شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

سئو سایت چیست؟ آپدیت جدید

اگر می خواهید در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید و در دبی هدف یا مستقر هستید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، انتظار می رود که شرکت ها حداقل نسخه عربی و انگلیسی وب سایت خود را ارائه دهند. همچنین دبی مرکز شرکت هایی است که در خاورمیانه فعالیت می کنند. مهم‌تر از همه، برای شرکت‌های سازمانی با یک وب‌سایت جداگانه در هر کشور، تنظیمات فنی خاصی باید به درستی اجرا شوند تا مطمئن شوند که هر سایت در هر منطقه رتبه‌بندی می‌شود. قبل از پرداختن به این موضوع، بیایید اطلاعات بیشتری در مورد سئو و چرایی اهمیت آن بررسی کنیم.

سئو سایت چیست؟ آپدیت جدید

 

سئو سایت چیست؟

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است و بخشی از آمیخته بازاریابی دیجیتال است. با سئو، وب سایت ها را برای جذب ترافیک «رایگان» به وب سایت های خود بهینه می کنیم و ترافیک بیشتر به معنای فروش بیشتر است. «رایگان» در اینجا نسبی است زیرا ما به موتورهای جستجو مانند Google و Bing برای این ترافیک پولی نمی‌پردازیم، اما باید به طور مداوم روی سئو سایت خود کار کنیم تا مطمئن شویم رتبه‌های خوبی ایجاد می‌کنیم و آن‌ها را حفظ می‌کنیم.

چرا سئو مهم است؟

سئو راهی برای ایجاد ترافیک رایگان است. به این ترتیب، معمولاً حدود 30 تا 70 درصد از ترافیک یک سایت را تشکیل می دهد. اگر شرکتی از جستجوی پولی نیز استفاده می کند، این درصد کمتر است، اما همچنان 30 تا 50 درصد ترافیک را تشکیل می دهد. بنابراین، سئو کانالی است که اگر می‌خواهید بهترین استفاده را از آن ببرید، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. قانون کلی (ترافیک x نرخ تبدیل = فروش) است. بنابراین، با افزایش ترافیک خود، افزایش فروش را تجربه خواهید کرد - یا هر هدف تجاری که می خواهید با سایت خود به آن برسید.

  • موتورهای جستجو

اگرچه موتورهای جستجوی متعددی مانند گوگل، بینگ، یاهو، ناور و یاندکس وجود دارد، اما گوگل ۹۷ درصد از سهم بازار را دارد. بنابراین، زمانی که ما در حال بهینه سازی برای سایت خود با خدمات سئو سایت seoword هستیم، عمدتاً به گوگل اشاره می کنیم.

گوگل همچنین برترین موتور جستجو است، بنابراین اگر رتبه خوبی در گوگل دارید، معمولاً در موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو رتبه مشابه یا بهتری دارید. نکته کوچکی که باید در اینجا ذکر شود این است که گوگل در ایندکس کردن جاوا اسکریپت بهتر از بینگ و یاهو است. بنابراین اگر وب سایت شما دارای بلوک های متنی در حال محو شدن است، یا موارد دیگری که محتوا فقط زمانی که جاوا اسکریپت غیرفعال است قابل مشاهده است، ممکن است عملکرد ضعیفی در Bing و Yahoo داشته باشید.

سئو در مقابل جستجوی پولی

طرف دیگر سئو جستجوی پولی یا تبلیغات موتور جستجو (SEM) است. به جای ایجاد ترافیک رایگان، می توانید با استفاده از کلمات کلیدی که می خواهید رتبه بندی کنید، تبلیغ کنید. مزیت جستجوی پولی این است که به محض فعال کردن تبلیغات خود، قابل مشاهده خواهید بود و ترافیک ایجاد می کنید. نکته منفی این است که می تواند بسیار گران باشد، و به محض اینکه کمپین های خود را متوقف کنید، این ترافیک نیز متوقف می شود.

هر دو کانال می توانند از نزدیک با هم کار کنند. به عنوان مثال، اگر هنوز رتبه خوبی برای سئو کسب نکرده اید، می توانید از طریق جستجوی پولی قابل مشاهده باشید. یا اگر می‌بینید که Call to Action (CTA) در تبلیغات شما به خوبی کار می‌کنند، می‌توانید از آنها در توضیحات متا در وب‌سایت خود برای بهبود نرخ کلیک (CTR) از نتایج جستجوی Google استفاده کنید.

جستجوی پولی به عنوان یک مدل حراج کار می کند. این بدان معناست که هر چه رقبای بیشتری روی کلمات کلیدی مشابه پیشنهاد دهند، قیمت بالاتر می رود. بنابراین، در طول سال‌ها، هزینه‌های هر کلیک افزایش یافته است زیرا رقبای بیشتری از جستجوی پولی برای افزایش فروش خود استفاده می‌کنند. مزیت بازار خاورمیانه این است که رقابت در مقایسه با اروپا یا ایالات متحده هنوز آنقدر بالا و پیشرفته نیست. در نتیجه، ترکیب سئو و جستجوی پولی می تواند یک استراتژی موثر برای افزایش درآمد باشد.

سه رکن سئو

سئو از سه رکن تشکیل شده است: محتوا، فنی و لینک سازی/توسعه. محتوا شامل صفحات وب‌سایت‌ها می‌شود و اگر اطلاعات مفید و مرتبطی را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهید. فنی به مواردی مانند سرعت بارگیری وب سایت و اینکه آیا موتورهای جستجو می توانند صفحات شما را بخزند و فهرست بندی کنند، مربوط می شود. لینک بیلدینگ فعالیتی برای افزایش تعداد منابع خارجی است که به وب سایت شما لینک می دهند. هر چه تعداد وب‌سایت‌هایی که به سایت شما پیوند می‌دهند بیشتر باشد، وب‌سایت از نظر گوگل معتبرتر به نظر می‌رسد. با این حال، ما ترجیح می دهیم از اصطلاح توسعه استفاده کنیم، زیرا لینک بیلدینگ اغلب به سئوی با کیفیت بالا مرتبط است.

  • محتوا

کارهایی که در زیر ستون محتوا قرار می گیرند، عمدتاً مشخص می کند که مشتریان بالقوه شما به دنبال چه چیزی هستند و محتوا را برای هدف قرار دادن این نیازها ایجاد می کنند. البته، همه محتوا باید مرتبط و همسو با اهداف تجاری شما باشد.

  • تحقیق کلمات کلیدی

ابزارهای مختلفی برای کمک به شما در انجام تحقیقات کلمات کلیدی در دسترس است، از جمله برنامه‌ریز کلمات کلیدی از Google . این نوع ابزارها بینش هایی را در مورد تعداد دفعات جستجوی یک موضوع یا کلمه کلیدی خاص در ماه ارائه می دهند. با برنامه‌ریز کلمات کلیدی Google، می‌توانید دبی را فیلتر کنید تا فقط کلمات کلیدی و حجم جستجوی ماهانه دبی را ببینید.

وقتی یک مرور کلی از کلمات کلیدی خوب دارید، مرحله بعدی نقشه برداری محتوا است. این تمرین مشخص می کند که آیا صفحه مرتبطی در وب سایت وجود دارد یا اینکه باید صفحه جدیدی ایجاد شود. اگر صفحه مرتبطی در سایت دارید، رتبه فعلی آن را بررسی کنید تا ببینید آیا بهینه سازی مورد نیاز است یا خیر.

یک راه رایگان برای بررسی رتبه بندی فعلی خود از طریق کنسول جستجوی گوگل است. برای به دست آوردن رتبه بندی دقیق، ایران را به عنوان فیلتر کشور انتخاب کنید و محدوده تاریخ را به 28 روز گذشته تغییر دهید. با استفاده از این فیلترها، میانگین موقعیت کلمات کلیدی را که سایت شما در ایران یا تهران برای آنها قابل مشاهده بوده است، دریافت خواهید کرد. در مرحله بعد، Query را فیلتر کنید و فیلتر را به 'Exact Query' تغییر دهید. سپس کلمه کلیدی را که می خواهید رتبه بندی آن را بدانید پر کنید. اگر هیچ نتیجه ای دریافت نکردید و کلمه کلیدی دارای حجم جستجو است، به این معنی است که شما برای این کلمه کلیدی رتبه ندارید.

  • لینک سازی/توسعه

لینک بیلدینگ جنبه تاریک سئو و به سخت ترین قسمت سئو سایت است. لینک بیلدینگ فرآیند تولید بک لینک به وب سایت شما برای دستیابی به رتبه های بالاتر است. هرچه لینک های ورودی بیشتری داشته باشید، وب سایت در موتورهای جستجو تأثیرگذارتر به نظر می رسد و در نتیجه قدرت سایت قوی تری را نشان می دهد. لینک ها تاثیر قابل توجهی بر رتبه شما دارند، اما در عین حال، اگر با کیفیت پایین انجام شوند، می توانند به عملکرد سایت شما آسیب بزنند.

لینک سازی پول رایج در سئو است و سئوورد | seoword.org متخصص دریافت لینک های با کیفیت برای سایت شما است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی