شمانیوز
شما نیوز

کاهش ۶۰۰ تومانی تعرفه مکالمات برای زائران اربعین

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاهش ۶۰۰ تومانی تعرفه مکالمات برای زائران اربعین خبر داد.

کاهش ۶۰۰ تومانی تعرفه مکالمات برای زائران اربعین

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایسنا، با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، اعلام شده که برنامه‌ریزی‌های وزارت ارتباطات برای تسهیل ارتباطات در کربلا به زائران انجام شده است. یکی از این اقدامات، توافق برای کاهش تعرفه مکالمات است. بدین منظور محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- چندی پیش از پیشنهاد ایران به عراق برای به صفر رساندن حق ورودی تعرفه مکالمات بین‌المللی برای مراسم اربعین خبر داده بود.

 

در این راستا آذری‌جهرمی با اشاره به کاهش تعرفه با عراق در صفحه اینستاگرامش نوشته است: برای رفاه حال مردم در راهپیمایی اربعین، مذاکراتی را از قبل با طرف عراقی برای کاهش هزینه مکالمات شروع کردیم و توانستیم به توافق برسیم که حدود ۶۰۰ تومان تعرفه مکالمات را در هر دقیقه کاهش دهیم. امیدوارم در ادامه موفق شویم تعرفه را بیشتر هم کاهش دهیم.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: چندین مرکز ارائه اینترنت پرسرعت در مسیر اربعین هم گذاشته شد که در صورت همکاری‌ها، افزایش می‌یابد.

 

این در حالی است که سال گذشته هم با توافق صورت‌گرفته، قیمت ارتباطات بین ایران و عراق و بالعکس کاهش یافته و نرخ مکالمات صادره ایران به عراق از دقیقه‌ای ۳۰۰۰ تومان به دقیقه‌ای ۹۰۰ تومان برای ایام اربعین حسینی اعلام شده بود. اپراتورهای تلفن همراه هر ساله اقداماتی را برای تسهیل ارتباطات زائران در اربعین انجام می‌دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied