شمانیوز
شما نیوز

سالانه 42 هزار تن سیلیس از معادن خوی استخراج می شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی با اشاره به فعالیت چهار معدن استخراج سیلیس در خوی گفت: سالانه ۴۲ هزار تن از این ماده معدنی از معادن فعال خوی استخراج می شود

سالانه 42 هزار تن سیلیس از معادن خوی استخراج می شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از دنیای معدن: ایرج مرندی امروز در ارومیه با اشاره به اینکه در معادن خوی یکی از مرغوب ترین نوع ماده معدنی سیلیس به دست می آید، اظهار کرد: در حال حاضر ارزش ریالی این ماده معدنی برابر با ۵۰ میلیارد ریال بوده که در صورت مدیریت هزینه ها از جمله کاهش هزینه های حمل و نقل و جلوگیری از خام فروشی، به ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه ماده معدنی سیلیس در صنایعی مانند شیشه سازی، سرامیک، پشم شیشه، تصفیه آب و صنایع الکترونیک استفاده می شود، افزود: خلوص سیلیس تولیدی در خوی بالای ۹۹ درصد بوده که در تولید مواد اولیه ۱۰ صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی با اشاره به فعالیت چهار معدن استخراج سیلیس در خوی ادامه داد: سالانه ۴۲ هزار تن از این ماده معدنی از معادن فعال خوی استخراج می شود و همچنین چهار واحد دانه بندی سیلیس در خوی به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین معادن تولید و دانه بندی سیلیس کشور در خوی قرار دارد، عنوان کرد: این معدن با وجود گذشت ۱۵ سال از آغاز فعالیت، همچنان فعال بوده و سالانه ۲۰ هزار تن سیلیس از این معدن استخراج می شود.

مرندی میزان اشتغال در معادن سیلیس خوی را بیش از ۱۰۰ نفر خواند و تصریح کرد: در صورت ایجاد صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام فروشی امکان افزایش اشتغال به بیش از ۶ برابر در این زمینه وجود دارد.

در آذربایجان غربی ۱۵ معدن سیلیس با استخراج سالیانه ۲۴۹ هزار و ۸۰۰ تن وجود دارد که در این معادن تعداد ۱۳۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied