شمانیوز
شما نیوز

چگونگی تحقق بانکداری الکترونیکی در گفت‌و‌گو با معاون فناوری اطلاعات بانک دی

زمان‌زاده، در خصوص محصول جدید بانک دی می‌گوید: «جت‌دی «فرایندگرا» است؛ یعنی زیرساخت و پلتفرمی آماده ‌شده که می‌توانید هر سرویس دیگری اعم از سرویس بانکی یا غیر بانکی را به‌صورت فرایندی در دل آن تعریف و برنامه‌ریزی کنید یا به‌صورت ویجت (widget) به آن اضافه کنید. این مهم‌ترین قابلیت موبایل بانک جت‌دی ما است که به‌راحتی همه‌چیز را می‌توان به آن اضافه کرد.

چگونگی تحقق بانکداری الکترونیکی در گفت‌و‌گو با معاون فناوری اطلاعات بانک دی
به گزارش شمانیوز: شیوع بیماری کرونا در دنیا اگرچه تجربه‌ای تلخ برای انسان‌ها بود اما دریچه‌ای‌ تازه به‌سوی خدمات الکترونیک باز کرد؛ به‌خصوص در کشورهای درحال‌توسعه‌ای چون ایران که روند تبدیل خدمات حضوری به غیرحضوری در آن‌ها به‌کندی پیش می‌رفت. لزوم حفظ فاصله فیزیکی برای مصون ماندن از ویروس کرونا باعث شد تا خدمات با جهشی به‌سوی الکترونیکی شدن، گام بردارند.
با شروع این همه‌گیری در ایران، بانک‌ها اولین نهادهای اقتصادی درگیر بودند که علیرغم پیشگامی‌شان در عرصه خدمات غیرحضوری، بیش از دیگر نهادها به لزوم ارائه خدمات الکترونیک به مشتریان خود پی بردند. بانک‌ها آلوده‌ترین مکان به ویروس کرونا شناخته شدند و همین امر سبب شد تا مشتریان به خدمات الکترونیک و بانک‌ها به بانکداری الکترونیک رغبت بیشتری نشان دهند. بانک‌ها که تا چند ماه پیش‌تر از آغاز همه‌گیری کرونا در ایران با چالش عدم استقبال مشتریان از رمز پویا مواجه شده‌ بودند، حالا با مشتریانی سروکار داشتند که گوشی‌های هوشمند بخشی از کار، تحصیل و فعالیت‌های روزانه‌شان را شکل می‌داد و دریافت خدمات الکترونیک بخشی از مطالبه آن‌ها بود.
حالا بیش از یک سال است که نقل‌وانتقال بین‌بانکی، واریز پول به‌حساب، دسترسی به اطلاعات حساب و پرداخت قبوض از طریق خدمات الکترونیکی بانک‌ها انجام می‌شود. برخی از بانک‌ها در این امر پیشگام‌ترند و پنجره‌های تازه‌ای را در بانکداری الکترونیکی گشوده‌اند. اتفاقی که گریزی از آن نیست. محمود زمان‌زاده، معاون فناوری اطلاعات بانک دی در گفت‌وگو با راه پرداخت می‌گوید: «می‌دانیم که عموم مشتریان با موبایل کار می‌کنند و با شیوع ویروس کرونا صنعت بانکداری دیجیتال رو به رشد است. از سوی دیگر بانک‌ها همواره در معرض ازدحام مشتری و شیوع بیماری بوده‌اند پس مسئولیت بانک است که مشتریان را به خارج از شعبه هدایت کند.»
احراز هویت و افتتاح حساب غیرحضوری از اقدامات بانک دی در راستای هدایت مشتریان به خارج از شعب بانک بوده و این خدمات را از طریق موبایل بانک «جت‌دی» به مشتریانش ارائه کرده است. موبایل بانکی که در نگاه اول به نظر مثل همۀ اپلیکیشن‌‌های بانکی دیگر که برای تراکنش استفاده می‌شوند، ساده می‌آید. اما معاون فناوری اطلاعات بانک دی می‌گوید که این موبایل بانک قابلیت‌های خاصی دارد.
منبع: راه پرداخت

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied