شمانیوز
شما نیوز

توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای در منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه این منطقه میزبان بخش مهمی از کریدور اصلی تجارت ایران و اروپاست، گفت: بهبود و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای در این منطقه با سرعت بیشتری ادامه می‌یابد.

توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای در منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فرینا: محمدرضا عبدالرحیمی در نشستی‌ که با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقلجاده‌ای آذربایجان‌غربی‌ در ماکو داشت، افزود: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل از شاخصه‌های اصلی توسعه‌یافتگی جوامع محسوب می‌شود و از این جهت ارتقا و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو و تسریع در اتمام پروژه‌های در حال احداث این حوزه ضروری‌ است.

عبدالرحیمی با اشاره به اینکه قریب 80 درصد جغرافیای کل مناطق آزاد ایران در منطقه آزاد ماکو واقع است، گفت: بیش از 98 درصد حمل و نقل در محدوده منطقه آزاد ماکو از طریق حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌پذیرد.

وی لزوم توجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به نگهداری، بهسازی و توسعه راه‌های مواصلاتی و جاده های منطقه را خواستار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو مسیر فعلی تبریزـ بازرگان را فاقد تناسب برای تردد حجم فعلی ترافیک مسافری و باری دانست و اظهار داشت: توسعه و ارتقای این کریدور بین‌المللی در طول سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته و ارتقای بخشی از مسیر توسط سازمان منطقه آزاد ماکو از چهار سال گذشته آغاز شده است.

عبدالرحیمی گفت: جاده‌های مواصلاتی واقع در محدوده منطقه آزاد در ابعاد مختلف باید در سطح استاندارهای بین‌المللی باشد.

وی با اشاره به کاهش درآمدهای این سازمان، اظهار داشت: با وجود کاهش درآمدها، مدیریت موثر بر منابع محدود و اختصاص آن به فعالیت‌های عمرانی در سطح منطقه در دستور کار قرار دارد.

منطقه آزاد ماکو که با پنج هزار کیلومتر مربع بزرگترین منطقه آزاد کشور به شمار می‌رود، شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت را در بر می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied