شمانیوز
شما نیوز

سخنران "سوگواره‌ی حدیث عشق"، عنوان کرد:

تداوم رهبری یکی از مهمترین نگرانی‌های پیامبر خدا بود

سخنران "سوگواره‌ی حدیث عشق"، عنوان کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب، بارها نسبت به مسئله‌ی سلطه و نفوذ منافقین، هشدار دادند.

تداوم رهبری یکی از مهمترین نگرانی‌های پیامبر خدا بود

همزمان با شب شهادت امام رضا علیه‌السلام، در سوگواره‌ی حدیث عشق که به همت اهالی منطقه بنیاد قم برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین امیر مهدی طالب، با تسلیت شهادت پیامبر خدا و فرزندان گرانقدرش امام مجتبی و امام رضا علیهم‌السلام، به ضرورت جوابگو بودن دین پیامبر خاتم برای تمام نیازهای مادی و معنوی بشر، اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم که دین اسلام، تنها دین جامع و کامل است و ما باید به این دین، به عنوان یک مجموعه نگاه کنیم.

وی با بیان این نکته که مجموعه‌ی دین اسلام شامل اجزای کامل و لازم برای زندگی دنیا و آخرت است گفت: ما نمی‌توانیم بگوئیم از اسلام مثلا به حجاب اعتقادی نداریم؛ اما دیه، نفقه و مهریه را می‌خواهیم‌.

حجت‌الاسلام طالب افزود: نباید به صورت سلیقه‌ای و احساساتی با دین برخورد کرد؛ دین اسلام دین منطق و عقلانیت است.

وی سپس به بیان نگرانی‌های پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله قبل از شهادت پرداخت و گفت: اولین و مهمترین نگرانیِ رسول خدا، موضوع تداوم رهبری بود که از ابتدای بعثت تا قبل از شهادت، همواره بر آن تاکید می‌کردند.

موضوع اهل‌بیت علیهم‌السلام، دومین امری بود که این کارشناس دینی به آن اشاره کرد و پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله نسبت به آن دغدغه و نگرانی داشتند که بعد از خودشان، مردم چگونه با آنان  برخورد خواهند کرد؟.

وی سومین موردی که رسول گرامی اسلام نگران آن بودند را هواپرستی امّت دانست و افزود: اسلام با دنیا داشتن مخالفتی ندارد، دنیازدگی و محبت دنیا، نکته‌ای هست که اسلام و پیامبر اسلام با آن مخالف بودند.

فتنه، گمراهی و نفوذ منافقین، آخرین مسئله‌ای بود که حجت‌الاسلام طالب به عنوان یکی دیگر از موضوعاتِ مورد اهتمام پیامبر، به آن اشاره کرد و گفت: در انقلاب اسلامی هم این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و هست و امامین انقلاب نیز بارها نسبت به این مسئله، هشدار دادند.

گفتنی است "سوگواره‌ی حدیث عشق" که به همّت "گروه جهادی و خیریه شهید محمدرضا شفیعی" و با همکاری "موسسه مواسات اهل‌بیت علیهم‌السلام"، "بنیاد شهید"، "تیپ ۸۳ امام صادق علیه‌السلام" و "همسایگان محله بنیاد" برگزار شده است، تا پایان ماه صفر، عصرها در بلوار شهید کریمی، انتهای کوچه ۲، جنب بوستان نغمه ادامه خواهد داشت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied