شمانیوز
شما نیوز

رئیس کل بیمه مرکزی:

با وجود تحریم‌ها از سرمایه‌گذاری‌های داخلی حمایت می‌کنیم

با وجود تحریم‌ها با حق بیمه اندک که دریافت می‌شود بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های داخلی را حمایت می‌کنیم و همه دارایی‌های صنعت، حمل‌ونقل و بانکداری را تحت پوشش بیمه با یک حق بیمه ناچیز قرار می‌دهیم.

با وجود تحریم‌ها از سرمایه‌گذاری‌های داخلی حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فرینا: غلامرضا سلیمانی در ششمین همایش بورس، بانک، بیمه که در جزیره کیش برگزار شد با اشاره به اهمیت برنامه ششم توسعه در ارتقاء صنعت بیمه اظهار داشت: صنعت بیمه می‌تواند ریسک تمام انسان‌ها، صنایع، واحدهای پولی و تولیدی را پوشش دهد.

سلیمانی افزود: به دنبال تبدیل اوراق بیمه‌ای به اوراق بهادارهستیم.

وی با اعلام این مطلب که صنعت بیمه به سمت تخصصی‌تر‌شدن پیش می‌رود، اظهار داشت: جمع‌آوری پول‌های خرد مردم در قالب حق بیمه در بانک‌ها و نهادهای پولی و بازار سرمایه از ماموریت‌های اصلی به شمار می‌رود.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: در حوادث چند روز اخیر که توسط افراد ماجراجو تعدادی از بانک‌های کشور دچار آسیب شده و یا آتش گرفته است همه اینها تحت پوشش بیمه قرار دارد و وظیفه ما است که خسارات‌ وارده به این بانک‌ها را تأمین کنیم. همچنین در سیل سال گذشته و اوایل امسال و زلزله میانه صنعت بیمه غرامت‌های قابل توجهی پرداخت کرده است.

سلیمانی گفت: در جزیره کیش فرصتی فراهم است که با کشورهای همسایه ارتباط  تجاری برقرار کنیم و پنل‌های تخصصی با موضوعات سرمایه‌گذاری در این همایش برگزار شود.

وی با بیان اینکه عامه مردم ما صنعت بیمه را با بیمه شخص ثالث و بیمه درمان می‌شناسند، گفت: در عین حال محصولات متنوعی در صنعت بیمه وجود دارد که باید به مردم معرفی شوند.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی ایران، سهم دولت از صنعت بیمه از 100 درصد ابتدای تشکیل صنعت بیمه اکنون به 32 درصد رسیده است.

سلیمانی ادامه داد: شرکـت‌های بیمه در حال حاضر فقط 40 درصد از حق بیمه‌های دریافتی را در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند در حالی که این رقم در دنیا 80درصد است.

همچنین رئیس کل بیمه مرکزی در جمع خبرنگاران در جزیره کیش، گفت: گرچه در مرحله اول سیل تصور می‌کردیم دو هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده باشد اما بعد از بررسی دقیق خسارت‌ها، 210 میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل پرداخت کردیم.

وی همچنین در مورد ضریب نفوذ بیمه در کشور گفت: هدف گذاری شده بود که ضریب نفوذ بیمه به 7 درصد برسد در حالی که این رقم 2/4 درصد است؛ هر چه حجم تولید ناخالص داخلی افزایش پیدا کند این ضریب نفوذ به سختی رشد می‌کند که در دنیا ضریب نفوذ بیمه 6 درصد است.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت:‌ عمده رشد ضریب نفوذ در بخش بیمه زندگی است که در کشورهای پیشرفته بیمه زندگی 60 درصد سهم دارد در ایران بیمه زندگی 14 درصد است و ما می‌خواهیم بیمه زندگی رشد پیدا کند.

سلیمانی درباره خسارت به خودروهایی که در خیابان‌ها بوده‌اند نیز گفت: اگر این خودروها بیمه باشند و در بیمه‌نامه نیز قید شده باشد که در شرایط آشوب خسارت پرداخت می‌شود حتما مشمول دریافت خسارت می‌شوند و شرکت‌های بیمه نیز در اسرع وقت خسارت را پرداخت خواهند کرد.

وی با اشاره به حوادث اخیر و ناآرامی‌ها در کشور گفت: به شرکت‌های بیمه دستور داده‌ام سریعا نسبت به برآورد خسارت‌ها و پرداخت غرامت شعبه‌های بانک در حوادث اخیر و یا دستگاه‌های خودپرداز که پول از آنها به سرقت رفته نسبت به تامین خسارت اقدام می‌کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی در مورد صندوق بیمه حوادث طبیعی گفت: مجلس مصوبه‌ای در این زمینه داشته که دولت پذیرفت 50 درصد حق بیمه حوادث طبیعی را دولت و 50 درصد را مردم بپردازند اما شورای نگهبان به آن ایراد وارد کرد و نمی‌توان برای مردم اجبار ایجاد کرد بنابراین این مصوبه برای اصلاح به کمیسیون اقتصاد مجلس ارجاع شده و با رفع این مشکل مجددا در صحن مجلس بررسی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied