شمانیوز
شما نیوز

جزئیات نحوه شرکت در مسابقه بازیمون

بازیمون عنوان مسابقه‌ای جذاب و مهییج است که بر اساس قوانین اتاق فرار طراحی شده و از شبکه سوم سیما پخش می‌شود و اجرای آن را سعید فتحی روشن یعنی همان شعبده باز برنامه عصر جدید برعهده دارد.

جزئیات نحوه شرکت در مسابقه بازیمون

به گزارش شمانیوز  در مسابقه بازیمون علاوه بر سعید فتحی روشن، شکوفه عزیزی دیگر شرکت کننده عصر جدید نیز حضور دارد. شکوفه عزیزی همان عروسک‌گردانی است که با وجود اجراهای زیبا نتوانست به فینال عصر جدید راه پیدا کند.

این برنامه را عباس اختری کارگردانی می‌کند که پیش‌تر «تب تاب» را برای شبکه سه ساخته بود.

 

مسابقه بازیمون چیست؟

برنامه تلویزیونی بازیمون یک برنامه معمایی و ماجراجویانه و پر از رمز و راز میباشد. در این برنامه سعید فتحی روشن و هم‌دستانش معماهایی طرح میکنند و شرکت کننده‌ها با عبور از اتاق های مختلف ضمن حل معماها در نهایت به میز شام میرسند این برنامه را میتوان اولین اتاق فرار(اسکیپ روم) تلویزیونی در نظر گرفت که با ژانر هیجان و ترس از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست؟

اتاق فرار مجموعه‌ای است که شما یک ساعت یا بیشتر از زمان خودتان را در آنجا می‌گذرانید. قرار است معماهایی را حل کنید تا بتوانید از اتاق فرار کنید.

احتمالاً در فیلم‌ها دیده باشید که قاتل سریالی به دنبال کشتن عده‌ای است و آن‌ها قرار است از دست او فرار کنند. تجربه اتاق فرار چیزی شبیه به این است و عمدتاً با ترس و دلهره همراه است. در اتاق فرار در روی شما بسته می‌شود و شما در زمان مشخص شده که اغلب یک ساعت است، فرصت دارید تا معماهای اتاق را حل کنید.

اشیای پنهانی را پیدا کنید، پازل‌ها را حل کنید، قفل‌ها را با سرنخ‌ها باز کنید و رمزها و کدها را پیدا کنید. کار تیمی شما در این بازی اهمیت دارد و همه اعضای گروه با توجه به توانایی‌هایشان باید در آن مشارکت کنند. اتاق فرار یک ماجراجویی تمام عیار است که دکورهای بسیار واقعی هم دارد.

اغلب اتاق فرارها بین ۴ الی ۷-۸ نفر ظرفیت دارند و بنابراین نباید کم‌تر یا بیشتر از این تعداد باشید. البته در مسابقه بازیمون هر گروه سه نفر است.

اگر بار اولی است که بازی می‌کنید، حتما طریقه باز کردن انواع قفل‌های موجود در بازی را پیش از شروع بازی یاد بگیرید و بدانید بعضی علامت‌ها در بازی به چه معنایی است؛ به عنوان مثال در بسیاری از بازی‌ها علامتی وجود دارد که به معنای دست نزدن به آن وسیله است. این نشانه به معنای این است که آن وسیله جزئی از دکور بازی بوده و نقشی در حل معما ندارد.  بنابراین اطلاعات لازم در بازی را پیش از شروع بازی دریافت کنید.

آدرس سایت ثبت نام در مسابقه بازیمون

اگر شرایط شرکت در مسابقه بازیمون را دارید می‌توانید از طریق لینک زیر در سایت این برنامه ثبت نام کنید:

لینک ثبت نام در مسابقه بازیمون

شرایط شرکت و قوانین مسابقه بازیمون

برای شرکت در مسابقه بازیمون باید یک گروه سه نفری تشکیل بدهید و نفر چهارمی را نیز به عنوان جایگزین معرفی کنید. قوانین شرکت در این مسابقه را بخوانید:

*رعایت موازین اخلاقی و شرعی طبق قوانین سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران الزامی است.

* کسانی که ثبت نام میکنند در نظر داشته باشند که اگر در گروهشان خانم ها و آقایان ، مشترک ، حضور دارند میبایست نسبت درجه یک با یکدیگر داشته باشند.

*حداقل سن ثبت نام برای گروه‌ها ۱۶ و حداکثر ۵۰ میباشد.

* حضور شرکت کنندگان در استودیو برنامه (شهر تهران) و مطابق با برنامه زمانبندی گروه برنامه ساز، الزامی است و شرکت کنندگان موظف اند در زمان مقرر در محل تعیین شده حضور داشته باشند.

*شرکت کنندگان ملزم به رعایت رازداری نسبت به معماهای برنامه و روش‌های حل آن میباشند.

*شرکت در برنامه بازیمون، نیاز به اطلاعات تخصصی ندارد و دارا بودن اطلاعات عمومی طبق قوانین اتاق فرار برای انتخاب گروه ها ملاک میباشد.

*فعالیت شرکت کنندگان در فضای مجازی باید بر اساس رعایت موازین اخلاقی جمهوری اسلامی ایران باشد.

*شرکت کنندگان از نظر جسمی و روحی باید صلاحیت لازم جهت شرکت در مسابقه را داشته باشند.

*لازم است در انتخاب اعضای گروه خود به این نکته توجه داشته باشید که امکان تغییر اعضای معرفی شده در ثبت نام اولیه وجود ندارد و تنها نفر رزرو که در ثبت نام معرفی میشود به عنوان جایگزین یکی از افراد اصلی میتواند در برنامه شرکت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • Ho

    خوب بود