شمانیوز
شما نیوز

در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه 14 مرداد ماه رودبارقصران عنوان شد؛

تاکید امام جمعه رودبارقصران بر مدیریت صحیح و پیشگیری از خسارات ناشی از حوادث طبیعی

امام جمعه رودبارقصران با تقدیر از مدیریت جهادی مسئولان و مشارکت مردم در فرایند سیلاب‌های اخیر منطقه، اظهار داشت: تجربه بلایای متعدد در کشور ما ضرورت توجه به امر پیشگیری از ایجاد بحران و فعالیت در عرصه‌های کاهش خطرپذیری و ارتقای تاب‌آوری را جدی‌تر کرده است.

 تاکید امام جمعه رودبارقصران بر مدیریت صحیح و پیشگیری از خسارات ناشی از حوادث طبیعی

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه 14 مرداد ماه  رودبارقصران افزود: بالا بودن آسیب‌های سیلاب، عمدتاً به دلیل گسترش شهرها و قرارگیری برخی از مناطق در حاشیه رودخانه‌ها، تخریب پوشش گیاهی و منابع طبیعی بالا دست شهری و از همه مهم‌تر بی‌توجهی به موضوع آبخیزداری و آبخوان‌داری است که افزون بر مقابله با سیلاب‌های مخرب و ویرانگر، آثار و فواید متعددی از جمله مقابله با ریزگردها، عدم نیاز به سرمایه‌گذاری کلان، مدیریت صحیح منابع آب، مقابله با فرسایش خاک و فرونشست زمین و ... نیز دارد.

 

*ایران برای رفع تحریم ها از هیچ کوششی دریغ نمی کند

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به ادعاهای امریکا مبنی بر انجام توافق، و اینکه متنی که تاکنون در مذاکرات هسته‌ای تولید شده را بهترین متن برای توافق توصیف کردند، ادامه داد: دفتر اموال خارجی وزارت دارایی آمریکا شش شرکت و یک نفتکش خارجی را به اتهام ارتباط با ایران تحریم کرد ایران نشان داده است مسئولان کنونی دولت و مجلس ایران پاسخ هر اقدام را با اقدام متقابل خواهند داد به همین خاطر همزمان با تحریم شرکت‌های مزبور ایران از راه‌اندازی صدها سانتریفیوژ جدید سخن گفت.

 حجت الاسلام حسنی خاطرنشان کرد:آمریکا و اروپا باید دست از لجاجت و تکبر بردارند. ایران راه خنثی‌سازی تحریم ها را برگزیده است و برای رفع تحریم‌ها از هیچ کوشش منطقی و عزتمندانه و منطبق با حقوق بین‌الملل و مبتنی بر آرمان‌های انقلابی دریغ نخواهد کرد.

خطیب جمعه رودبارقصران با بیان این‌که بحمدالله بازدارندگی و اقتدار ایران در سطح بسیاربالایی قرار دارد، گفت: ایران در حال حاضر قدرت برتر نظامی در عرصه منطقه بوده و در زمینه موشکی و پهپادی به قدرتی قابل اعتنا در عرصه جهانی تبدیل شده است.

حجت الاسلام حسنی اظهار داشت: جنگنده‌ها، تانک‌ها، نفربرها، ناوشکن‌ها، سامانه‌های پدافندی، انواع رادارها و پهپادها تنها بخشی از توان بومی ایران برای ساخت تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز است که پهپادها یکی از محصولات شاخص صنایع دفاعی هستند که با رفع تحریم‌های تسلیحاتی امکان صادرات آن‌ها به کشورهای مختلف فراهم شده است. هرچند دشمنان ما ادعای صادرات این تجهیزات و تسلیحات را به کشورهای دیگر دارند.

 

 گرمیداشت روز خبرنگار

حجت الاسلام والمسلمین حسنی  فرا رسیدن 17 مرداد و روز خبرنگار را گرامی داشت و از همراهی همیشگی خبرنگاران با نهاد نماز جمعه و مراسم های انقلابی تقدیر کرد و افرود:   رسالت خبرنگار به عنوان حلقه واسط میان مردم و مسؤولان و انعکاس دهنده خواسته‌های به حق و منطقی مردم بسیار خطیر است.

وی تقارن روز خبرنگار امسال با عاشورای حسینی را  یادآور شد و خاطرنشان کرد: رسالت خبرنگاران نظام اسلامی باید  در راستای رسالت پیام‌آور عاشورا باشد  و روز خبرنگار نشات گرفته از واقعه کربلا یی است که حضرت زینب کبری(س) و علی ابن الحسین(ع) مجاهدان واقعی و پیام آوران آن واقعه بودند.

 

 وی در پایان یاد شهدای مدافع حرم به بهانه تشییع پنج شهید تازه تفحص شده را گرامی داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied