شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

ویزای کار استرالیا بهتر است یا کانادا

مهاجرت کاری یکی از اهداف بسیار از افرادی است که با داشتن تخصص کافی، در کشور خود رفاه مد نظرشان را ندارند و به دنبال درآمد بیشتری هستند. زمانی که شخصی این اقدام را می‌کند، بدون شک به دنبال بهره‌مندی از مزایای بسیاری بوده و می‌خواهد از ساده‌ترین روش اقامت بهترین مقصد را به دست آورد.

ویزای کار استرالیا بهتر است یا کانادا

 

مهاجرت کاری یکی از اهداف بسیار از افرادی است که با داشتن تخصص کافی، در کشور خود رفاه مد نظرشان را ندارند و به دنبال درآمد بیشتری هستند. زمانی که شخصی این اقدام را می‌کند، بدون شک به دنبال بهره‌مندی از مزایای بسیاری بوده و می‌خواهد از ساده‌ترین روش اقامت بهترین مقصد را به دست آورد.

اگر کمی پیرامون موضوع مورد بحث جست و جو و تحقیق کرده باشید، حتماً می‌دانید که استرالیا و کانادا هر دو از نظر سطح زندگی در میان برترین مناطق جهان جای دارند و هر ساله از طریق ویزاهای کاری متعدد، به جذب نیروی کار خود می‌پردازند. با وجود چنین وضعیتی، سوالی در ذهن بسیاری از شما عزیزان به وجود میاید که آن چیزی نیست جز ویزای کاری استرالیا بهتر است یا کانادا؟ برای یافتن پاسخ این پرسش، تنها کافی است ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

ویزای کاری استرالیا بهتر است یا کانادا ؟

برای پاسخ دادن به این پرسش، در گام اول باید با ویزاهای کاری استرالیا و کانادا به طور جداگانه آشنایی کلی‌ای پیدا کنید تا وضعیت خود را با پیش نیازهای تعیین شده برای هر یک مقایسه کرده و در نهایت مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. برای آن که بتوانیم توضیحات تقریباً کاملی را در اختیارتان قرار دهیم، هر یک از آنها را در بخش‌هایی جداگانه معرفی خواهیم کرد.

مناطقی که به آنها اشاره کردیم، به منظور ساده‌تر کردن کار متقاضیان مسیرهای متنوعی را به عنوان زیر مجموعه‌های این روش مهاجرتی طراحی و پیاده سازی کرده‌اند که می‌توانید اطلاعات تکمیلی پیرامون آنها را در سایت‌های دولتی هر یک از آنها مشاهده نمایید.

 

ویزای کاری کانادا (3)

ویزای کاری استرالیا

ویزای کاری استرالیا دارای انواع مختلفی است که برای بهره‌مندی از هر یک، باید شرایط تعیین شده را به طور کامل فراهم کنید تا شانس بالایی برای موفقیت داشته باشید. ویزای 189، ویزای 190 و ویزای 492 را می‌توان به عنوان بهترین گزینه‌های موجود در این گروه برای ایرانیان معرفی نمود. سیستمی که اداره مهاجرت از طریق آن صلاحیت یا عدم صلاحیت درخواست دهندگان را بررسی می‌نماید، بر اساس امتیاز بندی است.

در این روند و برای شروع، هر شخص باید یک درخواست علاقه‌مندی تکمیل و ارسال نماید. پس از دریافت اطلاعات ارائه شده، آفیسر پرونده تمامی اظهارات شما را بررسی کرده و امتیاز نهایی‌تان مشخص می‌شود. بر همین اساس هم متقاضیان در صف اولویت بندی شده و زمانی که ظرفیت‌ها اعلام شوند، طبق مدارک دعوت نامه‌ای به آنها ارائه خواهد شد.

زمانی که صحت بیانات از طریق مطالعه اسناد ارسالی تایید شود، بسته به ساب کلاسی که برای آن پذیرفته شده‌اید، اقامت دائم یا موقت به شما اعطا می‌شود. داشتن سابقه کاری، مدرک زبان معتبر (PTE)، سن مناسب و تخصص در زمینه‌ای که اسمش در لیست مشاغل مورد نیاز قرار داده شده باشد را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین پیش نیازهای موجود معرفی کرد. آیا به روش‌هایی که تشریح کردیم علاقه‌مند شدید؟ در این صورت می‌توانید با مراجعه به سایت سازمان مهاجرتی سلکت ویزا، اطلاعات بیشتری پیرامونشان به دست آورید و برای دریافت مشاوره رایگان درخواست دهید.

 

ویزای کاری کانادا (2)

ویزای کاری کانادا

کانادا هم به مانند استرالیا هر ساله با بررسی وضعیت بازار کار، نیازهای خود را شناسایی کرده و از طریق طرح‌های مختلفی به جذب افرادی متخصص و کار آمد می‌پردازد. وجه تشابه این دو کشور را می‌توان استواری مسیرهای شغلی‌شان بر سیستم امتیاز بندی دانست. در کنار اقدامات دولت، هر یک از ایالت‌ها هم این شانس را دارند تا افراد مورد نیاز خود را بر اساس چارچوب‌های مد نظرشان یافته و برای گرفتن اجازه اشتغال و مجوز اقامتی به دولت فدرال معرفی نمایند.

برنامه فدرال، اسکیل ورکر (Skilled Worker)، اسکیل ترید (Skilled Trade)، برنامه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کانادا  (PGWP)جاب آفر  (Job Offer)، برنامه استانی (PNP)، خود اشتغالی و انتقال درون شرکتی یا  ICT را می‌توان به عنوان بهترین روش‌های در دسترس معرفی نمود. سن، مدرک زبان معتبر، سابقه کاری و رزومه برخی از فاکتورهای مورد توجه در این روند به حساب می‌روند.

 

مقایسه ویزاهای کاری استرالیا و کانادا

برای آن که بتوانید انتخاب راحت‌تری میان دو کشور مورد بحث برای مهاجرت کاری انجام دهید، در این بخش قصد داریم تا مقایسه‌ای کلی و کوتاه میان دسته بندی‌های بیان شده انجام دهیم. بر اساس اطلاعات اعلام شده در سایت‌های رسمی طرفین، تقریباً می‌توان گفت شرایط مد نظر هر دوی آنها در فاکتورهایی نظیر سن، سطح زبان و سابقه کاری شباهت بسیاری به هم دارند.

برتری نسبی‌ای که ویزای کاری استرالیا نسبت به کانادا دارد، در مدرکی است که برای اثبات میزان تسلط به انگلیسی می‌توان ارائه داد. در آزمون PTE تا حدودی نسبت به آیلتس و تافل کسب نمرات بالا ساده‌تر است؛ زیرا افراد با استفاده از ماک‌های مختلف و سایت‌های آموزشی متعددی که وجود دارند، شانس آن را خواهند داشت تا با قالب و نمونه سوال‌ها و تست‌های برگزار شده آشنایی پیدا کنند.

آنچه که در این مقاله بیان کردیم، تنها اشاره‌ای کوتاه به ویزاهای کاری استرالیا و ویزاهای کاری کانادا بود. اگر به دنبال تصمیم گیری دقیق‌تر هستید، تنها کافی است با مطالعه مطالب منتشر شده در سایت‌های سازمان مهاجرتی سلکت ویزا و مجموعه درنامایگریشن پیرامون موضوع‌های مورد بحث اطلاعات خود را تکمیل کرده و با آگاهی کامل متناسب‌ترین گزینه با شرایطتان را انتخاب کنید.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied