شمانیوز
شما نیوز

مبتلایان به پرکاری تیروئید این نان را نخورند!

متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مبتلایان به پرکاری تیرویید از مصرف نان‌های فانتزی و محصولات سویا پرهیز کنند.

مبتلایان به پرکاری تیروئید این نان را نخورند!

به گزارش شمانیوز به نقل از ایسنا: دکتر امید توپچیان، اظهارکرد: پرکاری تیرویید دومین اختلال شایع اندوکرینی پس از بیماری دیابت بوده که شایع‌ترین آن بیماری گریوز و شیوع آن در زنان هشت برابر مردان است.

وی تغییر حرکات طبیعی روده بزرگ، مدفوع چرب، اسهال و یبوست را از علایم گوارشی پرکاری تیرویید بر شمرد و اظهارکرد: کاربرد ید متنوع است و در بخش‌های صنعت خوراکی به عنوان یک تثبیت کننده یا عنصر ایمنی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین ممکن است در مقادیر متفاوتی در نوشیدنی‌ها و غذا‌ها یافت شود.

توپچیان ادامه داد: بیشترین مقدار آن به شکل نمک‌های یددار، ماهی دریا، صدف، گوشت‌های فرآوری شده نظیر سوسیس، کالباس، هاتداگ، گوشت‌های کنسروی، سوپ‌های آماده و ... وجود دارد.

وی نسبت به مصرف نمک‌های یددار و دریایی در مبتلایان به پرکاری تیرویید هشدار داد و تاکید کرد: مبتلایان به کم کاری تیرویید باید از مصرف غذا‌های نمک سود و مانده نظیر ژامبون، گوشت گاو نمک سود شده، ترشی کلم، ماهی دودی و کنسرو سبزیجات پرهیز کنند.

وی استفاده زیاد از تخم مرغ را در مبتلایان به پرکاری تیرویید ممنوع اعلام و خاطرنشان کرد: پرهیز از مصرف میوه‌های خشک، بیشتر شکلات ها، کولاها، پودر‌های کیک آماده و غذا‌های دریایی در این بیماران ضروری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied