شمانیوز
شما نیوز

ابلاغ مصوبات جدید کمیته امنیتی انتظامی ستاد کرونا جزیره کیش

رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش از مصوبات جدید کمیته امنیتی انتظامی ستاد کرونا جزیره کیش خبر داد

ابلاغ مصوبات جدید کمیته امنیتی انتظامی ستاد کرونا جزیره کیش

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش با اشاره به افزایش شیوع بیماری کرونا، میزان بستری، مرگ ومیر ناشی از خطرات این بیماری در جزیره کیش گفت: ابلاغ مصوبات جدید کمیته امنیتی انتظامی ستاد کرونا جزیره کیش، برای مدت یک هفته و قابل تمدید تا مدت ۲هفته از یکشنبه ۱۷ مرداد اجرایی خواهد شد. 

رضانیا در رابطه با ارائه پیشنهاد کاهش حداکثری تعداد پروازهای ورودی به جزیره کیش، اظهار داشت: با پیگیری های مستمر تلاش میکنیم شاهد حداکثری کاهش پروازها ورودی به این منطقه باشیم.

وی بر تعطیلی تمام مشاغل گروه ۲_۳و۴ در جزیره کیش که لیست آنها در فضای مجازی انتشار داده خواهد شد تاکید  کرد و افزود: تمام ادارات و نهادها به استثنای یگان های نظامی، انتظامی، امنیتی، بهداشت و درمان، امدادی، آب و برق، آتش نشانی و اورژانس تعطیل و فقط به صورت شیفت های ضروری فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

به گفته رضانیا تردد تمام شناورهای مسافر بری از مبادی ورودی به جزیره کیش ممنوع است به جز شناورهایی که ارزاق عمومی و مواد مورد نیاز و ضروری جزیره را بر عهده دارند.

همچنین رئیس مرکز توسعه سلامت کیش بیان داشت: مراکز پذیرایی شامل رستوران ها و کافی شاپ ها فقط به صورت بیرون بر می توانند فعالیت کنند و تردد شبانه از ساعت۲۳ تا ساعت۴ بامداد ممنوع است.

محمدرضا رضانیا در خصوص افرادی که از جزیره خارج شدند و در مسافرت هستند، گفت: پس از سپری شدن مدت قرنطینه جزیره مشابه سال ۹۹؛ ورود به صورت تدریجی و طی فرایند و مکانیزمی که اعلام خواهد شد انجام می شود .

رضانیا به ساکنان جزیره کیش توصیه کرد: در این مدت کیشوندان ضمن خودداری از مسافرت رفتن، قرنطینه را در منزل به صورت جدی رعایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت تمام رعایت کنند و هرگونه عدم رعایت مصوبات فوق می‌تواند منجربه افزایش شیوع و وخامت بیماری در جزیره باشد که قطعاً از طریق کمیته انتظامی ستاد کرونا برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است سرماخوردگی، آب ریزش بینی، گلو درد، سرفه، تب و بی حالی از علائم اولیه ابتلا به ویروس کرونا است و شخص علامتدار با مراجعه به پزشک باید نسبت به رعایت قرنطینه اقدام کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied