شمانیوز
شما نیوز

با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم،نماینده ولی‌فقیه دراستان هرمزگان و جمعی از ائمه جمعه،علما، مدیران و مسئولان استان برگزار شد

آیین تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان قشم

آیین تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان قشم با حضور علی درویش پور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی‌فقیه دراستان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم، علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم و جمعی از ائمه جمعه،علما، مدیران و مسئولان استان هرمزگان روز سه شنبه درمحل مصلی امام علی(ع) قشم برگزار شد.

آیین تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان قشم

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، علی درویش پور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم  در این آیین، نماز جمعه  را مرکز دعوت آحاد مردم به تقوای فردی و اجتماعی خواند و گفت: خدمت به نماز جمعه برای هرچه بهتر برگزار شدن آن، خدمت به دین و ائمه اطهار است.‌

وی با اشاره به اینکه نمازجمعه  قرارگاه ایمان و تقوا و مظهر وحدت اجتماعی و یادگارحضرت امام خمینی(ره) است، افزود:  امروز در گام دوم انقلاب  نقش امام جمعه  بسیار ممتاز و بی بدیل است وهمانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر ضرورت احیای نمازجمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی تاکید کردند، نشانه اوج اهمیت این نهاد در نظام اسلامی ما بشمار می رود.

درویش پور در بخش دیگری از سخنان خود روحیه استکبارستیزی و استقلال طلبی مردم ایران را در شرایط  تحریم های ظالمانه ستایش کرد و گفت: در این شرایط سخت، ما به اعتمادسازی مردم نیاز داریم و باید شعله امید را در دل مردم زنده نگه داریم و با توجه به دغدغه های آنها در جهت حل مشکلات شان تلاش کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم  بزرگان و علمای دینی از جمله ائمه جمعه را ستون های محکم جامعه خواند و یادآور شد: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی‌فقیه دراستان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه پیشین قشم و حجت اسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه جدید قشم ازجمله این ستون ها هستند که جا دارد درهمین جا از امام جمعه پیشین قشم بخاطر خدمات شان به مردم این جزیره تقدیر و برای امام جمعه جدید این شهرستان آرزوی موفقیت نمایم.

براساس این گزارش حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی‌فقیه  دراستان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس  نیز دراین آیین با تشریح  سیر تاریخی نمازجمعه  در اسلام، نمازجمعه را از شئون حاکمیت دینی خواند و گفت: انقلاب اسلامی به نمازجمعه جان و روح داد.   

وی نماز جمعه را در نظام اسلامی زبان مردم و حلقه  ارتباط  مردم و مسئولان دانست و افزود: امام جمعه ها با نیت خیرخواهانه مشکلات مردم را از تریبون نمازجمعه مطرح می کنند.

نماینده ولی‌فقیه  دراستان هرمزگان فضای همدلی، محبت و تعامل را به عنوان یکی از پایه های ارکان نمازجمعه  برشمرد و تصریح کرد: الحمدالله  درجزیره قشم با حضور مسئولان ولایی این جزیره ازجمله دکتر درویش پور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان، این فضا وجود دارد. 

این گزارش حاکیست که شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم  نیز دراین آیین با تشکر از خدمات مسئولان جزیره بخصوص مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، تشریک مساعی و وفاق دینی را حول یک محور برای عبور از بحران های فعلی جامعه ضروری خواند و گفت: امام جمعه در اسلام  درهمه روزها مسئولیت دارد و اقامه  نمازجمعه  برای تذکر و یادآوری روز قیامت برای مسلمین  درهرهفته است تا از آن غفلت نکنیم. 

در آغاز این آیین علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم طی سخنانی، این شهرستان را نماد وحدت، همدلی و همزیستی مسالمت آمیز خواند و ضمن تقدیر از خدمات امام جمعه پیشین قشم، انتصاب امام جمعه جدید این شهرستان را تبریک گفت.

گفتنی است در این آیین حکم انتصاب حجت الاسلام غلامرضا حاجبی به عنوان امام جمعه شهرستان قشم، قرائت و از خدمات حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه پیشین این شهرستان تقدیر شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied