شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل بانک مسکن تشریح کرد؛

سفرمدیرعامل بانک مسکن همزمان باسفررییس جمهور به کرمان

ابوالقاسم رحیمی‌انارکی گفت:افزایش سال ساخت یکی ازراهکارهایی هست که یک محدوده وسعیتراز واحدهای مسکونی موجودرا می توانددر سبدتسهیلاتی بانک قراردهد.

سفرمدیرعامل بانک مسکن همزمان باسفررییس جمهور به کرمان

به گزارش شمانیوز، ابولقاسم رحیمی انارکی در حاشیه سفر به استان کرمان در گفتگو با خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به برنامه های بانک مسکن در رونق بخشی به بخش مسکن با توجه به رکود موجود، یکی از راهکارهای رونق بخشی مسکن را افزایش سال ساخت واحدهای مسکونی به بیش از 25سال عنوان کرد و افزود: پیش از این تسهیلات به واحدهای حداکثر 20تا 25سال ساخت پرداخت می شد اما در حال حاضر به 25تا 30سال ساخت افزایش یافته است.

مدیر عامل بانک گفت: افزایش سال ساخت یکی از راهکارهایی هست که یک محدوده وسعیتر از واحدهای مسکونی موجود را می تواند در سبد تسهیلاتی بانک قرار دهد.

 

رییس هیت مدیره بانک قیمت پایین تر ومتناسب با قدرت خرید گروه هدف را از مزایای افزایش سال ساخت واحدهای مسکونی بیان واظهار امیدواری کرد: این امر تاثیر مثبتی بر رونق مسکن بگذارد.

رحیمی انارکی موضوع افزایش سقف تسهیلات از محل اوراق حق تقدم را از برنامه های دیگر بانک در رونق بخشی مسکن برشمرد وگفت: کارهای نهایی درحال انجام است که نیاز به مجوز بانک مرکزی دارد ودر صورت موافقت بانک مرکزی ما می توانیم این امکان را برای گیرندگان متقاضی تسهیلات فراهم کنیم.

 

مدیر عامل بانک در پاسخ به پرسش پیش بینی وی از آینده اجرای طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: دولت درمجموع احداث 400 هزار واحد را در دستور کار قراد داده است و با توجه به این که بانک مسکن تجربه مسکن مهر را دارد، بنابراین بیشترین مسوولیتش به عهده بانک منتقل خواهد شد. ما دراین مرحله برای ساخت140هزار واحد اعلام آمادگی کردیم که بتوانیم در اجرای طرح اقدام ملی مسکن مسوولیت پرداخت تسهیلات آن را برعهده بگریم وبا توجه به توزیع انجام شده من این اطمینان را دارم که کارکنان ما این توانایی را دارند که به بهترین نحو این مرحله را اجرا کنند.

رحیمی انارکی یاد آور شد: در طی سالهای گذشته 500تا 600 هزار پرونده تسهیلاتی در حوزه مسکن داشته ایم که 140هزار واحد خیلی برای ما مشکل ساز نخواهد بود و با توجه به اینکه عمده اینها در قالب مجتمع خواهد بود یک مقدار شرایط را راحت تر خواهد کرد.

 

مدیر عامل بانک در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درخصوص این موضوع که تاچه حد اجرای طرح اقدام ملی مسکن می تواند مسکن مورد نیاز در کشور را تامین کند اظهار داشت: با توجه به کسری بحث مسکنی که در کشور وجود دارد و نیازی که داریم ما نباید انتظار داشته باشیم که با احداث این 400هزار واحد مشکل مسکن حل شود این فقط یک کاری است که می تواند در صورت تداوم در بلند مدت مثمر ثمر باشد، ولی اگر به صورت مقطعی باشد بیشتر به عنوان یک مسکن می شود از آن یاد کرد.

رییس هیات مدیره بانک اضافه کرد: بنا به پیش بینی ها سالی 800 هزار تا یک میلیون واحد مسکونی باید در کشور احداث شود که به هر حال در مقابل نیاز کشورخیلی ناچیز است.

 

رحیمی انارکی در پاسخ به پرسش مزیتهای طرح اقدام ملی مسکن نسبت به طرح مسکن مهر نیز گفت: در طرح اقدام ملی قرار است تمامی واحدها در محدوده های شهری ساخته شود و بنابراین ما با مشکلات زیر بنایی وروبنایی که در خصوص مسکن مهر با آن مواجه هستیم در این طرح مواجه نخواهیم بود وبحث عدم وجود متقاضی هم در خصوص اینها لحاظ نخواهد شداین هم یک مزیتی است که نسبت به مسکن مهر دارد.

وی افزود: این طرح در مناطقی که دولت امکان واگذاری زمین رادارد و متقاضی هم وجود دارد به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد که این موارد از جمله تفاوتی هایی است که این طرح با مسکن مهر دارد.


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied