شمانیوز
شما نیوز

فرایند دیجیتال سازی بیش از یک میلیون سند حقوقی در سازمان منطقه آزاد کیش

فرایند دیجیتال سازی بیش از یک میلیون پرونده و اسناد حقوقی سازمان منطقه آزاد کیش در راستای ارائه خدمات مطلوب و سهولت دسترسی به پرونده های حقوقی در سامانه hoghooghi.kish.ir فراهم شده است.

فرایند دیجیتال سازی بیش از یک میلیون سند حقوقی در سازمان منطقه آزاد کیش

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، فرایند دیجیتال سازی بیش از یک میلیون پرونده و اسناد حقوقی با سامانه جامع امور حقوقی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن سهولت و سرعت بخشیدن دسترسی به پرونده ها، سبب جلب رضایتمندی متقاضیان شده است.

سامانه جامع حقوقی سازمان منطقه آزاد کیش شامل سه زیر سامانه "دعاوی، نقل و انتقالات املاک و قراردادها" است که در این زیر سامانه ها؛ در مرحله نخست با ورود اطلاعات 1800 پرونده در بخش دعاوی، 23 هزار پرونده در بخش قراردادهای سازمان و قرارداد های املاک؛ اولویت بندی های تخصصی حوزه های مربوطه از جمله دعاوی فراهم شده است و پرونده ها در برنامه نرم افزاری( اپلیکیشن) قابل دریافت است.

کارشناس های حقوقی سازمان منطقه آزاد کیش همزمان با حضور در دادگاه برای پیگیری پرونده حقوقی با دسترسی آسان و به موقع به پرونده ها می توانند بدون حضور فیزیکی به فرایند کارهای اداری سرعت بخشند.

همچنین متقاضیان می توانند بدون مراجعه حضوری در سازمان منطقه آزاد کیش نسبت به درخواست های نقل و انتقالات املاک اقدام کنند . بخش های متنوع گزارش گیری برای کاربری های مختلف نیز در این سامانه در نظر گرفته شده است.

به بیان دیگر زیر سامانه تمام قراردادهایی که در سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی به امضا رسیده در یک سامانه کلی قابل دسترسی است.

سامانه جامع اطلاعات جغرافیایی سازمان منطقه آزاد کیش نیز یکی از دیگر سامانه های فعال است که متشکل از زیرسامانه مکانی و زیر سامانه اطلاعات جغرافیایی است.

زیر ساخت داده های مکانی مجموعه ای است متشکل از استانداردها ، شبکه های دسترسی و فناوری ها و داده های اولیه سازمان ها و نیروی انسانی که در زمینه امور دسترسی به داده های مکانی در مکانیزم پایدار مورد استفاده قرار می گیرد.

این سامانه برای موفقیت مدیریت بحران، زمین، محیط زیست و سایر حوزه های مدیریتی نقش مهمی دارد.

شایان ذکر است ، ایجاد پایگاه اطلاعاتی و دسترسی به موقع به اطلاعات به روز از جمله مزایای این سامانه است که با ایفای نقش کلیدی در مدیریت زمان و افزایش بهره وری در تبادل اطلاعات ، مهمترین اقدام سازمان در زمینه تصمیم گیری و تصمیم سازی بر اساس بانک اطلاعات جغرافیایی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied