شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

آموزش شستشوی شلوار جین

در ادامه این مقاله از فروشگاه ایرانیان، قصد داریم تا به آموزش صحیح شست‌وشوی شلوار جین بپردازیم.

آموزش شستشوی شلوار جین

شلوار‌های جین سال‌های زیادی است که در دنیای مد و فشن ترند باقی مانده و به یکی از اصلی‌ترین آیتم‌های کمد لباس زنانه و مردانه تبدیل شده‌اند. بدون شک می‌توان گفت اغلب شلوار‌های بیشتر افراد از جنس جین هستند. به دلیل همین موضوع، آشنایی با نحوه شست‌وشو شلوار‌های جین یکی از موضوعات مهم است. دانستن نحوه شستن شلوار جین و مراقبت از پارچه جین بهترین راه برای کمک به دوام طولانی مدت آن است. در ادامه این مقاله از فروشگاه ایرانیان، قصد داریم تا به آموزش صحیح شست‌وشوی شلوار جین بپردازیم.

 

چند مرتبه شستن شلوار جین مجاز است؟

بدون شک تمامی شلوار‌ها من جمله شلوار‌های جین برای از بین بردن بو و باکتری نیاز به شستشو دارند. به طور کلی، میزان شست‌وشوی شلوار جین به خواست و میزان کثیف بودن آن ربط دارد، اما طبق اصول، شلوار جین را باید پس از حداقل هر دو یا سه بار و حداکثر چهار یا پنج بار پوشیدن شستشو داد. به یاد داشته باشید که به هیج وجه شلوار جین خود را بیش از حد مجاز نشویید، زیرا به طور جدی طول عمر آنها را کاهش داده و باعث از بین رفتن رنگ، ایستایی و کیفیت آنها می‌شود. البته اگر شلوار جین شما کثیف به نظر می‌رسد یا دارای لکه‌های سرسخت است، آن را بدون توجه به برنامه شست‌وشوی گفته شده حتماً بشویید.

 

نحوه شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی

رایج‌ترین روش شست‌وشوی هر لباسی من جمله شلوار‌های جین، شست‌وشو با ماشین لباسشویی است. اما شست‌وشو شلوار جین با ماشین لباسشویی نیازمند توجه به برخی نکات است که در ادامه مرحله به مرحله به آن‌ها می‌پردازیم.

 

۱- شلوار جین را به طرف داخل بچرخانید.

همیشه به یاد داشته باشید که قبل از انداختن شلوار جین خود در ماشین لباسشویی، حتماً آن را به سمت بیرون بچرخانید. این کار از این جهت مهم و ضروری است که تا حد زیادی به محافظت از الیاف جین کمک می‌کند و مانع از رنگ و رو رفتن آن می‌شود.

۲- با یک چرخه و درجه ظریف شستشو دهید.

ممکن است جین پارچه‌ای سخت به نظر برسد، اما این بدان معنا نیست که شما باید چرخه شستشوی سنگین را انتخاب کنید. در عوض، یک چرخه ظریف یا ملایم را انتخاب کنید همچنین اگر شلوار جین شما آبی یا مشکی است، یک شوینده ملایم مانند شوینده‌ای که مخصوص لباس‌های تیره است را انتخاب کنید. ماشین لباسشویی‌ها دارای درجات مختلفی برای شست‌وشوی البسه مختلف هستند که هر کدام برای یک لباس با جنس به خصوص مناسب هستند. با توجه به این موضوع، برای شستن شلوار جین‌های خود در ماشین لباسشویی، آن را بر روی چرخه ظریف و مناسب جین خود قرار دهید و حتماً آن را را با آب سرد بشویید. این اصلی‌ترین نکته برای جلوگیری از رنگ دهی شلوار جین است. بهتر است برای شست‌وشو شلوار جین از شوینده‌های لباسشویی با مواد شیمیایی خشن و نرم کننده‌های پارچه خودداری کنید، زیرا این محصولات می‌توانند مواد شیمیایی غیر ضروری را به شلوار جین شما اضافه کرده و پارچه آن را به مرور زمان خراب و کدر کنند.

۳- از خشک‌کننده ماشین لباسشویی استفاده نکنید.

قرار دادن شلوار جین در معرض حرارت مستقیم در خشک‌کن می‌تواند جین را چروکیده، کمرنگ یا زرد کند و همچنین به کشش پارچه‌های جین حاوی اسپندکس یا لیکرا آسیب برساند. اگرچه خشک‌کن‌ لباسشویی بهتر و سریع‌تر می‌تواند شلوار جین شما را خشک کند، اما ممکن است با برخی آسیب‌ها همراه باشد. به همین دلیل بهتر است اجازه دهید شلوار جین در فضایی با تهویه مناسب مانند هوای آزاد خشک شود. این کار به شلوار جین کمک می‌کند دوام بیشتری داشته باشد، شکل خود را حفظ کند و از چروکیدگی آن نیز جلوگیری می‌کند.

 

روش صحیح شستن شلوار جین بدون کم‌رنگ شدن و تغییر سایز!

 

چگونه شلوار جین خود را برای مدت طولانی‌تری تمیز نگه داریم؟

شلوار‌ جین در میان شلوار زنانه و شلوار مردانه موجود در بازار، محبوب‌ترین شلوار‌ به حساب می‌آید. به همین دلیل بیشتر پوشیده می‌شوند و بیشتر ممکن است کثیف شوند. اما از آنجایی که شستن مداوم شلوار‌های جین ممکن است با برخی آسیب‌ها همراه باشد، یکی از دغدغه‌های افراد این است که برای تمیز نگه داشتن شلوار جین بیشتر، چه کاری می‌شود انجام داد. برای تمیز نگه داشتن شلوار جین برای مدت طولانی‌تر می‌توانید نکات زیر را امتحان کنید:

 

  • به جای شستشوی مداوم شلوار، برای از بین بردن کثیفی‌های سطحی و از بین بردن لکه‌ها می‌توانید از پارچه‌ای آغشته به آب و صابون استفاده کنید و قبل از پوشیدن آن را در هوا خشک کنید.
  • شلوار جین خود را مداوم نپوشید. داشتن چند جفت شلوار جین به شما این امکان را می‌دهد که شلوار‌های متناوبی را در طول هفته امتحان کنید و بپوشید تا فواصل بین شستشو‌ها را افزایش دهید.
  • نمک و سرکه را به چرخه شستشوی شلوار جین خود اضافه کنید. این دو ماده می‌توانند به حفظ رنگ جین کمک کرده و از رنگ‌دهی آن محافظت کنند. استفاده از این دو آیتم می‌تواند رنگ شلوار جین را زنده نگه دارد.
  • شلوار جین را با اسپری کردن مخلوط اسانس تازه کنید. اگر شلوار جینی دارید که بعد از یکی دو بار پوشیدن آویزان شده است اما هنوز آماده شستن نیست، می‌توانید بر روی آن مخلوطی از آب و ده قطره اسانس اسطوخودوس اسپری کنید و به مدت ده دقیقه در خشک کن بیندازید.

 

آیا بهتر است شلوار جین با دست انجام شود؟

در حالی که بسیاری از مردم علاقه‌مند به شستن دستی شلوار جین برای محافظت بیشتر از پارچه آن در برابر آسیب‌های ماشین لباسشویی هستند، اما در حقیقت این یک الزام نیست. به طور کلی برخی از شلوارهای جین مانند شلوار‌هایی ظریف و با حساس ممکن است نیاز به شستن با دست داشته باشند، اما اکثر شلوارهای جین را می‌توان در یک چرخه ظریف از ماشین لباسشویی، طبق دستورالعمل‌های فوق، با ماشین شستشو داد.

 

نکاتی قبل از شستن شلوار جین

۱- اگر شلوار جین جدیدی می‌خرید که سفت است، شستن آن برای از بین بردن نشاسته پارچه ضروری است. نشاسته و اصطکاک شلوار باعث ایجاد سوراخ شده و این سوراخ‌ها عمر شلوار جین را محدود می‌کنند.

۲- یکی از نشانه‌های این که زمان شست‌وشوی شلوار جین فرار رسیده است، این است که بعد از راه رفتن متوجه شوید که شلوار جین خود را مدام بالا می‌کشید.

۳- بر روی تمامی لباس‌ها، من جمله شلوار‌های جین کاغذی حاوی نحوه دستورالعمل شست‌وشو موجود است. حتما پیش از شستن شلوار جین خود آن دستورالعمل را مطالعه کنید.

۴- همیشه شلوار جین خود را به صورت تکی بشویید، اگر مجبورید شلوار جین خود را با لباس‌های دیگری بشویید نیز، سعی کنید آن ها را با شلوار جین یا لباس‌هایی با رنگ مشابه بشویید.

۵- اگر نیاز به استفاده از خشک کن دارید، درجه گرمای کم یا بدون گرما را انتخاب کنید. بهترین راه برای خشک کردن شلوار جین آویزان کردن آن ها در هوای خشک است. شلوار جین را در حالی که هنوز کمی مرطوب است بردارید و سپس آن را آویزان کنید تا خشک شود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied