شمانیوز
شما نیوز

کارکنان صنعت فولاد رزمندگان خط مقدم اقتصاد کشور هستند

کارکنان صنعت فولاد، رزمندگان خط مقدم اقتصاد کشور هستند که با تلاش و کوشش خود، در شرایط تحریم مانع توقف چرخه‌ی صنعت شدند.

کارکنان صنعت فولاد رزمندگان خط مقدم اقتصاد کشور هستند

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از خبرنگار روابط عمومی فولاد خوزستان: سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گردهمایی بزرگ رزمندگان، ایثارگران، بسیجیان و یادگاران ۸ سال دفاع مقدس فولاد خوزستان که روز یکشنبه ۷ مهرماه ۹۸ در تالار طوبی واقع در فرهنگسرای دویست دستگاه برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: شهدا برای دفاع از مهین از زن و فرزند و جانشان گذشتند و ماندگار شدند. امروز وظیفه‌ی ماست که دستاورد شهدا را حفظ کنیم. فولادمردان با تولید پایدار تحریم‌ها را بی‌اثر کردند. 

فرمانده‌ی نیروی دریایی سپاه با اشاره به وجود دو دریای وسیع در شمال و جنوب کشور اضافه کرد: ایران اسلامی از شمال با دریای خزر و در جنوب با خلیج فارس و دریای عمان مرز آبی دارد. وسعت مرز آبی در جنوب ۲۲۰۰ کیلومتر است که بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر آن با خلیج فارس می‌باشد. در جنگ هشت ساله برای تامین هزینه‌های جنگ می‌بایست از طریق دریا نفت مان را صادر می‌کردیم، که با کارشکنی آمریکایی‌ها روبرو بودیم. در طول هشت سال دفاع مقدس، یکسال و نیم با آمریکایی‌ها در جنگ بودیم، جنگ نابرابری که سلاح‌مان ایمان بود.

تنگسیری در ادامه گفت: کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس به عراق کمک‌های همه‌ جانبه می‌کردند. حمایت مالی مستقیم، نیروی نظامی زبده و کمک تسهیلاتی تنها بخشی از این حمایت‌ها بود. در اسناد آمده است که عربستان ۴۰ میلیارد دلار در طول هشت سال به عراق کمک مالی کرد. هدف از این حمایت‌ها زمین‌گیر کردن جمهوری اسلامی ایران و در نهایت نابودی این کشور بود. اما غیرت شیرمردان ایرانی سد محکمی در برابر زیاده‌ خواهی آنان شد. امام امت مظهر ایستادگی و صلابت بود. وقتی فرمان جهاد صادر شد؛ هرکس که ندای امام (ره) را شنید، خود را به جبهه رساند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخش دیگر سخنان خود به نقش دریادلان سپاهی پرداخت و افزود: آمریکا در طول جنگ در سه مرحله یعنی حمایت معنوی، مالی و نظامی در کنار عراق حضور داشت. امام خمینی (ره) امر کردند، باید ضربه شستی به آمریکایی‌ها نشان دهیم و توانستیم با استعانت از پروردگار و تکیه بر ایمان، چندین ناو امریکایی را منطقه در منهدم کنیم که مهم‌ترین آنها ناو برجیستون بود که روزانه خبرنگاران بیگانه را بر روی آب‌های خلیج‌فارس روانه می‌کرد و گزارش جنگ را به جهان مخابره داشت. جهاد دریادلان همچنان ادامه دارد. در جنگ خلیج‌فارس و حمله آمریکایی‌ها به عراق که منجر به سقوط صدام شد و ده‌ها بزنگاه دیگر تکاوران امریکایی و انگلیسی را اسیر کردیم و این نشان از آمادگی نیروهای ما دارد.

سردار تنگسیری در پایان سخنان خود از تلاش فولاد مردان در عرصه‌ی تولید تجلیل کرد و اظهار داشت: امروز کار و تلاش شما کمتر از جهاد نیست. اینکه توانسته‌اید در شرایط تحریم‌های ظالمانه علاوه بر حفظ تولید، به رکورد دست پیدا کنید، یعنی بی‌اثر کردن تحریم‌ها. 

بر پایه این گزارش، قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط محمدامین صادقی از قاریان برجسته کشوری، اجرای عبدالغفور شیری، اجرای گروه سرود زهرائیون اهواز و مدیحه‌ سرایی حاج حسن صفری در ثنای رزمندگان و مقاومت مردم ایران در برابر تحریم‌ها و هجوم بیگانگان از دیگر بخش‌های این گردهمایی بزرگ بود.

دفا2

دفا3

 

دفا4

دفا5

 

دفا6

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied