شمانیوز
شما نیوز

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت مطرح کرد:

پرداخت به روز مطالبات مراکز و موسسات طرف قرارداد در سال ٩٨

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت، از پرداخت به روز مطالبات مراکز و موسسات طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت درسال 98 خبرداد.

پرداخت به روز مطالبات مراکز و موسسات طرف قرارداد در سال ٩٨

به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا، وی اعلام کرد اعتبارات ٦ ماهه اول جهت پرداخت مطالبات داروخانه های طرف قرارداد تخصیص یافته است و در پرداخت مطالبات سایر موسسات طرف قرارداد نیز تقریبا به روز هستیم.

شاهرخ رامزی درگفت وگو با خبرنگار آی هینا، درخصوص تفاوت سرانه حق بیمه در سازمان بیمه سلامت با سازمان های بیمه گر دیگر به ویژه سازمان تامین اجتماعی گفت: درسازمان تامین اجتماعی 9 درصد حق بیمه از تمامی افرادی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند، دریافت می شود.از آنجا که همه این افراد متناسب با سابقه کار و مقیاس حقوقی، دریافت های متفاوت و بیش از حداقل حقوق و دستمزد مصوب دارند، لذا در مقایسه با سازمان بیمه سلامت که بر اساس  بند الف ماده 70 قانون برنامه ششم توسعه، درحوزه کارمندی 7 درصد حقوق و مزایا را به عنوان حق بیمه و در سایر صندوق ها نیز معادل ٧درصد حداقل حقوق و دستمزد ، حق بیمه دریافت می کند، منابع بیشتری را از محل حق بیمه ها دریافت می نمایند.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: 34 میلیون نفر از مشمولان بیمه سلامت به صورت رایگان از خدمات این سازمان استفاده می کنند ومبنای محاسبه حق بیمه آنان 7 درصد حداقل حقوق قانون کار است؛ بنابراین باید به این تفاوت ها توجه کرد.

رامزی تاکید کرد: علی رغم تمام تفاوت های گفته شده، درحوزه پرداخت نیز سازمان بیمه سلامت به مراتب بهتر از سازمان های بیمه گر دیگر عمل کرده است، به طوری که  بیمه سلامت درسال 98 به جهت سیاست ها ونظام مدیریتی درست پرداخت های به روزی دارد؛ به عنوان مثال مطالبات داروخانه ها تا  شهریور ماه، بیمارستان های دولتی و دانشگاهی تا پایان خرداد به شکل کامل، تیرو مرداد به میزان 70 درصد و مطالبات سایر مراکز تا پایان مرداد ماه پرداخت شده است.

وی گفت: طی روزهای آینده به محض دریافت اعتبارات، مطالبات شهریور ومهر نیز پرداخت خواهد شد، و به روز بودن در پرداخت مطالبات ، درطول سنوات گذشته اتفاق خوبی است./

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied