شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

از آموزش بورس تا بهترین راهکارهای سرمایه‌گذاری

مقایسه بازدهی بازارهای مختلف نشان می‌دهد در بازه زمانی بلندمدت بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس به طور قابل‌توجهی بالاتر از سایر بازارهای موازی بوده است. اما چگونه می‌توان دانش کافی برای سرمایه‌گذاری در این بازار را به‌دست آورد یا اینکه راهی برای کسب سود در بورس بدون برخورداری از دانش سرمایه‌گذاری وجود دارد؟

از آموزش بورس تا بهترین راهکارهای سرمایه‌گذاری

در این مقاله روش‌های آموزش بورس را مورد بررسی قرار داده و سپس سراغ روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم مانند سبدگردانی در بورس رفته‌ایم.

 

چه روش‌هایی برای آموزش بورس وجود دارد؟

روش‌های مختلفی برای افزایش دانش سرمایه‌گذاری وجود دارد که تمامی آن‌ها مکمل هم هستند. از میان مهم‌ترین این روش‌ها می‌توان به شرکت در دوره‌های آموزش بورس، مطالعه کتب و مقالات مرتبط با سرمایه‌گذاری و البته تمرین و افزایش مهارت اشاره کرد. در ادامه هر کدام از این روش‌ها و اهمیت آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. فراموش نکنید بسیار مهم است که پس از دریافت کد بورسی، حتما زمانی را به آموزش اختصاص دهید تا در سرمایه‌گذاری خود متحمل زیان نشوید.

 

1) شرکت در دوره‌های آموزش بورس

امروزه می‌توان با یک جستجوی ساده در اینترنت تعداد زیادی از دوره‌های آموزشی را یافت که به آموزش مباحث سرمایه‌گذاری اختصاص دارند. مهم‌ترین نکته در انتخاب دوره‌های آموزشی کسب اطمینان از اعتبار موسسات ارائه دهنده این دوره‌های آموزشی است؛ چراکه گسترش اینترنت سبب شده بسیاری از افراد که از دانش کافی برخوردار نیستند از این فضا برای کسب سود استفاده کرده، اقدام به فروش دوره‌های آموزشی غیرمعتبر کنند.

یکی از منابع معتبر دریافت‌ آموزش‌های بورسی، آموزین است. آموزین مرکز آموزش کارگزاری فارابی است که دوره‌های این مرکز در حال حاضر صرفا به صورت آنلاین برگزار می‌شود و دسته‌بندی‌های متنوعی دارد. با ورود به آموزین می‌توانید دوره‌های مناسب سطح خود را انتخاب کرده و آموزش بورس را شروع کنید. 

2) مطالعه کتب و مقالات مرتبط با سرمایه‌گذاری

نمی‌توان انتظار داشت شرکت در دوره‌های آموزشی به تنهایی کافی باشد. اگر قصد دارید در تحلیل بازار و معامله‌گری حرفه‌ای شوید، لازم است علاوه بر شرکت در دوره‌های آموزشی به مطالعه در این حوزه نیز روی آورید. برای شروع می‌توانید از مقالات مرتبط با بازار سهام که در بخش محتوای آموزشی آموزین منتشر می‌شود، استفاده کنید و در ادامه نسبت به مطالعه کتب منتشر شده در زمینه تحلیل بنیادی و تکنیکال، روانشناسی بازار و… روی آورید. فراموش نکنید هرچه بیشتر خود را در معرض محتوای مرتبط با سرمایه‌گذاری قرار دهید، احتمال موفقیت شما در این بازار افزایش می‌یابد. 

3) نسبت به دریافت کد بورسی اقدام کرده و آموخته‌های خود را به کار بگیرید

در ادامه مسیر یادگیری باید به یاد داشته باشید صرف شرکت در دوره‌های آموزش بورس یا مطالعه محتوای مرتبط با سرمایه‌گذاری باعث موفقیت شما در معاملات نمی‌شود. افزایش مهارت از طریق تمرین، یکی از مهم‌ترین مراحل حرفه‌ای شدن در این بازار به شمار می‌رود. وقتی که احساس کردید دانش شما برای شروع معاملات در بازار کافی است، زمان دریافت کد بورسی و آغاز به معامله با مبالغ اندک است. دلایل انجام هر معامله، قیمت خرید و حد سود و ضرر خود را جایی یادداشت کنید و پس از فروش نیز نتایج سرمایه‌گذاری خود را ثبت کنید. پس از مدتی یادداشت‌های خود را بررسی کرده و به دنبال اشتباهات یا اقدامات مثبت خود بگردید. زمانی که معاملات خود را ثبت می‌کنید به بهترین معلم خودتان تبدیل می‌شوید و می‌توانید از تجربه‌های خود بیاموزید. 

 

سبدگردانی در بورس؛ کسب سود بدون دریافت آموزش

اگر زمان کافی یا علاقه‌ای به آموزش مبانی سرمایه‌گذاری و روش‌های تحلیل بازار ندارید،‌ می‌توانید سراغ روش‌های غیر مستقیم سرمایه‌گذاری در بورس بروید. رایج‌ترین این روش‌ها شامل سبدگردانی در بورس و خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک است. مهم‌ترین تفاوت سبدگردانی و صندوق، در حداقل سرمایه مورد نیاز برای دریافت این خدمات است. سبدگردانی در بورس یک نوع سرمایه‌گذاری اختصاصی در این بازار به‌شمار می‌رود که با توجه به اهداف مالی و میزان ریسک‌پذیری متقاضی انجام می‌شود. اختصاصی بودن سبدگردانی در بورس باعث می‌شود این دسته از خدمات هزینه‌بر باشند؛ از این رو برای ارائه آن‌ها همواره یک حداقل سرمایه مشخص می‌شود. به‌عنوان مثال حداقل سرمایه‌ مورد نیاز برای سبدگردانی در شرکت سبدگردان فارابی معادل یک میلیارد تومان است.

همچنین لازم است بدانید سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک می‌تواند افراد را در کسب سود از این بازار کمک کند. برای استفاده از خدمات صندوق‌ها سرمایه به مراتب کمتری نسبت به سرمایه‌گذاری در سبدگردان مورد نیاز است. این صندوق‌ها انواع مختلف دارند و هر کسی می‌تواند بسته به میزان رییسک‌پذیری و بازده مورد انتظار خود یک یا چند مورد از صندوق‌ها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند. 

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied