شمانیوز
شما نیوز

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران اعلام کرد:

از بین رفتن خودروهای بسیار با فیلترها و روغن‌های تقلبی/ وضعیت روغن بزرگترین خیانت به صنعت کشور

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: سیستم و وضعیت روغن و انواع فیلترهای خودرو، بزرگ‌ترین خیانت به صنعت خودرو و به کل صنعت ایران است چرا که در این بازار شاهدیم که خودروها و ماشین‌آلات بسیاری با استفاده از روغن تقلبی از بین می‌رود.

از بین رفتن خودروهای بسیار با فیلترها و روغن‌های تقلبی/ وضعیت روغن بزرگترین خیانت به صنعت کشور

علیرضا نیک ‎آئین  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در بازار قطعات یدکی و لوازم پرمصرف خودرو شاهد تقلب و تخلفاتی از این دست هستیم؟ اظهار کرد: متاسفانه خودروهایی که در کشور تولید و استفاده می‌شود به نسل خودروهای دوران قدیم مانند پراید، پژو و از این دست خودروها بر می‌گردد، خودروهایی که با وجود اینکه  در بازار هستند، خط تولیدشان متوقف شده و با پلتفرم و نام دیگری عرضه می‌شوند.

وی افزود: قطعات اورجینال این خودروها دیگر در بازار وجود ندارد و قطعاتی که مورد نیاز خودروهای فعال تا حد زیادی تقلبی است، چرا کارخانه‌هایی که یک روزی آن‌ها را پشتیبانی می‌کردند، دیگر قطعات آن‌ها را تولید نمی‌کنند. بنابراین اگر بخواهید قطعات تقلبی را جمع کنید، حتما اختلال بزرگی در بازار قطعات یدکی خودرو ایجاد می‌شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران ادامه داد: اساسا مسئله وجود این قطعات در بازار نیست مسئله این است که لوازم و قطعات یدکی فرعی با نام و برند شرکت اصلی و سازنده خود در بازار باشند اما این قطعات با برندهای تقلبی، با نام برندهای معتبر و به اسم اورجینال در بازار عرضه می‌شوند اما اگر با نام و برند اصلی‌شان حاضر باشند امکان نظارت و کنترل سطح کیفیت آن‌ها فراهم می‌شود.

نیک آیین درباره عرضه روغن‌ها و فیلترهای تقلبی در بازار تصریح کرد: سیستم و وضعیت روغن و فیلتر خودرو، بزرگ‌ترین خیانت به صنعت خودرو و به کل صنعت ایران است. در صنعت خودرو و دیگر صنایع به حجم بسیار زیادی روغن و گریس نیاز داریم و در این بازار شاهد هستیم که خودروها و ماشین‌آلات بسیاری با عرضه و استفاده روغن تقلبی از بین می‌رود.

وی اضافه کرد: قطعات پرمصرفی مانند فیلتر، روغن، لنت ترمز، دیسک و صحفه و سایر قطعات یدکی شامل چنین تقلب‌هایی در بازار آن هم به وفور می‌شود. اما باید به این نکته توجه داشت که چنین تخلفاتی آن هم در این زمینه، بازی با جان مردم است.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران  با بیان اینکه مردم تعمیرات خودرو خود را حتما به تعمیرگاه‌هایی که دارای جواز کسب هستند، بسپارند، گفت: در این تعمیرگاه‌ها نیروهایی مشغول فعالیت هستند از قطعات ایرانی با جنس خوب و مرغوب استفاده می‌کنند. بنابراین مردم می‌توانند به تعمیرکارانی که مجوز فعالیت دارند، اعتماد کنند. " در هنگام خرید انواع فیلتر و روغن خودرو به کدشناسه و رهگیری، نشان استاندارد و اصالت و برندهای معتبر داخلی توجه کنید و از طریق کد دستوری اصالت سنجی *۴*٧٧٧٧*۴#  می‌توانید اصالت کالا را مورد بررسی و سنجش قرار دهید."

نیک‌آیین همچنین درباره نقش افزایش نظارت بر کاهش محسوس قطعات و لوازم یدکی تقلبی خودرو تاکید کرد: در حوزه نظارتی باید دقت و نظارت بیشتری بر مبادی ورودی و گمرکات صورت گیرد. چرا که هم اکنون قطعات منفصل بسیاری وارد کشور شده و در داخل تکمیل و تبدیل می‌شود و روی آن برند می‌خورد. بنابراین باید مراقبت و نظارت دقیق‌تری انجام شود تا قطعات منفصل شده وارد نشود چرا که این قطیعات که کیفیت چندانی هم ندارد در داخل به قطعه کامل تبدیل شده و متاسفانه برندهای معروفی را روی آن‌ها هک می‌شود.

 

لازم به ذکر است مردم در هنگام خرید انواع فیلتر و روغن خودرو می‌توانند به کدشناسه و رهگیری، نشان استاندارد و اصالت و برندهای معتبر داخلی توجه کنند. همچنین در بازار قطعات خودرو کالای استاندارد که قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده بر روی آن درج و همچنین تشخیص اصالت کالا بر اساس کد یکتا به شماره پیامکی اصالت کالا ارسال می‌شود، یک نیاز و خواست جامعه مصرف‌کنندگان، تعمیرکاران خودرو و اتوسرویس‌ها است که مدتی است این خواسته تحت عنوان «خرید شفاف»، با درج قیمت تمام شده کالا، و با هشتک قطعه تقلبی یا (#فیک_پارت) دنبال و پیگیری می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied