شمانیوز
شما نیوز

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو گفت:

حذف شرکتهای غیر فعال در ماکو/اعلام آمادگی شرکت ایمیدرو جهت فعالیت در ماکو

هر فعال اقتصادی که از این سازمان مجوز فعالیت می گیرد مورد حمایت جدی سازمان بوده و تمام مسئولین سازمان در فراهم سازی بستر مناسب برای کسب و کارها تلاش جدی دارند.

حذف شرکتهای غیر فعال در ماکو/اعلام آمادگی شرکت ایمیدرو جهت فعالیت در ماکو

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ماکو: اما مجوز کلیه اشخاصی که زمین از سازمان دریافت نموده و هیچ اقدامی نکرده باشند و گامی در راستای ایجاد بنگاه اقتصادی و اشتغال برنداشته باشند باطل و زمین واگذار شده نیز پس از دریافت خسارت استرداد خواهد گردید، همچنین شناسه شرکت های فاقد مجوز فعالیت و غیر فعال نیز باطل خواهد شد.

جلیلی افزود: ضمن اعلام حمایت از بنگاههای اقتصادی فعال با هرگونه تخلف، بی تحرکی و عدم فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی برخورد خواهیم کرد.

معاون اقتصادی و سرامیه گذاری ماکو گفت: تمام تلاش و دغدغه ما ایجاد تحرک و پویایی اقتصادی در منطقه بوده و طرح ها و شرکت های راکد را حداکثر تا آخر آبانماه تعیین تکلیف خواهیم کرد.

جلیلی همچنین گفت: هرگونه خرید و فروش زمین های شهرک صنعتی غیر قانونی بوده و با متخلفین مطابق مقررات برخورد خواهیم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با سیاست گذاری های انجام شده شاهد توسعه منطقه و افزایش و رشد شاخص های مالی منطقه خواهیم بود.

صدور اولین پروانه کسب ایثارگری توسط سازمان منطقه آزاد ماکو

در راستای اجرای آئین نامه موضوع ماده 88 قانون نظام صنفی(نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی در مناطق آزاد) و تشکیل کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی در هرسه شهرستان مستقر در منطقه آزاد ماکو با استفاده از اختیارات ناشی از آئین نامه مذکور، اولین پروانه کسب ایثارگری برای یکی از ایثارگران عزیز در واحد مدیریت بازرگانی سازمان صادر شد.

آقای قنبری، مدیر بازرگانی سازمان اظهار داشت: این نوع پروانه های کسب به دلیل وجود تسهیلات ویژه از جمله معافیت از پرداخت هزینه های صدور پروانه کسب، پرداخت حق عضویت سال اول و سایر تسهیلات قبلا در اختیار ادارات صمت شهرستان بود که پس از پیگیری های فراوان و تعریف نقش کمیسیون مرکز استان برای سازمان در سامانه ایرانیان اصناف، صدور این پروانه ها به سازمان منطقه ازاد ماکو واگذار گردید.

برگزاری کارگروه رفع موانع تولید واحدهای مستقر در منطقه آزاد ماکو

این جلسه با حضور روئسای دستگاههای دولتی و مسئولین سازمان در محل سالن جلسات ساختمان مرکزی سازمان تشکیل و در خصوص مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی بحث و بررسی شد. در این جلسه نمایندگان واحدهای تولیدی مسائل و مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی را از نزدیک با مسئولین در میان گذاشتند. و پس از بررسی و تبادل نظر توسط اعضاء راهکارهای رفع و برون رفت از مشکلات ارائه شد.

اعلام آمادگی شرکت ایمیدرو جهت فعالیت در منطقه آزاد ماکو

طبق پیگیری ها و مذاکرات به عمل آمده ما بین معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان و نمایندگان ایمیدرو و وزارت صمت، پهنه های اکتشافی منطقه آزاد ماکو تعریف و جهت انجام عملیات اکتشافی و پتانسیل یابی به شرکت ایمیدرو محول خواهد شد. در این راستا نماینده وزارت صمت در تاریخ 24/07/98 در محل سازمان حضور یافت و در جلسه ای با مدیریت تسهیل و تولید صنایع و معادن سازمان بررسیهای اولیه انجام و نظرات کارشناسی ارائه شد.

برخورداری شهرستانهای ماکو، شوط و پلدشت از مزیت های کالای همراه مسافر

مدیر توسعه و تجارت سازمان با اعلام خبر فوق افزود: با هماهنگی های انجام شده کلیه ی اماکن محصور و مورد تایید گمرک در سه شهرستان منطقه از مزیت برخورداری از عرضه کالاهای همراه مسافر برخوردار خواهند شد. فعال سازی بازارهای عرضه کالای همراه مسافر موجب رشد فعالیتهای اقتصادی حوزه گردشگری و تاسیسات مربوطه و همچنین اصناف خدماتی در شهر خواهد شد.

افزایش درآمد سازمان همزمان با خدمات رسانی بهتر و سریع تر به فعالین اقتصادی

مدیر توسعه و تجارت سازمان گفت: در سال جاری با بهبود فرآیند ها و راه انداری سامانه جامع گمرکی و حذف کلیه ی اسناد کاغذی خدمات با کیفیت بهتر، سریعتر و امن تر به فعالین اقتصادی و بازرگانان داده شده است و با اتخاذ تدابیر ضمن افزایش بهره وری و میزان رضایت ارباب رجوع، میزان درآمد سازمان از این منابع نیز افزایش یافته و در نیمه ی اول سال 1398 افزایش یک و نیم برابری نسبت به سال 1397 داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied