شمانیوز
شما نیوز

در راستای استانداردسازی مبلمان شهری صورت گرفت؛

پویش رنگ آمیزی المان ها و مبلمان شهری و‌ پارکی شهر قشم

سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از عملیاتی شدن پویش رنگ آمیزی مخازن، مبلمان شهری، مبلمان پارکی، پاکسازی و‌امحاء شعارنویسی های جداره های شهری در راستای استانداردسازی مبلمان شهری در قشم خبر داد.

پویش رنگ آمیزی المان ها و مبلمان شهری و‌ پارکی شهر قشم

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، شاهد ملازم با اعلام این مطلب عنوان داشت: این پویش با هدف استانداردسازی و ارتقا سیمای بصری شهر قشم،پس از احصا و پایش تمامی معضلات و نواقص موجود توسط واحد زیباسازی و عمران شهری مدیریت امور شهری و‌ روستایی و تدوین بانک اطلاعاتی جامع ممیزی، در حال اجرا می باشد.

وی افزود: ضوابط طراحی مبلمان شهری دارای برخی استانداردهای عمومی است که در مورد تمامی وسایلی که به این منظور استفاده می شوند، باید رعایت شود.

ملازم با اشاره به برخی از این استانداردهای کلی در کشور گفت: در این استانداردهای به تصویب رسیده، مخازن زباله شهری باید به رنگ نقره ای، پایه چراغ ها سفید، نیمکت های پارکی قهوه ای و مخازن پارکی سفید باشند و دیوارهای شهری همرنگ، نمادهای میادین و‌ مجسمه ها نیز رنگ ویژه ای داشته باشند.

سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در این پویش جهت ‌هویت بخشی و ‌زیباسازی سیمای بصری شهری، هر روز رنگ آمیزی مخازن زباله، پایه چراغ ها، المان های شهری، نیمکت ها، وسایل بازی پارکی، ‌امحاء، ‌پاکسازی و اجرای پوشاننده دیوارهای شهری در یک‌ معبر اصلی و ‌یک ‌بوستان شهر قشم به انجام می رسد.

وی بر اجرایی شدن این پروژه ها بدون نیاز بر بستن هیچ قرارداد جدیدی تاکید کرد و اذعان داشت: تمامی این اقدامات در راستای مدیریت بهینه هزینه ها و با استفاده ظرفیت پیمانکاران موجود، در حال انجام است.

گفتنی است، مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم با اجرای طرح فوریتی یک‌ماهه نگهداشت خدمات شهری، فضای سبز، زیباسازی و‌ عمرانی و پویش مرمت نوارهای حفاری در معابر شهر قشم در مدت کوتاهی توانسته سیما و منظر شهر قشم را به وضعیت مطلوب یک شهر استاندارد نزدیک کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied