شمانیوز
شما نیوز

مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی شناسایی و پی‌جویی پهنه‌های اکتشافی از ابتدای دی ماه

شهرام ادیب گفت:از اول دی ماه ۹۸ عملیات اجرایی شناسایی و پی‌جویی در پهنه ها شروع می شود و بر این اساس یک برنامه زمانبندی ۶ ماهه تهیه شده که اگر شرایط جوی اجازه دهد تا پایان خرداد ماه سال آینده عملیات اکتشافی خاتمه می یابد.

آغاز عملیات اجرایی شناسایی و پی‌جویی پهنه‌های اکتشافی از ابتدای دی ماه

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، شهرام ادیب؛ مدیر اکتشاف شرکت با بیان این مطلب گفت: با مشارکت ایمیدرو، ایمپاسکو وکنسرسیوم اکتشاف (شرکت پایا) و بررسی موضوع اکتشاف ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع در قالب پهنه، ۴۴۰۰۰ کیلومتر مربع در قالب ۱۰ پهنه در استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، اصفهان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ۲ پهنه در قزوین،گیلان، فارس، چهارمحال و بختیاری و خراسان رضوی که بخشی از آن در خراسان جنوبی قرار می گیرد، به ایمپاسکو واگذار شد.

 

وی در ادامه افزود: از اول دی ماه ۹۸ عملیات اجرایی شناسایی و پی‌جویی در پهنه ها شروع می شود و بر این اساس یک برنامه زمانبندی ۶ ماهه تهیه شده که اگر شرایط جوی اجازه دهد تا پایان خرداد ماه سال آینده عملیات اکتشافی خاتمه می یابد.

 

مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصریح کرد: این برنامه ریزی به دلیل قرارگیری اکثر پهنه ها در استان های دارای شرایط جوی نامناسب در فصل زمستان بسیار خوش بینانه است و به احتمال زیاد منجر به تمدید برنامه زمانی خواهد شد.

 

ادیب در مورد به روز نبودن تجهیزات حفاری و اکتشافی تاکید کرد: قسمت اعظم هزینه های اکتشافی در قسمت حفاری است و در یک مقایسه ساده با کشورهای منطقه روشن می شود که ترکیه ۳ میلیون، چین ۵ میلیون و استرالیا ۸ میلیون متر در سال حفاری انجام می دهند اما ایران در بهترین حالت ۲۵۰هزار متر در سال حفاری انجام می شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied