شمانیوز
شما نیوز

ظهره‌وند در گفتگو با شمانیوز:

از فرصت‌های اقتصادی در سوریه حداقل استفاده را هم نبردیم

سفیر سابق ایران در ایتالیا گفت: متأسفانه از فرصت‌های اقتصادی که در سوریه پساداعش به وجود آمده، به صورت حداقلی هم استفاده نشده است.

از فرصت‌های اقتصادی در سوریه حداقل استفاده را هم نبردیم

ابوالفضل ظهره‌وند، سفیر سابق ایران در ایتالیا و عضو پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در گفتگو با شمانیوز، اظهار داشت: متأسفانه از فرصت‌های اقتصادی که در سوریه پساداعش به وجود آمده، به صورت حداقلی هم استفاده نشده است.

از فرصت‌های اقتصادی در سوریه حداقل استفاده را هم نبردیم

وی افزود: برای اینکه بتوانیم از فرصت‌های اقتصادی به وجود آمده در سوریه استفاده کنیم، باید میدان و دیپلماسی در یک الگو تعریف شوند. سنخیت و همگنی دیپلماسی و میدان است که می‌تواند انسجام به وجود آورد؛ یعنی اگر دیپلماسی لیبرال باشد و میدان هم متأثر از تفکر ولایت باشد، این دو با هم جور در نمی‌آیند. پس یا باید مسیر یزید را برویم یا اینکه مسیر امام حسین(ع) و ولایت را.

کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: اگر مدام بحث از این باشد که تسلیم می‌شوم تا جنگی به وجود نیاید، نتبجه آن، برجام می‌شود. برای ما موضوع مهم، عزت است و از جنگ و صلح واهمه نداریم. اگر لازم باشد می‌جنگیم و اگر لازم هم باشد صلح می‌کنیم ولی باید عزت ما رعایت شود.

در دیپلماسی دولت تناقض وجود دارد

ظهره‌وند گفت: در دیپلماسی دولت آقای روحانی تناقض وجود دارد. این تناقض باید از بین برود؛ چون هر مجموعه‌ای که مبتنی بر تضاد باشد قطعاً ظرفیت‌هایش نمی‌توانند بهره‌وری و کارآمدی لازم را داشته باشند. هر مجموعه‌ای باید منسجم باشد و به تعادل دست یابد. ما در تفکراتمان به دیالکتیک اعتقاد نداریم و همه چیز بر پایه وحدت است.

او اظهار داشت: نگاه این دولت در تضاد با نوع تفکر انقلاب است به همین خاطر است که نیروهای انقلابی را افراطی خطاب می‌کند و تمایل دارند که با غرب تعامل کنند؛ چون غرب را الگو قرار داده‌اند.

انتهای پیام/*

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied