شمانیوز
شما نیوز

در دیدار مدیر کل تامین اجتماعی فارس با امام جمعه شیراز مطرح شد:

استفاده از ظرفیت نماز جمعه در فرهنگ سازی بیمه تامین اجتماعی

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت : وظیفه ما روحانیون فرهنگ سازی است و امیدواریم از ظرفیت نماز جمعه و مساجد بتوانیم در امر فرهنگ سازی و ترویج امور عام المنفعه به ویژه بیمه تامین اجتماعی استفاده کامل ببریم.

استفاده از ظرفیت نماز جمعه در فرهنگ سازی بیمه تامین اجتماعی

به گزارش شمانیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در دیدار با مدیرکل تامین اجتماعی این استان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی با تشریک مساعی می توانند مسایل بیشتری را حل  و رضایتمندی بیشتری را در جامعه ایجاد کنند .

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در سیستم‌های مدیریتی امروز تلاش‌هایی برای شناخت ضرورت‌ها و نیازها صورت گرفته است ، ادامه داد: ضروری است از تجارب دیگر کشورها در این زمینه بهره بگیریم؛ اما با این رویکرد که مسائل خود را با نگاهی اسلامی و تا حد توان حل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جامعه ما به نبود آگاهی بر می‌گردد، گفت: باید از الگوهای سنتی و بومی برای مدیریت استفاده شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه خداوند به عنوان مدیر اصلی همیشه می‌شنود، پاسخگوست، افزود: هر کاری که می‌کنیم مدیر اصلی، مشاهده می‌کند و اگر این مسئله در مدیریت‌ها در جامعه جا بیفتد، بسیاری از موضوعات حل خواهد شد؛ به‌ویژه در زمانی که تصمیم‌گیری برای مدیران دشوار و مسائل به‌سادگی حل نمی‌شود.

وی متذکر شد: مدیران دستگاه های اجرایی باید به گونه ای به دنبال مدیریت باشند که برطرف کننده مشکلات مردمی باشند و به فکر خدمت به مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به درخواست‌ مدیرکل تامین اجتماعی گفت: وظیفه ما  روحانیون فرهنگ سازی است و امیدواریم از ظرفیت نماز جمعه و مساجد بتوانیم در امر فرهنگ سازی و ترویج امور عام المنفعه به ویژه بیمه تامین اجتماعی استفاده کامل ببریم.

در ابتدای این دیدار مدیر کل تامین اجتماعی فارس با تشریح خدمات تامین اجتماعی گفت: این سازمان نهادی عمومی غیر دولتی و درآمد هزینه ای است که بدون استفاده از منابع دولتی و با تکیه بر درآمدهای های حاصله از دریافت حق بیمه های صاحبان اصلی خودکه همانا کارگران و کارفرمایان هستند، اداره می شود  .

ابراهیم کشاورز با بیان اینکه تامین اجتماعی سازمانی بین النسلی است که منابع آن بر اساس فتاوای مراجع عظام تقلید، حق الناس است افزود : در کشور قریب به 43 میلیون نفر ودر استان فارس نیز قریب به 46 درصد جمعیت استان یعنی 2میلیون 200 هزار از حمایت ها ، خدمات و تعهدات 18 گانه  تامین اجتماعی بهره مندند.

وی با اشاره به قدمت تامین اجتماعی در فارس گفت:  اداره کل تامین اجتماعی فارس قدمتی 64 ساله دارد و هم اکنون 1015 نفر از همکاران ما در 34 شعبه اصلی و 25 شعبه اقماری و 300 نفر نیز در بخش خصوصی در قالب 16کارگزاری رسمی ، وظیفه خدمت رسانی به مردم شریف استان را دارند.

کشاورز در ادامه با اشاره به نقش تاثیر گذار ائمه جمعه در هدایت افکار عمومی گفت : روحانیون همواره در همه برهه های تاریخی نقش ارشادی و هدایت گر جامعه بوده اند و بر این اساس امیدواریم که در ترویج فرهنگ بیمه ای از تریبون های نماز جمعه نیز به این سازمان کمک شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied