شمانیوز
شما نیوز

آیت الله علوی گرگانی تاکید کرد:

برخورد با فراریان مالیاتی دانه درشت در اولویت باشد

آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید قم، بر ضرورت شناسایی علل فرار مالیاتی و برخورد قاطع با فرار مالیاتی تاکید کرد و گفت: برخورد با مجرمان اقتصادی و مرتکبان فرار مالیاتی دانه درشت باید در اولویت باشد.

برخورد با فراریان مالیاتی دانه درشت در اولویت باشد

به گزارش شمانیوز و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و هیات همراه با سفر به قم، با آیت‌الله علوی گرگانی دیدار کردند. در این دیدار، دکتر امید علی پارسا گزارشی از آخرین وضعیت تحولات و دستاوردهای نظام مالیاتی را ارایه کرد.

در ادامه، آیت‌الله علوی گرگانی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش مدیریت و کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور در تامین هزینه های جاری کشور، اظهار داشت: وظیفه شما حساس و پرمسئولیت است، چون دریافت مالیات مشکل است و به همین دلیل ضرورت دارد، ابتدا درخصوص مالیات در جامعه فرهنگ‌سازی شود و مردم نسبت به اثرات مالیات آگاه شوند.

ایشان با اشاره به وجود ظرفیت های بسیار در اقتصاد کشور گفتند: باید برای اداره کشور به توان و ظرفیت داخلی تکیه کرد و نباید صرفا به درآمدهای نفتی متکی باشیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اگر مردم از نحوه هزینه کرد مالیات‌ها مطلع شوند، در این صورت شاهد افزایش مشارکت‌های مردمی در پرداخت مالیات و عوارض خواهیم بود، اظهار داشت: مردم باید در جریان باشند که درآمدهای مالیاتی در چه محل‎هایی و برای چه‌ اموری هزینه می‌شود.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه برای دریافت مالیات از مردم باید انصاف رعایت شود،گفت: در این مورد باید عادلانه برخورد کرد که در این راستا علما و روحانیون نیز می‌توانند در تریبون‌هایی که در اختیار دارند توصیه‌هایی در جهت فرهنگ‌سازی پرداخت مالیات داشته باشند.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه باید علل فرار مالیاتی را شناسایی کرد، تصریح کرد: باید در این مسیر با افراد دانه‌درشت که رقم‌های مالیاتی زیادی دارند و از پرداخت آن اجتناب می‌کنند، قاطعانه برخورد کرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت خدمت به مردم خاطرنشان کرد: در همه کارها باید هدف خدمت به خلق خدا باشد و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied