شمانیوز
شما نیوز

معاون وزیر فرهنگ اعلام کرد:

سردار سلیمانی نماد عزت و مقاومت

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی بزرگ نماد عزت، ایستادگی و مقاومت ماست.

سردار سلیمانی نماد عزت و مقاومت

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عبدالهادی فقهی زاده در مراسم یادبود سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: بدون شک سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در زمره شهیدان راستین راه خداست؛ او که مرز زبان و مرز نژاد و مرزهای سیاسی را در نوردید و  به نماد عزت و نماد مقاومت اسلامی در جهان اسلام بدل شد، مایه بزرگی از اخلاص داشت و نمی توان تصور کرد این شور و هیجان و این شعور و خیزش مردمی در سطح جهان از هندوستان گرفته تا آفریقا و از کشورهای دور و نزدیک همه به جوش و خروش بیایند و این بدون جهت باشد.

وی در این مراسم که در معاونت قرآن و عترت عصر شنبه (۱۴ دی) برگزار شد، افزود: ما در ایران امروز همه داغدار و  سوگواریم ولی برق نگاه نافذ این مرد بزرگ یادآور آموزه های نابی است که از مکتب عاشورا آموخته ایم.

فقهی زاده اضافه کرد: من در سالهای عمرم هیچ شهادت و وفاتی را که این کارکرد اجتماعی را داشته باشد به یاد نمی آورم مگر وفات حضرت امام خمینی رحمت الله علیه که هم انسجام ملی را تقویت کرد و هم آرمانها را تابنده تر و جدی تر از گذشته نمایان ساخت و این همه نیست مگر به یمن خلوص و ایثار و صادقانه این مرد بزرگ .

وی با اشاره به پیام ارزشمند مقام عظمای ولایت گفت: کلیدواژه بسیار مهمی در سخنان داهیانه رهبر انقلاب وجود داشت که او یکی از عالی ترین نمونه های تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی رحمت الله علیه است. معتقدم این کلید واژه مهم کاملا حساب شده بیان شده است و پشت آن مایه ای از محتوی نهفته است.

در مقابل دشمنان و بدخواهان باید ثابت‌قدم باشیم

معاون وزیر فرهنگ با تاکید بر هوشیاری و بصیرت بیش از پیش مردم ایران بیان داشت:  ما اگر در خلوت خود می توانیم بگرییم ولی باید در مقابل دشمنان و بدخواهان ثابت قدم باشیم و به دور از شعارزدگی و شتاب زدگی عمل کنیم. ما باید کار را به مسئولان ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی بسپاریم که تحت لوای ولایت بیاندیشند و تدبیر کنند. ان شاء الله در زمان مناسب پاسخ دندان‌شکنی را به بدخواهان و دژخیمان آمریکایی خواهیم داد. این هوشیاری و بصیرت شناخت عمیق مسائل در بیشتر آحاد جامعه اسلامی ما در ایران امروز وجود دارد و باید به این هوشیاری آفرین گفت و از هر گونه احساسات بی‌مبنا و شتاب زده خودداری کرد.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد جمعه (۱۳ دی) در حمله پهبادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند. وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد. آیین های تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و همراهانش دیروز (شنبه ۱۴ دی) در شهرهای کربلای معلا و نجف اشرف و امروز پس از ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران از استان خوزستان و در ادامه در مشهد و تهران و خاکسپاری در کرمان محل تولد این سردار اسلام برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied