شمانیوز
شما نیوز

رئیس‌جمهور وارد گیلان شد/ رئیس‌جمهور: به دنبال نقطه عطفی برای حل مشکلات در گیلان هستیم

رئیس‌جمهور در بدو ورود به گیلان با تأکید بر اینکه مشکلات گیلان پیش از سفر احصا شده است، گفت: به دنبال نقطه عطفی برای حل مشکلات در گیلان هستیم.

رئیس‌جمهور وارد گیلان شد/ رئیس‌جمهور: به دنبال نقطه عطفی برای حل مشکلات در گیلان هستیم

به گزارش شمانیوز: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در پانزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح امروز (جمعه ۸ بهمن ماه) وارد گیلان شد و در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت مورد استقبال مقامات این استان قرار گرفت.

 

به دنبال نقطه عطفی برای حل مشکلات در گیلان هستیم

حجت الاسلام  رئیسی دقایقی پیش در بدو ورود در فرودگاه سردار جنگل رشت در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از حضور در گیلان و تبریک ایام‌الله دهه فجر و میلاد حضرت زهرا (س)گفت: استان گیلان استانی پرظرفیت است.

او با اشاره به جان‌فشانی‌های مردم گیلان در طول دوران دفاع مقدس گفت: مردمی که در برابر متجاوزان همواره ایستاده و تاریخ این استان همواره شجاعت و مقاومت این مردم را ثبت کرده و تقدیم هشت هزار شهید دوران دفاع مقدس نشان‌دهنده همین مهم است.

رئیس‌جمهور از شناسایی نیاز‌های استان گیلان در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی و زیست‌محیطی خبر داد و گفت: از چند روز گذشته هیئت‌هایی به‌منظور بررسی‌های مقدماتی در گیلان حاضر و با مشورت نماینده، ولی فقیه، استاندار و فعالان و اجتماعی و اقتصادی، نیاز‌های استان شناسایی‌شده است.

رئیسی، گیلان را استانی با ظرفیت‌های بی‌شمار صنعتی، گردشگری و کشاورزی دانست و گفت: گیلان استانی صنعتی، اقتصادی، گردشگری و کشاورزی است که زمینه‌های بسیار بزرگی دارد و با این ظرفیت‌های ارزشمند برخی نارسایی‌ها، فقر و بیکاری معنا ندارد لذا یکی از اهداف حضور بنده در گیلان شناسایی و برطرف کردن همین مشکلات است.

او با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از ویژگی‌های اقتصاد دریایی در گیلان می گوید: اگر اقتصاد دریا، صنعت، گردشگری و معدن در گیلان فعال شود ما در این استان شاهد فقر و بیکاری به حول و قوه الهی نخواهیم بود.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه مشکلات گیلان پیش از سفر احصا شده است، گفت: به دنبال نقطه عطفی برای حل مشکلات در گیلان هستیم و به همین دلیل به همراه تعدادی از اعضای هیئت دولت به گیلان سفر کردیم.

گفتنی است: بازدید میدانی و سرزده، نشست با اقشار جامعه از جمله دانشجویان، دانشگاهیان، مدیران واحد‌های تولیدی، سرمایه‌گذاران، کشاورزان، فعالان حوزه صنعت و ورزش، شرکت در جلسه شورای اداری و برگزاری نشست خبری از جمله برنامه‌های سفر رئیس‌جمهوری به گیلان است.

تکمیل خط ریلی رشت - انزلی و آستارا، سد‌های شفارود، پلرود، دیورش و سد‌های لاستیکی و اتمام باقیمانده آزادراه رشت - قزوین از مهم‌ترین طرح‌های استان برای پیگیری در سفر امروز رئیس جمهوری به گیلان است.

همچنین قرار است در این سفر مشکلات پسماند، آب و فاضلاب، اشتغال، بیمارستان جامع، بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان با حضور رئیس جمهوری و هیئت همراه بررسی شود.

وزرای دولت سیزدهم نیز در این سفر با حضور در شهرستان‌ها موضوعات و مسائل استان گیلان را بررسی و به رئیس جمهوری گزارش می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied