شمانیوز
شما نیوز

چهار مرکز پزشکی در غرب قشم آمادگی پذیرش بیماران کرونایی را دارد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بیمارستان خلیج فارس و سه مرکز جامع سلامت روستایی در غرب جزیره قشم پس از تجهیز و تامین نیروی انسانی آماده پذیرش بیماران کرونایی هستند.

چهار مرکز پزشکی در غرب قشم آمادگی پذیرش بیماران کرونایی را دارد

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، مهدی زارعی در ستاد مقابله با کرونا شهرستان قشم افزود: این سه مرکز در روستاهای گُوری، گَوَرزین و کارِوان آماده اضافه شدن به شبکه بهداشت و درمان در غرب جزیره است.

وی ادامه داد: بیمارستان خلیج فارس هم اکنون علاوه بر ارایه خدمات به بیماران دیالیزی، روزانه بیش از یکصد بیمار سرپایی کووید-19 را پذیرش می‌کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این سازمان آمادگی تامین هرگونه کمبود مالی و تجهیزات در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) و سایر مراکز درمانی شهرستان را دارد.

وی اظهار کرد: همچنین آمادگی تامین نیروهای غیر تخصصی شامل نگهبانی، خدمات و غیره برای مراکز درمانی وجود دارد.

زارعی افزود: بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کمبودهایی داشت که با کمک سازمان منطقه آزاد قشم، خیران و شبکه بهداشت تامین شد.

وی در خصوص کمبود پزشک و پرستار در قشم نیز تاکید کرد: هتل برای اسکان و پرداخت اضافه کار تشویقی و سایر خدمات مالی برای حضور پزشک و پرستار در قشم فراهم است.

 

قشم آمادگی تامین 500 هزار واکسن را دارد

معاون اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در صورت صدور مجوز، آمادگی واردات 500 هزار واکسن برای شهروندان و مسافران ورودی به قشم وجود دارد.

وی افزود: جزیره قشم می تواند جایگزین مناسبی برای مقصد سفر با هدف تزریق واکسن شود.

زارعی تصریح کرد: این طرح در صورت تایید و اجرا، از خروج ارز و بروز بسیاری از مشکلات احتمالی در سفر به سایر کشورها جلوگیری می‌کند.

 

آمار فوت بیماران کرونا در درگهان بیش از قشم است

معاون اجتماعی و گرشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با وجود تفاوت در جمعیت دو شهر درگهان و قشم، آمار فوت بیماران کرونا در شهر درگهان 47 نفر و این آمار در قشم 45 نفر گزارش شده است.

زارعی از اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد قشم برای اجرای هرگونه طرح پیشگیری، کنترل و درمان خبرداد و تصریح کرد: این طرح باید با هماهنگی این سازمان و مدیریت ویژه درگهان اجرا شود تا از بروز فاجعه انسانی در این منطقه جلوگیری کند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سال‌های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied