شمانیوز
شما نیوز

رویه دستگاه قضائی حمایت از تولید و احیای شرکت‌های ورشکسته است

مدیر کل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه با تاکید بر رویکرد جدی دستگاه قضایی برای حفظ حقوق عامه گفت: قوه قضائیه در راستای حفظ حقوق عامه و سرمایه‌های ملی از اضمحلال صنایع ورشکسته جلوگیری خواهد کرد.

رویه دستگاه قضائی حمایت از تولید و احیای شرکت‌های ورشکسته است

به گزارش شما نیوز ،نعمت‌الله حاجعلی اظهار کرد: اگر شرکتی که در ازای دریافت میلیاردها وام در عرصه تولید فعالیت می‌کند به دلیل ورشکستگی با توقف فعالیت و تولید مواجه شود قطعا حقوق بیت‌المال و سرمایه ملی احیا نخواهد شد.

وی تصریح کرد: احیای صنایع ورشکسته در راستای حفظ حقوق عامه و حقوق بیت‌المال انجام می‌گیرد و اگر یک مجموعه ورشکسته احیا نشود میزان تسهیلات دریافتی مضمحل شده و از بین می‌رود.

مدیر کل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه با اشاره به احیای افزون بر 50 شرکت ورشکسته طی سه سال اخیر و برگشت به کار بالغ بر 6 هزار نفر نیروی کار در این واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار کرد: تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا در صورت ارجاع شرکت‌های تولیدی ورشکسته به اداره کل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه، این واحدها با حمایت‌های قضائی به چرخه تولید برگردند و از هدررفت سرمایه ملی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: وظیفه دستگاه قضائی اجرای قانون در مورد ورشکستگی‌های شرکت‌هاست که باید از طریق اجرای مزایده، بدهی شرکت پرداخت و فعالیت آن متوقف شود، اما رویه دستگاه قضائی حمایت از تولید و احیای این شرکت‌ها در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اشتغال و تولید است.

حاجعلی با اشاره به 2 شرکت آلومینیوم پارس و گازلوله ساوه که در زمره شرکت‌های ورشکسته شهرستان ساوه قرار دارند و با اقدامات حمایتی قوه قضائیه به چرخه تولید برگشتند، افزود: با ارجاع و رسیدگی مناسب در این دو مورد، به جای تعطیلی شرکت شاهد پویایی و از سرگیری فعالیت تولیدی این دو مجموعه هستیم.

وی با تاکید بر احیای اشتغال و تولید در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: شرکت گاز لوله ساوه از سال 1393 رسما ورشکسته شد و رای آن قطعیت یافت، اما با حمایت‌های صورت گرفته به چرخه تولید برگشت و در اکثر پروژه‌های گازرسانی کشور محصولات این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد و در حوزه صادرات نیز حضوری موفق دارد.

مدیر کل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه تصریح کرد: با حمایت دستگاه قضایی ضمن جلوگیری از تعطیلی این شرکت زمینه اشتغال 80 نفر فراهم شده و در طول سه سال اخیر بالغ بر 35 میلیارد تومان سودآوری خالص داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied