شمانیوز
شما نیوز

پیراشکی

سه سوته برای خودت پیراشکی درست کن | طرز تهیه پیراشکی خونگی خوشمزه

در خبر زیر طرز تهیه پیراشکی خونگی فوری را آموزش می دهیم‌.

سه سوته برای خودت پیراشکی درست کن | طرز تهیه پیراشکی خونگی خوشمزه

به گزارش شمانیوز: پیراشکی یک نوع شیرینی خوشمزه است .پیراشکی انواع مختلفی دارد .این نوع پیراشکی بسیار ساده و راحت و سریع درست می‌شود. پیراشکی را به عنوان صبحانه و یا عصرانه می‌توانید سرو کنید. برای طرز تهیه پیراشکی فوری خانگی همراه ما باشید.

موادلازم

تخم مرغ ۱ عدد
شکر ½ لیوان
آرد ۱٫۵ پیمانه
ماست یا شیر ۱ لیوان
وانیل نوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
روغن سرخ کردنی به مقدار کافی

طرز تهیه

برای تهیه پیراشکی فوری خوشمزه و ساده ابتدا ماست یا شیر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه بکینگ پودر را به کاسه حاوی ماست یا شیر اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

در این مرحله تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم و با همزن دستی یا برقی به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت مواد یکدست شود. در ادامه ترکیب ماست و بکینگ پودر را به کاسه می افزاییم.

حالا مواد را در حدی که با هم یکدست شوند، مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را دو مرتبه الک می کنیم، سپس مجددا درون الک می ریزیم و این بار روی مواد درون کاسه الک می کنیم و در همین حین با هم مخلوط می کنیم.

توجه داشته باشید که در نهایت بافت مایه پیراشکی باید شبیه به ماست زده شده باشد. در ادامه یک تابه گود روی حرارت قرار داده و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که پیراشکی ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند.

حرارت زیر تابه باید روی کمترین درجه باشد و باید صبر کنیم تا روغن کاملا داغ شود. در ادامه با قاشق از مایه پیراشکی بر می داریم و درون روغن داغ می ریزیم. در ادامه صبر می کنیم تا پیراشکی ها پف کرده و سرخ شوند.

پس از اینکه یک سمت پیراشکی ها طلایی شد، آنها را درون روغن می چرخانیم تا سمت دیگرشان نیز به طور کامل طلایی شود. در ادامه پیراشکی های سرخ شده را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود.

در این مرحله پیراشکی ها را در ظرف سرو می چینیم. برای تزیین پیراشکی ها می توانیم مقداری شکلات تخته ای را ذوب کنیم و درون قیف بریزیم، سپس به سلیقه خود روی شکلات ها را تزیین کرده و سرو کنیم

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied