شمانیوز
شما نیوز

دست‌یابی به رکورد روزانه کلاف گرم در مجتمع فولاد سبا

به گزارش خبرنگار فولاد، مصطفی عطایی‌پور، مدیرعامل مجتمع فولاد سبا، درباره رکورد جدید این مجموعه اظهار داشت: در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها؛ مانع‌زدایی‌ها» و هم‌زمان با شب قدر و شهادت امام علی (علیه السلام) با تلاش و همدلی کارکنان مجتمع فولاد سبا تولید کلاف گرم در این مجتمع به 5 هزار و ۱۲۳ تن رسید.

دست‌یابی به رکورد روزانه کلاف گرم در مجتمع فولاد سبا

وی با بیان این‌که رکورد قبلی تولید در مجتمع فولاد سبا به میزان ۵ هزار و ۶۲ تن در ۲۶ اردیبهشت‌ماه سال گذشته ثبت شده بود، گفت: رکورد جدید علی‌رغم موانع زیاد به‌ویژه شیوع کرونا و کاهش نیروی انسانی در خطوط تولید به دست آمده است.

مدیرعامل مجتمع فولاد سبا اظهار کرد: از این میزان  تولید حدود ۹۰ درصد آن مربوط به ورق‌های ضخامت ۲ میلی‌متر با کیفیت مطلوب است که یکی از محصولات پرکاربرد در تولید لوله و پروفیل و آبگرمکن در کشور به شمار می‌رود. بخشی از این ورق‌های تولیدی در شرکت فولاد مبارکه نورد سرد می‌شود و با ارزش افزوده بالا در صنایع لوازم‌خانگی، ورق رنگی و ورق‌های گالوانیزه کاربرد خواهد داشت.

به گفته عطایی‌پور تلاش حداکثری مدیریت و کارکنان این مجتمع، تأمین مواد اولیه و قطعات، بهره‌گیری از تجارب ارزشمند گذشته، افزایش سرعت تولید در خطوط مختلف تولید ازجمله فولادسازی، ریخته‌گری و نورد گرم و همچنین کاهش توقفات اضطراری و افزایش کیفیت آهن اسفنجی تولیدشده در این مجتمع، مهم‌ترین دلایل ثبت این رکورد است.

وی تأکید کرد: با آماده‌سازی فعالیت‌های نوسازی اتوماسیون نورد گرم و ریخته‌گری در مجتمع فولاد سبا می‌توان گام بزرگی برای تحقق تولید سالیانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کلاف گرم برداشت.

مدیر مجتمع فولاد سبا ضمن قدردانی از تلاش کارکنان و حمایت‌های مدیریت ارشد فولاد مبارکه اظهار امیدواری کرد در ادامه این روند موفقیت‌آمیز همچنان شاهد تثبیت شرایط موجود خطوط تولید و دست‌یابی به اهداف از پیش تعیین‌شده در مجتمع فولاد سبا باشیم.

 

هم‌زمانی رکورد روزانه ۵۱۲۳ تن کلاف گرم با ۳۶ ذوب تولید و ریخته‌گری در مجتمع فولاد سبا

بهمن خلیلی، مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا نیز در این باره تصریح کرد: با توجه به پیوستگی خطوط تولید در مجتمع فولاد سبا ثبت این رکورد به‌منزله ثبت رکورد در واحدهای بالادستی از جمله تولید مذاب در کوره‌های قوس و ریخته‌گری اسلب نازک است.

وی اضافه کرد: در این روز، در خطوط فولادسازی و ریخته‌گری ۳۶ ذوب تولید و ریخته‌گری شد که نشان از هماهنگی و آمادگی در تمام خطوط تولیدی و پشتیبانی در این واحد صنعتی است.

مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا گفت: کاهش توقفات خطوط تولید در مجتمع فولاد سبا و همدلی و انگیزه بالای پرسنل، علی‌رغم شیوع بیماری کرونا از دلایل اصلی ثبت این رکورد است.

خلیلی در پایان از تلاش پرسنل مجتمع فولاد سبا تشکر  و اظهار کرد:  از تمام کارکنان خطوط تولید، پشتیبانی و خدماتی این مجتمع و مدیریت شرکت فولاد مبارکه قدردانی می‌کنم و امیدوارم با حمایت مدیریت ارشد شاهد ارتقای تولید در این مجتمع صنعتی باشیم.

 

در آینده نزدیک شاهد افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات مجتمع فولاد سبا خواهیم بود

مهدی ناظم‌الرعایا، رئیس نورد گرم مجتمع فولاد سبا نیز اظهار کرد: این موفقیت واحد نورد گرم مرهون زحمات و برنامه‌ریزی تمام همکاران تولید، تعمیرات، اتوماسیون نورد، کارگاه غلتک و کارگاه تکمیل و ارسال محصول مجتمع فولاد سبا است که با پشتیبانی و حمایت مدیریت و دفاتر فنی تولید و تعمیرات و خدمات فنی پشتیبانی و اداری مجتمع فولاد سبا محقق شد.

وی افزود: کیفیت محصولات در این روز به میزان 97.27 درصد تولید و خارج از برنامه صفر است.

رئیس نورد گرم مجتمع فولاد سبا گفت: این رکورد با شیوع گسترده موج چهارم کرونا و محدودیت دستورالعمل‌های بهداشتی به دست آمد؛ به‌گونه‌ای که با برگزاری جلسات غیرحضوری تعمیرات، کیفیت و رکورد روزانه درصدد عمل به شعار سال برآمدیم.

ناظم‌الرعایا ادامه داد: در ماه‌های اخیر، آماده‌سازی نصب قفسه نورد و راه‌اندازی سیستم جدید اتوماسیون نورد نیز در حال اجراست که با اجرای این مهم در آینده نزدیک، شاهد افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات مجتمع فولاد سبا خواهیم بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied