شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

چگونه از آسیب دائمی به چمن مصنوعی جلوگیری کنیم؟

اگر شما نیز مایلید بدانید که چگونه از آسیب­های دائمی به چمن مصنوعی جلوگیری کنیم با ما همراه باشید تا در این مطلب با هم با نکات مهم در زمینه مراقبت از چمن مصنوعی و جلوگیری از آسیب­دیدگی چمن مصنوعی آشنا شویم:

برای آن که مدتی طولانی، چمن­های مصنوعی ، مانند روز اول زیبا و جذاب باقی بمانند چمن­های مصنوعی نیز به رسیدگی و مراقبت نیاز دارند. این کفپوش در صورتی که به برخی از نکات مراقبتی در رابطه با آن توجه شود سال ها دوام خواهد داشت و به این شکل از هزینه دوباره برای خرید چمن مصنوعی جلوگیری می­کند.

از قرار دادن وسایل سنگین بر روی چمن مصنوعی خودداری کنید

قیمت چمن مصنوعی باعث شده است این روزها به آسانی بتوان با استفاده از این کفپوش، در هر فضای ساده­ای، محیطی زیبا و سرسبز خلق نمود. چمن مصنوعی هیچ یک از دردسرهای رسیدگی به چمن طبیعی مانند آبیاری منظم، کوددهی، سم پاشی و... را ندارد. اما

اگر شما نیز مایلید بدانید که چگونه از آسیب­های دائمی به چمن مصنوعی جلوگیری کنیم با ما همراه باشید تا در این مطلب با هم با نکات مهم در زمینه مراقبت از چمن مصنوعی و جلوگیری از آسیب­دیدگی چمن مصنوعی آشنا شویم:

5 نکته کلیدی و مهم جهت جلوگیری از آسیب­دیدگی چمن مصنوعی

گرین وال مصنوعی و چمن مصنوعی از پوشش­هایی هستند که با کمی مراقبت دوام خیلی خوبی خواهند داشت و زیبایی فوق­العاده­ای به بخش­های مختلف خانه مانند بالکن می­بخشند. اما گاهی دلایلی باعث می­شوند سطح چمن مصنوعی صاف شود و ظاهر زیبای خود را از دست دهد. با رعایت نکات زیر به راحتی می­توان مانع از آسیب­دیدگی چمن مصنوعی و صاف شدن آن شد:

به صورت مرتب چمن مصنوعی را ضدعفونی کنید

چمن مصنوعی و دیوار سبز مصنوعی می­توانند در صورت عدم رسیدگی به محلی مناسب برای رشد باکتری، قارچ و باکتری تبدیل شوند. قرارگیری برگ پوسیده درختان، زباله­های مختلف و آلاینده­ها باعث می­شود چمن مصنوعی بسیار مستعد جذب میکروب و آلودگی­ها باشد لذا نیاز است که برای جلوگیری از این مشکل، به صورت منظم سطح چمن مصنوعی را ضدعفونی کنید.

برای این کار می­توانید از محلول آب و سرکه استفاده نمایید. در واقع کافی است کمی سرکه و آب را با هم ترکیب کرده و در یک اسپری بریزید و هر هفته آن را روی سطح چمن مصنوعی اسپری کنید. البته این را باید در نظر داشته باشید که ضدعفونی اشتباه هم می­تواند آسیب­زننده باشد. لذا حتماً پیش از اقدام به شستشو و ضدعفونی، به دستورالعمل­های مخصوص و متناسب با نوع چمن مصنوعی موردنظر توجه داشته باشید.

توصیه می­شود هیچ وقت برای شستشوی چمن مصنوعی به سراغ شوینده­های قوی نروید.

چگونه از آسیب دائمی به چمن مصنوعی جلوگیری کنیم؟

از قرار دادن وسایل سنگین بر روی چمن مصنوعی خودداری کنید

الیاف چمن مصنوعی به گونه ای است که دوام و استحکام خیلی خوبی دارد و به همین دلیل مقاومت مطلوبی در مقابل نیروهای برشی و کششی از خود نشان می­دهد. با این وجود در صورت قرار دادن وسایل خیلی سنگین بر روی چمن مصنوعی یا کشیدن اجسام سنگین بر روی سطح چمن، فشار زیادی به فیلامنت­های آن وارد می­شود. این موضوع سبب پارگی چمن و جدا شدن الیاف آن خواهد شد.

یکی از مشکلات متداولی که خیلی از افراد با آن رو به رو می­­­­شوند آسیب­دیدگی چمن مصنوعی در محل عبور خودروهاست. وزن زیاد خودروها باعث صاف شدن سطح چمن می­شود.

باربکیو را روی چمن مصنوعی نگذارید

لبه تیز وسایل فلزی، سنگی، شیشه­ای و... باعث می­شود که سطح چمن خراب شده و آسیب ببیند. همچنین یکی از دلایل شایع در مورد خرابی چمن مصنوعی بالکن یا حیاط ویلاها، قرار دادن باربکیو بر روی سطح آن است. استفاده از باربکیو بر روی چمن مصنوعی، باعث می­شود که سطح چمن مصنوعی خیلی زود خراب شود و همچنین در معرض آتش و گرمایی شدید قرار بگیرد.

مراقب باشید آدامس و روغن روی چمن مصنوعی نریزد

عدم مراقبت و نگهداری از چمن مصنوعی و ریختن مواد چسبناکی مانند صمغ، آدامس، شیره درختان، روغن و... باعث می­شود سطح آن دچار چسبندگی شود. به منظور رفع این حالت چسبندگی چمن مصنوعی می­توانید از یخ کمک بگیرید. چنانچه نسبت به تمیز کردن این مواد از روی چمن مصنوعی بی­توجه باشید این موضوع سبب صاف شدن چمن مصنوعی خواهد شد.

به هیچ عنوان برای پاک کردن این موارد از روی چمن مصنوعی از چاقو یا دیگر ابزارهای تیز و برنده استفاده نکنید.

برای نظافت چمن مصنوعی از جاروی مناسب استفاده کنید

برای جارو زدن چمن مصنوعی نیاز به استفاده از ابزار مخصوص است. در غیر اینصورت، سطح چمن ممکن است بر اثر استفاده از وسایل نامناسب آسیب ببیند. توصیه می­شود به منظور تمیز کاری چمن مصنوعی بدون آن که به آن آسیبی وارد شود از جاروی مناسب یا تجهیزاتی مانند دمنده باد استفاده نمایید.

برای نظافت چمن مصنوعی از جاروی مناسب استفاده کنید

چگونه چمن مصنوعی آسیب دیده را تعمیر کنیم؟

در صورتی که چمن مصنوعی شما به هر دلیلی خراب شده و به دلیل صاف شدن سطح، ظاهر نامناسبی پیدا کرده است جای نگرانی نیست چرا که می­توانید آن را تعمیر کنید. البته این که چمن مصنوعی تا چه اندازه آسیب دیده است نیز در میزان امکان تعمیر آن نقش دارد.

با توجه به آن که فروش چمن مصنوعی به صورت رولی انجام می­شود در صورتی که تنها یک قسمت آن آسیب دیده است بهترین کار تعمیر آن بخش است. بسته به نوع آسیب­دیدگی، شما می­توانید از روش مناسبی برای تعمیر چمن مصنوعی استفاده کنید. یکی از ساده­ترین راه­ها برای تعمیر چمن مصنوعی، در صورتی که تنها قصد تعمیر بخشی از چمن مصنوعی را داشته باشید برش چمن مصنوعی قبلی و قرار دادن چمن مصنوعی جدید به جای آن است. برای این کار باید به هماهنگی چمن­ها با یکدیگر توجه داشته باشید تا کار تمیز و طبیعی از آب در بیاید.

چمن مصنوعی باکیفیت بخرید

برای آن که چمن مصنوعی خیلی زود آسیب نبیند و سطح آن به سادگی صاف نشود بهترین کار این است که از همان ابتدا به سراغ یک چمن مصنوعی باکیفیت و بادوام بروید. چمن مصنوعی­های باکیفیت مقاومت بیشتری از خود در مقابل عوامل آسیب زننده نشان می­دهند و سالیان بیشتری دوام خواهند داشت.

برای خرید چمن مصنوعی باکیفیت توصیه می­شود بودجه بیشتری را برای این کار در نظر بگیرید.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر چه هنگامی که چمن مصنوعی گران­تری می­خرید در ابتدا هزینه بیشتری را پرداخت خواهید نمود اما در دراز مدت این چمن مصنوعی دوام خیلی خوبی خواهد داشت و از بسیاری از هزینه­ها جلوگیری می­کند. همچنین در خرید چمن مصنوعی باکیفیت نیاز است که به سراغ یک فروشگاه معتبر بروید. در فروشگاه گامان تزیین جاوید به آدرس gamantj.comانواع چمن مصنوعی باکیفیت، با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه عرضه می­شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied