شمانیوز
شما نیوز

هر آنچه در مورد مصرف گوشت مرغ باید بدانید

گوشت مرغ خانگی گوشت معتدل و متوسطی است که رنگ پوست را بهبود داده و مصرف آن مزایای زیادی دارد همچنین بهترین نوع مرغ، مرغی است که در حال چرا و تحرک داشته باشد نه اینکه در جایی مثل مرغداری نگهداری شده و با تغذیه مصنوعی رشد کند.

هر آنچه در مورد مصرف گوشت مرغ باید بدانید
سید مهدی میرغضنفری در مورد خواص گوشت مرغ از دیدگاه طب سنتی اظهارداشت: گوشت مرغ و پرندگان نسبت به گوشت چرندگان مثل گاو و گوسفند لطیف‌تر است، یعنی هضم راحت‌تری دارد و مواد زاید کمتری تولید می‌کند. وی افزود: هرچه پرنده جوان‌تر یا اصطلاحا جوجه باشد لطافت بیشتری دارد؛ بنابراین برای مردم عصر امروز که فعالیت بدنی نسبتا کمی دارند، مصرف گوشت پرندگان بیشتر از چرندگان توصیه می‌شود و به عتدال نزدیک‌تر است. محقق طب سنتی ادامه داد: گوشت مرغ خانگی گوشت معتدل و متوسطی است که رنگ پوست را بهبود داده و مصرف آن مزایای زیادی دارد همچنین بهترین نوع مرغ، مرغی است که در حال چرا و تحرک داشته باشد نه اینکه در جایی مثل مرغداری نگهداری شده و با تغذیه مصنوعی رشد کند. میرغضنفری ادامه داد:ولی در محل‌هایی که به صورت مصنوعی مرغ را نگهداری می‌کنند، چون هم غذای طبیعی استفاده نمی‌شود و هم فعالیت بدنی در حد کافی نیست. موادزاید در بدن مرغ جمع می‌شود و بنابراین مصرف بیش از حد آن ضرر‌هایی به همراه خواهد داشت.

این پزشک و دکترای تخصصی فیزیولوژی با بیان اینکه هرچه مرغ چاق‌تر باشد، رطوبت بیشتری در بدن تولید کرده و بنابراین مزاج‌های مرطوب باید از آن پرهیز کنند، گفت: میزان حرارت گوشت مرغ نسبت به حرارت گوشت‌های قرمز و گوشت گوسفند کمتر است و اینکه اصطلاحا گفته می‌شود سرد است به این معنی است نه اینکه طبع آن سرد باشد. محقق طب سنتی ادامه داد: افراد با مزاج سرد بهتر است از گوشت‌های قرمز استفاده کنند و یا درصورت مصرف گوشت مرغ، نباید آن را همراه با سردیجات دیگر مثل ماست و دوغ و یا چیز‌های ترش مثل غوره بخورند؛ چون ممکن است سردی در بدن آن‌ها افزایش یافته و دچار قولنج، دردشکم و گرفتگی عضلات شوند. میرغضنفری با اشاره به اینکه بال و گردن و مخصوصا دل مرغ نسبت به گوشت قسمت‌های دیگر بدن مرغ گرم‌تر است، گفت: بهترین زمان ذبح و مصرف مرغ، قبل از شروع دوران تخم‌گذاری و درمورد خروس، اوایل شروع به خواندن است. وی بیان داشت: گوشت جوجه گرمی و خشکی بیشتری دارد؛ بنابراین به اعتدال نزدیک‌تر است و سریع‌تر هم از بدن دفع می‌شود، لذا گرم مزاج‌ها نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied