شمانیوز
شما نیوز

معاون وزیر صمت خبر داد:

خوداتکایی بالای صنعت کیف و کفش کشور/ صادرات 115 میلیون دلاری کفش در سال 97

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ششمین نمایشگاه امپکس گفت: مهمترین نکته ای که در صنعت چرم و کیف و کفش کشور باید توجه کرد بحث خوداتکایی بسیار بالا، قابلیت صادرات و اشتغال زایی آن است.

خوداتکایی بالای صنعت کیف و کفش کشور/ صادرات 115 میلیون دلاری کفش در سال 97

به گزارش شمانیوز و به نقل از ​ایران مراسم نیوز: مهدی صادقی‌نیارکی در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه امپکس که امروز 29 مهرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران عنوان کرد: خوشبختانه صنعت چرم و کفش و کیف سابقه دیرینه در کشور ما دارد و از مزیت های نسبی ما محسوب می‌شود. امروز نه تنها ما کل نیاز کشور را می‌توانیم تامین کنیم بلکه پتانسیل بالایی برای صادرات داریم.

 

وی ادامه داد: به دلیل این‌که زنجیره تامین این محصول از چرم مصنوعی تا چرم طبیعی و انواع مواد شیمیایی که قابلیت تولید در کشور ما دارند تا طراحی و مدلینگ در کشور ما شکل گرفته، همچنین وجود واحدهای صنعتی در کشور و وجود واحدهای صنفی موجب شده برندهای بسیار خوبی در این سال ها شکل گیرد که این برندها هم در داخل کشور شعبات قابل توجهی دارند و هم بعضی از این برندها در کشورهای هدف صادرات تاسیس شده‌اند.

 

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ما در سال 97 بیش از 115 میلیون دلار صادرات کفش داشتیم. برنامه ریزی که با خود جامعه کفش صورت گرفته در راستای افزایش ارزش در این بخش است که ما بتوانیم کالای با ارزش افزوده بالاتر و کیفی تر صادر کنیم که نتیجه بیشتری برای تولیدکننده و صادرکننده داشته باشیم.

 

صادقی‌نیارکی افزود: در این صنعت عمدتا صنایع کوچک و متوسط حضور دارند که در این صنایع بحث استقرار و تاسیس آن ها به سرعت انجام میشود و قابلیت فعال سازی بسیار بالایی دارند ضروری است این صنایع باید در قالب مجموعه‌ای از کنسرسیوم‌های تولیدی و صادراتی سازماندهی شوند.

 

وی تاکید کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی موجب می‌شود دستاوردها به خوبی نمایش داده شود و بهم‌رسانی بین تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان مواد اولیه صورت گیرد. مهمترین اتفاقی که باید رخ دهد افزایش ارزش افزوده در این بخش است و متوسط صادرات ما باید با تولیدات کیفی که انجام میدهیم افزایش یابد.

AndroidOnlineNewsImage (1)

1563362955_بیوگرافی-دریا-مرادی-دشت-عروس-فاطمه-گودرزی-عکس-خانوادگی-و-همسرش

281808_699

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied