شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

آیا سفر به مشهد با قطار راحت تر است؟

تور مشهد با قطار برای خیلی از مسافران جذابیت ویژه‌ای دارد. بسیاری از افراد با سفرهای ریلی راحتی‌ و امنیت بیشتری را در سفر تجربه می‌کنند. سفر ریلی مشهد نیز تبدیل به یکی از تجارب خاص و به یادماندنی برای شما می‌شود. از طریق قطار مشهد، می‌توانید سفر راحت‌تری را تجربه کنید. در این نوشته از سفرمارکت سعی کردیم در مورد ایستگاه و قطار مشهد و انواع آن توضیح بدهیم. همچنین در مورد راحت‌تر بودن قطارهای مشهد صحبت کردیم.

 

مشهد بزرگترین شهر زیارتی ایران و یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در کشور است. هر ساله افراد زیادی از روش‌های گوناگونی مثل خرید بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس، تاکسی و یا با اتومبیل‌های شخصی به مشهد سفر می‌کنند. سفر به مشهد با قطار نیز طرفداران ویژه خود را دارد. بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند با قطار به مشهد سفر کنند، زیرا آن‌ها قطار را وسیله حمل‌ و نقل راحت‌تری می‌دانند. در این نوشته از سفرمارکت در مورد سفر به مشهد با قطار صحبت خواهیم کرد.

 

سفر به مشهد با قطار

مشهد در میان کلان‌شهرهای ایران، یکی از بزرگترین شهرهای ایران شناخته می‌شود. این شهر تاریخی در دوره سلطنت افشاریان پایتخت ایران بود. مکان‌های تاریخی بسیاری از آن دوران در مشهد یافت می‌شود. ایستگاه قطار مشهد یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های ریلی در ایران است. معماری این ایستگاه الهام گرفته از کاخ‌های باستانی ایرانی و طراحی ویژه آن زمان است. قطار تهران مشهد، به دلایل گوناگونی طرفداران زیادی دارد. از جمله این دلایل راحتی بیشتر، اقتصادی بودن، ایمنی یا آسیب کمتر به محیط زیست هستند. ایستگاه قطار مشهد، یکی از پرجمعیت‌ترین ایستگاه‌های ایران است. ایستگاه راه آهن مشهد روزانه نزدیک به ۴۵۰۰۰ نفر از طریق ایستگاه راه‌آهن مشهد، به نقاط مختلف کشور سفر می‌کنند. حال قصد داریم اطلاعاتی در مورد قطار مشهد، انواع قطارها، مدت زمان سفر قطار، قیمت بلیط قطار و موارد دیگر صحبت کنیم. همچنین در مورد راحت‌تر بودن سفر با قطار به مشهد بیشتر توضیح می‌دهیم.

 

قطارهای مشهد

همه روزه‌ از نقاط مختلفی از کشور قطارها به سمت مشهد و برعکس در حال جابه‌جایی هستند. همه این قطارها در مسیر مشهد، در شهرهای خاصی بین راه توقف می‌کنند. مسافرانی که قصد سفر به شهرهای بین راه مشهد را داشته باشند، نیز می‌توانند این بلیط قطار مشهد سفرمارکت را رزرو کنند. مهم‌ترین مسیرهای ریلی مشهد شامل قطارهای مشهد – تهران، قطارهای مشهد – اصفهان و قطار مشهد به بندرعباس هستند. در ادامه این مسیرهای ریلی را بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

A brief guide for Iran Train System - HI Tehran Hostel

 

۱. قطارهای مشهد تهران

همه روزه قطارهای گوناگونی از مشهد به سمت تهران یا برعکس تردد می‌کنند. قطارها در ساعات متفاوتی از شبانه روز در ایستگاه قطار مشهد در حال حرکت هستند. شما می‌توانید براساس نیاز خود انواع بلیط قطار مشهد تهران به صورت کوپه ۶ تخته، کوپه ۴ تخته و اتوبوسی را برای مسیر ریلی مشهد تهران برگزینید. در مسیر راه آهن مشهد به تهران یا برعکس گزینه‌های گوناگونی برای مسافرین فراهم است.

در صورتی که قصد سفری مجلل و فول آپشن با قطار را داشته باشید، می‌توانید بلیط قطار فدک را رزرو کنید. گزینه‌های ارزان‌تر بیشتری مانند قطارهای ۶ تخته نیز برای افرادی که به دنبال بلیط ارزان تهران مشهد هستند، خدمات‌رسانی می‌کنند.

قطارهای سریع‌السیر پردیس که سریع‌ترین قطارهای کشور هستند در راه آهن مشهد تهران فعالیت می‌کنند. سفر از تهران به مشهد یا برعکس، از طریق قطار سریع‌السیر تقریبا ۸ ساعت به طول می‌انجامد. فاصله ایستگاه قطار تهران تا ایستگاه قطار مشهد حدود ۹۲۶ کیلومتر است. با توجه به نوع قطار، مدت زمان سفر با قطار بین مشهد و تهران ۸ تا ۱۲ ساعت طول می‌کشد. این قطار در ایستگاه‌های مشهد، نیشابور، نگهاب، شاهرود، دامغان، سمنان و تهران در مسیر مشهد به تهران توقف می کند. براساس جدول زمان‌بندی قطار، امکان دارد تمامی قطارها در ایستگاه‌هایی که گفتیم توقف نکنند.

 

۲. قطارهای مشهد به اصفهان

هم اصفهان و هم مشهد مقاصد محبوب گردشگران در داخل و خارج از کشور هستند. فاصله ایستگاه قطار مشهد تا اصفهان حدود ۱۴۸۴ کیلومتر است. حدود ۱۹ ساعت طول می‌کشد تا قطار بین مشهد و اصفهان حرکت کند. قطارهای ۴ تخته نیز بین اصفهان و مشهد تردد می‌کنند. قطار در ایستگاه‌های نیشابور، نگهاب، شاهرود، دامغان، سمنان، تهران، محمدیه، کاشان و بادرود در مسیر مشهد به اصفهان توقف می‌کند.

 

۳. قطار مشهد به بندرعباس

فاصله مشهد تا بندرعباس حدود ۱۴۰۰ کیلومتر است. مسیر بین مشهد و بندرعباس با قطار حدود ۲۳ ساعت طول می‌کشد. در مسیر بندرعباس از مشهد، قطار در ایستگاه‌های مشهد، تربت حیدریه، طبس، احمد آباد، خاتون آباد، سیرجان و بندرعباس توقف می‌کند. توقف در این ایستگاه‌ها براساس جدول زمانی قطار، تعیین می‌شود.

 

نزدیک‌ ترین اقامتگاه به ایستگاه راه آهن مشهد

در صورتی که می‌خواهید هتل مشهد را به گونه‌ای انتخاب کنید که به ایستگاه راه آهن نزدیک باشد، هتل دیپلمات برای رزرو بسیار مناسب است. این هتل یک هتل ۳ ستاره در اطراف میدان راه آهن مشهد است. چنانچه قصد رزرو هتل مجلل‌تری در نزدیکی ایستگاه قطار مشهد را دارید، هتل پارسیس را که یک هتل ۵ ستاره مجهز است، در نظر بگیرید.

 

نزدیک ترین غذاخوری به ایستگاه راه آهن مشهد

اگر مسافر قطار مشهد باشید و قصد داشته باشید در نزدیکی ایستگاه قطار گرسنگی خود را برطرف کنید، طبیعتا به دنبال یک غذاخوری خوب در آن اطراف هستید. شما می‌توانید به یکی از شعبه‌های رستوران رضایی که در خیابان دریادل در نزدیکی میدان راه آهن است، مراجعه کنید. در رستوران رضایی غذاهای ایرانی مثل کوبیده و جوجه کباب سرو می‌شود. رستوران عابدین زاده نیز یکی دیگر از رستوران‌های ایرانی در نزدیکی قطار مشهد است. شما می‌توانید تنها با چند دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه راه آهن مشهد به این رستوران مراجعه کنید.

 

voyage en train | IranDestination : Voyagiste pas cher en Iran | billet  train

 

خدمات و امکانات در ایستگاه قطار مشهد

همان‌طور که گفتیم ایستگاه راه‌آهن مشهد، یکی از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین ایستگاه‌های کشور است. خدمات زیادی در ایستگاه قطار مشهد برای راحتی و رفاه مسافران در نظر گرفته شده است. در ادامه به برخی از امکانات قطار مشهد و ایستگاه آن می‌پردازیم:

  • مرکز اطلاعات
  • مینی سوپرمارکت
  • صندوق امانات
  • فروشگاه‌های سوغات
  • چرخ دستی بار
  • نمازخانه
  • سوکت برق
  • رستوران
  • تلفن همراه
  • پارکینگ
  • بوفه
  • توالت
  • دستگاه خودپرداز
  • وای فای

 

سفر با قطار به مشهد برای چه کسانی راحت تر است؟

برای افرادی که به دنبال یافتن روش‌های اقتصادی و ارزان برای سفر به مشهد هستند، راحت‌ترین و امن‌ترین گزینه خرید بلیط قطار است. در صورتی که شما هم به دنبال سفری متفاوت و ارزان به شهر زیارتی مشهد هستید، حتما قطار را انتخاب کنید. همچنین برای افرادی که از سفرهای هوایی وحشت دارند و به دنبال سفر زمینی امن هستند، بهتر است که با قطار به مشهد بروند.

مزیت دیگری که سفر با قطار به مشهد به مسافران ارائه می‌دهد این است که می‌توانید قطارها را براساس خدمات و نوعشان انتخاب کنید. برای رفاه بیشتر، می‌توانید قطارهای ۴ تخته، لوکس و سریع‌السیر را در نظر داشته باشید. همچنین برای حفظ حریم خصوصی، می‌توانید کوپه دربست رزرو کنید.

 

کلام آخر

تور مشهد با قطار برای خیلی از مسافران جذابیت ویژه‌ای دارد. بسیاری از افراد با سفرهای ریلی راحتی‌ و امنیت بیشتری را در سفر تجربه می‌کنند. سفر ریلی مشهد نیز تبدیل به یکی از تجارب خاص و به یادماندنی برای شما می‌شود. از طریق قطار مشهد، می‌توانید سفر راحت‌تری را تجربه کنید. در این نوشته از سفرمارکت سعی کردیم در مورد ایستگاه و قطار مشهد و انواع آن توضیح بدهیم. همچنین در مورد راحت‌تر بودن قطارهای مشهد صحبت کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied