شمانیوز
شما نیوز

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

قیمت سکه و طلا تا کجا کاهش می یابد؟ خریداران گرفتار حباب می شوند؟

بانک مرکزی اعلام کرده چند هزار میلیارد تومان دلار و درهم به مرکز مبادلات ارزی تزریق کرده و تلاش دارد قیمت دلار را کاهش دهد ، همین مساله سیگنال کاهش قیمت به بازار سکه هم داده و حالا کارشناسان به مردم هشدار می دهند که سکه حباب دار نخرید.

قیمت سکه و طلا تا کجا کاهش می یابد؟ خریداران گرفتار حباب می شوند؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، قیمت سکه که در روزهای گذشته با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد به بالای 30 میلیون تومان هم رسیده بود، طی روزهای چند روز گذشته نوسانات رو به پایینی داشته است، به طوری که در ابتدای روز پنج شنبه قیمت سکه امامی روندی نزولی پیدا کرده و نیمه روز به 28 میلیون و 400 هزار تومان رسید و بار دیگر روند صعودی گرفت و کم کم به 29 میلیون و 300 هزار تومان هم رسید.

یک عضو اتحادیه طلا و جواهرات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه کاهش قیمت دلار می تواند منجر به افت قیمت طلا هم شود، گفت: در هفته های اخیر تقاضا برای دلار رشد پیدا کرده بود و همین مساله باعث افزایش قیمت ها شده بود، از این رو با اصلاح بازار ارز ، قیمت طلا و سکه هم کاهش پیدا می کند.

عبادلله محمد ولی با بیان اینکه همیشه تقاضا برای خرید طلا در ماه رمضان کاهش می یابد، تصریح کرد: از این رو پیش بینی می شود که قیمت طلا کمی افت داشته باشد، از طرف دیگر قیمت انواع سکه الان حباب دارد به همین دلیل نوسانات رو به پایین قیمت ارز می تواند این حباب را کاهش دهد.

تغییرات قیمت ارز در مرکز مبادلات

در چند روز اخیر با وجود اینکه قیمت دلار در بازار آزاد کاهش داشته، اما قیمت دلار در مرکز مبادلات ارزی روندی صعودی داشته و تقریبا از 41 هزار تومان به 44 هزار تومان هم رسیده است، با وجود اینکه بانک مرکزی اعلام کرده چند هزار میلیارد تومان دلار و درهم به مرکز مبادلات ارزی تزریق کرده و تلاش دارد این روند را ادامه دهد که قیمت ارز اصلاح شود.

در روزهای اخیر شرکت های پتروشیمی ادعا کرده اند که ارز صادراتی خود را به مرکز مبادلات ارز و طلا داده اند و همین موضوع به کاهش قیمت ارز در کشور کمک کرده است، اما در عمل قیمت ارز مرکز مبادلات افزایش داشته و بازار آزاد کمی اصلاح کرده است.

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با تاکید بر اینکه قیمت طلا در کشور هنوز روند صعودی کوتاه مدت خود را حفظ کرده است، گفت: همچنین طلا روند صعودی بلندمدت خود را دارد و اگر روند کوتاه مدت هم بشکند می تواند شرایط صعودی بلندمدت خود را ادامه دهد.

حسن مرادی با بیان اینکه برخی نمادهای طلا در بورس هم اصلاح کرده اند، تصریح کرد: این اصلاح قیمت ها در بازار طلا تحت تاثیر افت قیمت انس و قیمت دلار بوده و باید دید که نرخ ارز در بازار تا چه میزانی می تواند اصلاح داشته باشد.

در هفته های اخیر قیمت انس در بازار جهانی وارد اصلاح شده است و به نوعی از 1920 دلار به 1830 دلار رسیده و این اصلاح قیمت در روز پنج شنبه هم ادامه داشته به طوری که در طول این روز نوسانات قیمت تا محدوده 10 دلار هم بود و در نهایت قیمت انس از ابتدای روز که 1838 دلار بود به 1834 دلار رسید.

با توجه به اصلاح قیمت دلار و انس روز گذشته رئیس اتحادیه طا و جواهرات هم اعلام کرد که مردم فعلا طلا نخرند زیرا قیمت آن متناسب با نرخ دلار کاهش می یابد و از طرف دیگر قیمت سکه حباب زیادی دارد و احتمال ترکیدن این حباب وجود دارد.

در شرایط کنونی اقتصاد ایران به قیمت ارز گره خورده و با توجه به اینکه در بحث صادرات و رفع تحریم ها اتفاق خاصی نیفتاده است، بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که هر گونه اصلاح قیمتی می تواند موقتی باشد و احتمال دارد که با ورود به سال آینده و اعمال تغییر قیمت کالایی سیگنال تورمی جدیدی صادر شود که منجر به رشد قیمت هم کالاها شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied