شمانیوز
شما نیوز

اجرای متفاوت‌ترین بودجه دولت نیازمند آموزش و تغییر نگاه مدیران دولتی است

یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بودجه 97 متفاوت ترین بودجه سالهای گذشته دولت است. به طوری که تصمیم گیری درباره 30 تا 50 درصد بودجه با استانها تخصیص داده شده است، اما میزان اثرگذاری و موفقیت این تصمیم جدید دولت منوط به آموزش مدیران استانی و تغییر نگاه دولتمردان است.

اجرای متفاوت‌ترین بودجه دولت نیازمند آموزش و تغییر نگاه مدیران دولتی است

به گزارش شما نیوز ،شهرام کوسه غراوی رشد بودجه عمرانی لایحه بودجه 97 را منفی 15.7 درصد اعلام کرد.

وی ادامه داد: مبلغ بودجه عمرانی پیش بینی شده در این لایحه 60 هزار میلیارد تومان است که البته قرار است از طریق فاینانس و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی 128 هزار میلیارد تومان صرف پروژه‌ های عمرانی شود. برای به بهره برداری رسیدن 66 هزار پروژه عمرانی نیمه کاره استانی و شش هزار پروژه نیمه کاره ملی نیاز به عزم جدی تری در دولت و مشارکت بخش خصوصی احساس می شود.

نماینده مردم مینودشت در مجلس خاطر نشان کرد: تازمانی که نگاه مدیران دولتی به پروژه‌ها و مسئولیتها همانند نگاه بخش خصوصی به مسئولیتها و پروژه ها نشود و کارکنان دولت پرژه‌ها را متعلق به خود ندانند، کار دولت در دستیابی به اهداف بودجه 97 بسیار سخت خواهد بود.

به گفته کوسه غراوی فقدان سامانه‌های جامع اطلاعاتی و داده‌ای مانع از برنامه‌ریزی سازماندهی و نظارت دولت برای اطلاع از دستیابی به اهداف کمی و کیفی دانست.

وی ادامه داد: تا زمانی که پایگاه‌های داده‌ای قابل اتکایی در اختیار دولت نباشد، دستگاه‌های اجرایی نخواهند توانست به اهداف کمی و کیفی لایحه بودجه 97 آنطور که مدنظر دولت است، جامه عمل بپوشانند. به طور مثال دولت باید بداند با چه میزان بودجه و امکانات استانی و شهرستانی خواهد توانست عدد مشخصی اشتغال در مناطق شهری و روستایی ایجاد کند و نقش بانکها و سرمایه‌گذاران برای تامین بودجه های مورد نظر را شفاف کند.

این عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: تا زمانی که چنین پایگاه‌های اطلاعاتی ایجاد نشود، نمی توان گفت که می توان شاهد اثرگذاری لایحه بودجه 97 آنطور که باید و شاید است، بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied