شمانیوز
شما نیوز

سازمان منطقه آزاد قشم

اهدای حکم ریاست کارگروه ارتقا سلامت اداری و مقابله با قاچاق کالا و ارز منطقه آزاد قشم به عادل پیغامی

در جلسه ای با حضور معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، حکم ریاست کارگروه ارتقا سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز منطقه آزاد تجاری - صنعتی قشم به عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اهدا شد.

اهدای حکم ریاست کارگروه ارتقا سلامت اداری و مقابله با قاچاق کالا و ارز منطقه آزاد قشم به عادل پیغامی

در جلسه ای با حضور معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، حکم ریاست کارگروه ارتقا سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز منطقه آزاد تجاری - صنعتی قشم به عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، علی آقا حسین بیگی، معاون پیشگیری و کاهش عرضه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های کلی و قوانین مربوط به حوزه‌های اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و اشتغال و با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری و براساس مصوبه هیات وزیران، جهت اجرای دقیق برنامه راهبردی مقابله با قاچاق کالا و ارز، این حکم ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: براساس این حکم مدیریت و مسئولیت تمامی جزیره قشم اعم از منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی قشم در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز برعهده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم است و سایر کارگروه هایی که به موازات این کارگروه دارند، به رسمیت شناخته نمی شوند.

معاون پیشگیری و کاهش عرضه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: نگاه ملی با رعایت ملاحظات قانونی و شرعی، و دستورات صریح مقام معظم رهبری، ملاک عمل ما می باشد و در این راستا ارتقا جایگاه مناطق آزاد کشور در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کاهش و حذف بسترهای قاچاق پذیری، از مهمترین اولویت های کارگروه سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در منطقه آزاد قشم هستند.

بیگی با تاکید بر اهمیت هم افزایی میان دستگاه های مختلف مرتبط با حوزه مبارزه با قاچاق و کالا و ارز، افزود: در انجام اقدامات پیشگیرانه و هماهنگی مستمر با ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز، بر ضرورت استفاده بیش از پیش ظرفیت های این کارگروه به منظور افزایش هماهنگی میان دستگاهی و حل مسائل پیش رو دارای اهمیت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بررسی، شناسایی و رفع نقاط آسیب پذیر، بررسی و تحلیل وضعیت قاچاق و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیاده سازی برنامه عملیات اجرایی کلان ارتقا سلامت نظام اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در منطقه آزاد قشم، مهمترین کار ویژه های این ستاد هستند.

همچنین عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: آسیب شناسی و بازبینی فرآیندها با هدف جلوگیری از بروز اشتباهات گذشته در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در منطقه آزاد قشم از مهمترین اولویت های این کارگروه در آینده خواهد بود.

وی در ادامه از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور خواست تا برنامه های موفق پیاده سازی شده در سایر نقاط کشور جهت مقابله با پدیده قاچاق را جهت الگو گرفتن و بهره برداری بهتر در اختیار کارگروه ارتقا سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز منطقه آزاد قشم قرار دهند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان تصریح کرد: پدیده قاچاق یک سرطان برای اقتصاد کشور است، اما باید مد نظر داشت که مقابله با این پدیده نباید با متن مردم و اجتماع تعارض پیدا کرد.

براساس این گزارش، در پایان این جلسه حکم سید مجید رضوی، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور برای عادل پیغامی به عنوان رییس کارگروه ارتقا سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز منطقه آزاد تجاری - صنعتی قشم توسط حسین بیگی، معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اهدا شد.

گفتنی است، کارگروه ارتقا سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در مناطق آزاد به ریاست مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد و به دبیری معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان تشکیل می شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied