام با توجه به محدوده PH برای نوعی از کاربرد جلوگیری از تشکیل رسوب مورد استفاده قرار می گیرند. پرکاربرد ترین آنتی اسکالانت های موجود در بازار ایران شامل موارد زیر می باشند:     

  • آنتی اسکالانت فلوکن 260

فلوکن 260،  یک آنتی اسکالانت چند منظوره است، که با عملکرد منحصر به فردی که دارد، طول عمر فیلتر ممبران را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد. به عبارتی آنتی اسکالانت فلوکن 260، از پرکاربردترین آنتی اسکالانت های موجود است، که دارای مزیت هایی شامل پوشش طیف وسیعی از آب ها (آب شور و لب شور)، نیاز به دوز تزریق کم، قابلیت کنترل آهن محلول و غیر محلول و ذرات معلق، موثر در جلوگیری از تشکیل رسوب سیلیکا، سازگاری با ممبران های استاندارد کلیه برندها و دارای استاندارد NSF 60 می باشد.

فلوکن 260 برای تصفیه آب برج های خنک کننده، بویلرها، تصفیه آب و فاضلاب در آب شیرین کن های صنعتی کاربرد دارد.

  • آنتی اسکالانت جنسیس

آنتی اسکالانت جنسیس برای طیف وسیعی از آب ها و هم چنین ممبران های اسمز معکوس پلی آمید و برای برخی از مدل ها نانوفیلتراسیون قابل استفاده می باشد و جایگزین مناسبی برای اضافه کرد اسید می باشد. مدل های مختلف آنتی اسکالانت جنسیس برای حذف رسوبات مشخصی از آب مورد استفاده قرار می گیرند.

  • آنتی اسکالانت آویستا

آنتی اسکالانت آویستا نیز طیف وسیعی از آب های شور تا لب شور را پوشش می دهد. مدل های مختلف این برند برای حذف رسوبات مشخصی از آب کاربرد دارد. آنتی اسکالانت آویستا به دلیل کیفیت بالا با تزریق کم نیز اثر بخشی بالایی دارد و برای سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس و نانوفیلتراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. هم چنین با فیلترهای ممبران پلی آمید و سلولز استات برندهای مختلف سازگار است.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied