شمانیوز
شما نیوز

بیوگرافی روح الله زم + سوابق کاری

روح الله زم متولد شهریور 1357 در تهران، روزنامه نگار است.تا دیپلم بیشتر درس نخوانده است، با سو استفاده از منسبت های پدر روحانی اش وارد عرصه فیلمبرداری خبری شد و مدتی هم در آتیله ای عکاسی کار می کرد

روح‌الله زم، فرزند ارشد خانواده است و تا قبل از تاسیس کانال تلگرامی "آمدنیوز" شهرت نام خانوادگی‌اش به واسطه پدرش بود. پدرش «محمد علی زم» سال‌ها رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و سپس معاون اجتماعی شهرداری تهران و رئیس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران بود.  

تحصیلات روح الله زم تا مقطع دیپلم است و تا پیش از خروج از ایران شغل ثابتی نداشت. وی به واسطه حضور در برخی محافل هنری به سراغ تصویربرداری خبری و مستندسازی رفت و مدتی نیز به عنوان عکاس و فیلمبردار کار کرد.

روح‌الله زم قبل از خروج از ایران در منطقه شهرری مغازه‌داری می‌کرد.

 وی در جریان حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ بازداشت و زندانی شد.

روح‌الله زم

روح‌الله زم با خروج غیرقانونی از کشور ابتدا به مالزی و سپس به فرانسه رفت.

سال ۱۳۹۶ او سایت و سپس کانال تلگرامی آمدنیوز را دایر کرد.

این کانال در دی ماه ۹۶ به علت آموزش ساخت بمب‌های خیابانی و دعوت به خشونت توسط تلگرام مسدود شد اما پس از مدتی دوباره به تلگرام بازگشت.

روح الله زم با بیانیه سازمان اطلاعات سپاه ۲۲ مهر ۹۸ بازداشت شد.

منبع : همشهری آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • کریم اسدی از خطه لرستان خرم آ

    سر وجان من فدای غیرتمندان عزیزسپاهی که در تمام ساعات شبانه روز باچشمی بازوتیزبین ارامش واسایش خود را فدای ارامش واسایش این ملت قدردان وشهیدپرورکرده وبه یاری خدای تبارک وتعالی کیدونقشه های پلید دشمنان ایران اسلامی را براحتی خنثی میکنند درود خدا برشما ای فرزندان خلف روح الله خمینی(ره)

  • ناشناس

    درود بر سربازان گمنام