شمانیوز
شما نیوز

درمان تامین اجتماعی پشتوانه بزرگی برای بیمه شدگان است

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: درمان تامین اجتماعی پشتوانه و دلگرمی بیمه شدگان است.

درمان تامین اجتماعی پشتوانه بزرگی برای بیمه شدگان است

به گزارش شمانیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر صادق جلیلی در دیدار با امام جمعه اهواز با اشاره به اهم اقدامات درمانی تامین اجتماعی اظهار داشت: حدود ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در استان خوزستان است که با در اختیار داشتن ۶ بیمارستان ملکی و یک بیمارستان هیات مدیره ای و ۲۴ مرکز درمانی سرپایی در حال خدمت به بیمه شده ها هستیم.

وی با بیان اینکه یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی در دهه فجر امسال در دزفول افتتاح خواهد شد، گفت: یک بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی نیز در سال آینده در آبادان به بهره برداری می رسد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان ادامه داد: با این دو بیمارستان و احتساب بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی هیات مدیره ای میلاد اهواز مجموع تخت های بستری تامین اجتماعی در استان خوزستان به بیش از ۸۰۰ تخت خواهد رسید.

دکتر جلیلی در ادامه به بخشهای درمانی تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: درمان تامین اجتماعی به دو بخش درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم تقسیم می شود، درمان مستقیم همان مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی هستند که کلیه خدمات درمانی در این مراکز به بیمه شده ها بصورت رایگان انجام می شود. وی افزود: در حوزه درمان غیر مستقیم نیز با بیش از ۲۰۰۰ موسسه اعم از مطب، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، درمانگاه، بیمارستان و سایر مراکز درمانی طرف قرارداد هستیم و از طریق خرید خدمت به بیمه شدگان خدمات درمانی ارائه می کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان در ادامه به کمبود نیروی متخصص اشاره کرد و گفت: با توجه به تعداد بیمه شدگان که حدود ۶۰ درصد جمعیت استان خوزستان بیمه شده های تامین اجتماعی هستند، قطعاً این تعداد مطب و پزشکی که داریم پاسخگو نیستند و به همین دلیل درمان غیرمستقیم پاسخگوی نیاز بیماران خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز با اشاره به اهمیت موضوع سلامت، از اقدامات مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان که در راستای تحقق اهداف سلامت و ایجاد بستر خدمت رسانی به مردم تلاش می کنند، قدردانی کرد و خواستار خدمت مضاعف و رفع موانع و مشکلات خدمت رسانی مردم شد.

وی خدمت به بیماران و قشر محروم جامعه را عبادت دانست و افزود: دست مایه علم پزشکی مدیون حکیم ایرانی شیخ الرئیس ابوعلی سینا است و ایران از پیشگامان و پیش قراولان علم پزشکی در جهان به حساب می آید.

وی خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب حدود ۱۴ هزار پزشک در ایران داشتیم ولی امروز به برکت جمهوری اسلامی بیش از ۱۴۰ هزار پزشک ایرانی در کشور مشغول طبابت و ارائه خدمات درمانی هستند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه چراغ علم پزشکی برای اولین بار توسط ایرانیان برافروخته شده است خواستار تلاش و تحقیق دانشمندان ایرانی در زمینه دستیابی به علوم جدید جهت درمان بیماریهای لاعلاج شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied